Με την Italgas και την τσεχική EPH να εμφανίζονται ως φαβορί μπαίνει στην τελική ευθεία η διαγωνιστική διαδικασία για την διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία συμμετέχουν επίσης τα επενδυτικά funds ΚΚR, Maquarie, First State Investenent.
Αν και σύμφωνα με πληροφορίες κάποιοι εκ των επενδυτών έχουν υποβάλλει στο ΤΑΙΠΕΔ αίτημα παράτασης, το πιθανότερο είναι να μην γίνει αποδεκτό και οι δεσμευτικές προσφορές να κατατεθούν την προγραμματισμένη προθεσμία της 15ης Ιουλίου.
Άλλωστε το αίτημα των επενδυτών συνδέεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, με μια σειρά από εκκρεμή θέματα τα οποία ρυθμίζονται με τροπολογία που το ΥΠΕΝ έσπευσε προφανώς για να διευκολύνει την διαδικασία και να μην υπάρξει νέα καθυστέρηση να καταθέσει σε άσχετο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, που αφορά στην τροποποίηση της σύμβασης δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας.
Η τροπολογία, δίνει τη δυνατότητα παράτασης των αδειών των τριών εταιριών διανομής (ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ Θεσσαλονίκης και ΔΕΔΑ) θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών για επιπλέον 30 έτη.
Επίσης ρυθμίζεται το θέμα των υψηλών τελών χρέωσης δικτύου της ΔΕΔΑ δεδομένης της μικρής πελατειακής βάσης της εταιρίας.
Μηχανισμός υποανάκτησης απαιτούμενου εσόδου
Συγκεκριμένα προβλέπεται μηχανισμός ώστε η υποανάκτηση του απαιτούμενου εσόδου μιας ΕΔΑ να καλύπτεται από τις δύο άλλες εταιρίες Διανομής αρχικά με συμψηφισμό των εσόδων κατά την ίδια περίοδο εκκαθάρισης.
Στην περίπτωση που και πάλι προκύπτει υποανάκτηση, τότε η ανακτήσιμη διαφορά θα μπορεί να καλυφθεί με ανάλογη προσαρμογή των τιμολογίων και των τριών ΕΔΑ.
Προυπόθεση για την αναπροσαρμογή αυτή είναι η επιβάρυνση των τιμολογίων ανά κατηγορία καταναλωτών να είναι ίδια ανά μονάδα ενέργειας για τα δίκτυα διανομής και των τριών ΕΔΑ.
Η τροπολογία αποσαφηνίζει επίσης ότι η ΡΑΕ μπορεί να προχωρήσει σε απένταξη περιοχής από το πρόγραμμα ανάπτυξης ΕΔΑ μόνο εφ όσον διαπιστώσει καθυστέρηση άνω των 18 μηνών στην ολοκλήρωση του δικτύου στην εν λόγω περιοχή και μόνο εφ όσον η καθυστέρηση αυτή οφείλεται αποκλειστικά σε υπαιτιότητα της ΕΔΑ.
Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ο πλειοδότης που θα προκύψει είναι υποχρεωμένος να εξαγοράσει και το ποσοστό της ιταλικής ΕΝΙ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ (49%). Η σχετική συμφωνία μεταξύ της ΔΕΠΑ Υποδομών και της ΕΝΙ έχει κλείσει από τον περασμένο Απρίλιο. Η πώληση θα γίνει βάσει συγκεκριμένου μηχανισμού που θα υπολογίζει το πρόσθετο τίμημα που θα πρέπει να καταβληθεί.
www.worldenergynews.gr