Στοπ στην παραγωγή νέων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το τέλος του 2026, σχεδιάζει να βάλει η γερμανική πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία Audi, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου, Markus Duesmann.
Συγκεκριμένα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, όπως της Süddeutsche Zeitung και Automobilwoche, η εταιρεία θα στραφεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση. Μετά το 2026, η κατασκευή θα αφορά μόνο αυτό το είδος των οχημάτων. Τα μη ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφόρησαν έως το 2026, θα πωληθούν μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030.
Παράλληλα, το τελευταίο μοντέλο κινητήρα εσωτερικής καύσης του κατασκευαστή είναι το Q8, το οποίο θα είναι επίσης διαθέσιμο σε ηλεκτρική παραλλαγή. Το μοντέλο πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2026 σύμφωνα με την Handelsblatt.
Όπως, μάλιστα, αναφέρει το Reuters, η γερμανική μάρκα θα βάλει «στοπ» και στην εξέλιξη κάθε είδους υβριδικής τεχνολογίας (mild hybrid, PHEV, Hybrid). Αυτό σημαίνει πως η Audi από το 2026 τα μοντέλα που θα παρουσιάζει θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά.
Γιατί τέτοια θεαματική αλλαγή
Είναι λογική η απορία πολλών για τις συγκεκριμένες επιλογές, αλλά για τους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» της αγοράς, η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής διαφοροποιεί τα δεδομένα. Ευρωπαίοι νομοθέτες επέβαλαν αυστηρότερα όρια εκπομπών, ωθώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επαναξιολογήσουν τις επιλογές τους.
Την παρούσα χρονική στιγμή, η Audi διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε τόσο φιλόδοξους σχεδιασμούς, εισάγοντας μια πλήρως ηλεκτρική σειρά με έως και 20 μοντέλα μέχρι το 2025.
Τέλος, οι ανακοινώσεις αυτού του είδους από τα αντίπαλα στρατόπεδα των αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως της Mercedes-Benz δεν είναι του ίδιου βεληνεκούς. Αυτό γιατί, η εν λόγω εταιρεία γνωστοποίησε πριν λίγους μήνες σχέδια για επέκταση της σειράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χωρίς όμως πολλές λεπτομέρειες. Απεναντίας, η BMW αναμένει ότι οι μισές από τις πωλήσεις της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030.
www.worldenergynews.gr