Την παραγωγή αεροπορικού καύσιμου χαμηλής περιεκτικότητας άνθρακα σε μεγάλη κλίμακα μέχρι το 2025 προγραμματίζει να αρχίσει η Royal Dutch Shell, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters.
Είναι μια προσπάθεια ενθάρρυνσης προς τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες, έτσι ώστε να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Η πραγματικότητα και οι στόχοι
Μάλιστα, ο τομέας της αεροπορίας που αντιπροσωπεύει το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, θεωρείται ένας από τους πιο δύσκολους τομείς που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Αυτό γιατί δεν υπάρχουν τεχνολογίες που θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τους κινητήρες οι οποίοι χρησιμοποιούν καύσιμα αεριωθουμένων.
Η Shell, ένας από τους μεγαλύτερους εμπόρους πετρελαίου στον κόσμο, δήλωσε ότι στοχεύει στην παραγωγή 2 εκατομμυρίων τόνων βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) έως το 2025, δεκαπλάσια από τη σημερινή συνολική παγκόσμια παραγωγή.
Το εναλλακτικό αεροπορικό καύσιμο παράγεται από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, φυτικά και ζωικά λύπη, ενώ σύμφωνα με τη Shell, το SAF μπορεί να μειώσει την εκπομπή βλαβερών ρύπων της πολιτικής αεροπορίας κατά 80%.
Μάλιστα, οι Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αεροσκαφών κατά 20% έως το τέλος της δεκαετίας, ενισχύοντας σημαντικά τη χρήση SAF.
Η νέα εποχή του Ομίλου
Η εταιρεία, η οποία στοχεύει στη μείωση των εκπομπών από τα καύσιμα που πουλά στο μηδέν έως το 2050, βρίσκεται εν μέσω μεγάλης αναθεώρησης που στοχεύει στην παραγωγή περισσότερων καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπως βιοντίζελ και SAF, καθώς και υδρογόνου.
Η Shell σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο επεξεργασίας βιοκαυσίμων στο διυλιστήριο του Ρότερνταμ με ετήσια παραγωγική ικανότητα 820.000 τόνους, με το SAF να αποτελεί περισσότερο από το ήμισυ της παραγωγής. Το εργοστάσιο αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή το 2024.
Τέλος, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών, που εκπροσωπεί τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου, έχει ως στόχο να μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές μέχρι τότε. Η μείωση των εκπομπών στο καθαρό μηδέν μπορεί να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας περισσότερα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και αντισταθμίζοντας τις υπόλοιπες εκπομπές μέσω πιστώσεων άνθρακα.
www.worldenergynews.gr