Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά στις 15 Ιουλίου εκτιμάται ότι έως τα τέλη του 2021 θα έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής
Δύο φαίνεται ότι θα είναι τελικώς οι υποψήφιοι που θα καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά της ΔΕΠΑ Υποδομών αύριο 15 Ιουλίου οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία του διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Πρόκειται για την ιταλική Italgas ο διευθύνων σύμβουλος της οποίας επιβεβαίωσε πρόσφατα με συνέντευξη του την απόφαση της εταιρίας του να διεκδικήσει την ΔΕΠΑ Υποδομών και την τσεχική EP Investments Advisors, του ομίλου της ΕΡΗ.
Οι τέσσερις υπόλοιποι επενδυτές, που επίσης είχαν προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, σύμφωνα με πληροφορίες εμφανίζονται αποστασιοποιημένοι το τελευταίο χρονικό διάστημα και δεν αναμένεται να δώσουν το παρών.
Πρόκειται για τα επενδυτικά κεφάλαια ΚΚR, Μacquarie, First State Investment και τη κινεζική κοινοπραξία SINO-CEE FUND & Shanghai Dazhong Public Utilities (GROUP).
Τα πρώτα τρία fund (ΚΚR, Μacquarie και First State Investment) ως γνωστόν συμμετέχουν και έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση και του διαγωνισμού για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ.
Η ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία ανήκουν η ΕΔΑ Αττικής, η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας και η ΔΕΔΑ, δηλαδή η εταιρία διαχείρισης των δικτύων διανομής αερίου της υπόλοιπης Ελλάδας, ελέγχεται κατά 65% από το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και κατά 35% από τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) τα οποία έχουν αποφασίσει να πουλήσουν το συγκεκριμένο μερίδιο τους αλλά να διεκδικήσουν τον έλεγχο της ΔΕΠΑ Εμπορίας στην οποία επίσης κατέχουν το 35%.
Υπενθυμίζεται ότι η διαγωνιστική διαδικασία για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας παραμένει σε αναστολή.
Πώς η τροπολογία του ΥΠΕΝ άνοιξε το δρόμο της πώλησης
Ο δρόμος για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών άνοιξε πρόσφατα με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Περιβάλλοντος- Ενέργειας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας.
Η τροπολογία ρυθμίζει ζητήματα που είχαν τεθεί ως «προαπαιτούμενα» για να ξεμπλοκάρει η διαδικασία και να προχωρήσει στην επόμενη φάση. Ας σημειωθεί ότι η προκήρυξη για τη ΔΕΠΑ Υποδομών έχει δημοσιευτεί εδώ και περίπου 15 μήνες.
Από τα κυριότερα νέα στοιχεία που εισάγει η τροπολογία είναι η δυνατότητα παράτασης της διάρκειας των αδειών διανομής για άλλα 30 χρόνια, η θέσπιση όρων και προϋποθέσεων για την απένταξη περιοχών, όταν δεν οφείλεται στην ΕΔΑ καθυστέρηση πέραν των 18 μηνών για την ολοκλήρωση ενός δικτύου κλπ
Εξάλλου δημιουργείται μηχανισμός σύμφωνα με τον οποίο η υποανάκτηση του Απαιτούμενου Εσόδου μίας ΕΔΑ να μπορεί να καλύπτεται από τις δύο υπόλοιπες Εταιρείες Διανομής.
Έτσι εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά στις 15 Ιουλίου εκτιμάται ότι έως τα τέλη του 2021 θα έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής και το επόμενο βήμα θα είναι η εξέταση της τελικής προσφοράς από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Σύμφωνα με πληροφορίες εφόσον δεν υπάρξει κάποιο κόλλημα κατά την εξέταση από το Ελεγκτικό Συνέδριο ή από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία επίσης θα πρέπει να εγκρίνει την πώληση, είναι πολύ πιθανό η σύμβαση να έχει υπογραφεί μέχρι τα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2022.
www.worldenergynews.gr