Σημαντικές είναι οι επιδόσεις της Νορβηγίας στην ηλεκτροκίνηση τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να οδηγεί την «κούρσα» σε πωλήσεις, σύμφωνα με δημοσίευμα του evwind.
Στην σκανδιναβική χώρα, το 2021 υπάρχουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα μη ηλεκτρικά. Πριν από δέκα χρόνια, κανείς δεν θα μπορούσε να το φανταστεί αυτό. Αλλά δεν είναι μόνο αυτοκίνητα που έχουν γίνει ηλεκτρικά: είναι ένα δίκτυο λεωφορείων, τρένων και τραμ, καθώς και πολλά ηλεκτρικά ποδήλατα.
Τα δεδομένα
Το κλειδί είναι η κυβερνητική πολιτική και η παροχή κινήτρων στους αγοραστές. Η ταχύτητα της μετάβασης σχετίζεται στενά με την κυβερνητική πολιτική και τα κίνητρα για τους αγοραστές. Στη Νορβηγία, το μυστικό για την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης είναι να καταστούν φθηνά. Η Νορβηγία μείωσε τους φόρους στα EV για να διατηρήσει την τιμή χαμηλή, ακόμη και να τα απαλλάσσει (πληρωμή) από τα διόδια ως επιπλέον κίνητρο.
Η αντίθετη προσέγγιση ήταν η αύξηση φόρων στα παραδοσιακά αυτοκίνητα - ένα είδος φόρου ρύπανσης. Στη Νορβηγία περιλαμβανόταν φόρος ΦΠΑ 25%, φόρος άνθρακα κοντά στο 20% και μικρότερα ποσά για φόρο βάρους. Σε γενικές γραμμές, η βελτίωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) συνοδεύεται από μια τιμή - την έννοια «premium» που υποστηρίζει ο Bill Gates. Αλλά καθώς συνεχίζεται η μαζική παραγωγή, η τιμή των ηλεκτρικών σταθμών θα μειωθεί και σύντομα θα είναι φθηνότερη από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Οι τιμές
Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι φθηνά στη Νορβηγία. Το Nissan Leaf, ένα ανεπιτήδευτο μικρό αυτοκίνητο, είναι το best seller στη Νορβηγία. Όχι όμως στις ΗΠΑ όπου τα μοντέλα Tesla είναι σαφείς νικητές με συνολικά 71.000 πωλήσεις (στοιχεία από το πρώτο εξάμηνο του 2020). Η Chevy Bolt πούλησε περίπου 8.000 και η Nissan Leaf πούλησε 3.000 την ίδια περίοδο.
Το δεύτερο μυστικό της επιτυχίας είναι η υδροηλεκτρική ενέργεια από 1500 εργοστάσια σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της γενικότερης απανθρακοποίησης του ενεργειακού κλάδου. Μάλιστα, τα υδροηλεκτρικά παρέχουν το 96% του συνόλου της ηλεκτρικής ενέργειας στη Νορβηγία. Ακολουθεί το 24% από την παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου στην χώρα, η οποία όμως εξάγεται σε μεγάλη ποσότητα ενώ ένα μικρό κομμάτι προορίζεται για τα οχήματα εντός της χώρας.
www.worldenergynews.gr