Η έκρηξη της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να λάβει σάρκα και οστά νωρίτερα του αναμενομένου, σύμφωνα με νέα έρευνα της Ernst & Young AI. Έως το 2033 οι πωλήσεις των EV θα ξεπεράσουν αυτές των παραδοσιακών οχημάτων.
Η Ευρώπη θα φτάσει σε αυτό το σημείο το 2028, η Κίνα έως το 2033 και οι ΗΠΑ έως το 2036. Ενώ η Ευρώπη θα είναι η πρώτη που θα επιτύχει ρεκόρ πωλήσεων EV, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης οχημάτων, η Κίνα πιθανότατα θα έχει καταφέρει κάτι αντίστοιχο μέχρι το 2050.
Η πραγματικότητα
Η πίεση από κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη και την Κίνα για να ανταποκριθούν οι εταιρείες στις πράσινες προσδοκίες πολιτικής σημαίνει αύξηση των Τελών για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που αγοράζουν και πωλούν οχήματα με βενζίνη και ντίζελ. Ο στόχος του net-zero έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο, πράγμα που σημαίνει ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν τη μετάβαση νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Σχολιάζοντας τα δεδομένα των ΗΠΑ σε αυτόν τον τομέα, ο Randy Miller, ανώτατο στέλεχος της EY σημείωσε ότι «το ρυθμιστικό περιβάλλον από τη διοίκηση του Μπάιντεν θεωρούμε μεγάλο συντελεστή επειδή έχει φιλόδοξους στόχους».
Παράλληλα, η απομάκρυνση από τις δημόσιες συγκοινωνίες και την κοινή χρήση αυτοκινήτων, λόγω της πανδημίας αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για τους κατασκευαστές των EV να αξιοποιήσουν περιβαλλοντικά αυτή την συγκυρία. Στο πλαίσιο αυτό, η Volkswagen ανακοινώνει ένα αναμενόμενο έτος ρεκόρ για τις πωλήσεις EV. Το 2020 πούλησε 231.600 ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με τα 73.600 του 2019.
Βλέποντας την επιτάχυνση της αγοράς EV, διάφορες πόλεις και πολιτείες σε όλο τον κόσμο διευκολύνουν τώρα την απορρόφηση των EV μέσω οικονομικών κινήτρων, καθώς οι κυβερνήσεις ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να απομακρυνθούν από αυτοκίνητα με πετρέλαιο και ντίζελ.
Το παράδειγμα της Ινδίας
Η Ινδία, που θεωρείται μεγάλος καταναλωτής πετρελαίου ανακοίνωσε σχέδια για επιδότηση αγορών EV για να ενθαρρύνει αυτή την αλλαγή, εφαρμόζοντας το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτρικής Κινητικότητας της χώρας. Η πολιτεία Γκουτζαράτ θα παρέχει επιδοτήσεις σε αγοραστές EV και θα απαλλάξει τους ιδιοκτήτες από τα τέλη ταξινόμησης οχημάτων.
Η Ινδία θεωρείται η πέμπτη μεγαλύτερη χώρα κατασκευής μηχανοκίνητων οχημάτων στον κόσμο, με την αυτοκινητοβιομηχανία να συνεισφέρει περίπου 7,1% στο ΑΕΠ της χώρας, πράγμα που σημαίνει ότι η δημιουργία κόμβων όπως αυτά θα μπορούσαν να την κάνουν παγκόσμιο ηγέτη στην παραγωγή EV.
Τέλος, η διαφαινόμενη έκρηξη επενδυτικού ενδιαφέροντος για την ηλεκτροκίνηση έχει οδηγήσει μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σε έναν αέναο ανταγωνισμό διασφάλισης του μεριδίου τους σε μια διευρυνόμενη αγορά EV.
www.worldenergynews.gr