Διπλασιάζει η Ford την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, ανακοινώνοντας την προχθές (26/5) ότι θα επενδύσει 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε προσπάθειες ηλεκτροκίνησης έως το 2025. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύτηκε επίσης ότι το 40% των οχημάτων της που θα πωληθούν έως το 2030 θα είναι ηλεκτρικά.
Η Ford είχε προηγουμένως ανακοινώσει σχέδια να δαπανήσει 22 δισεκατομμύρια δολάρια για προσπάθειες ηλεκτροδότησης και πρόσφατα αποκάλυψε σχέδια για την κατασκευή δύο νέων εργοστασίων μπαταριών σε μια κοινή επιχείρηση με την κορεατική εταιρεία παραγωγής μπαταριών SK.
Έντονη δραστηριότητα
Την περασμένη εβδομάδα, η Ford παρουσίασε επίσης μια ηλεκτρική έκδοση του F-150 pickup, το όχημα με τις καλύτερες πωλήσεις από οποιαδήποτε αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Το ηλεκτρικό F-150 Lightning αναμένεται στους εκθεσιακούς χώρους το 2022. Η Ford δήλωσε ότι έλαβε 70.000 κρατήσεις από πελάτες για το ηλεκτρικό φορτηγό από τότε που παρουσιάστηκε πριν από μια εβδομάδα. Η Ford έχει ήδη ξεκινήσει να πουλεί ένα ηλεκτρικό SUV με το εμβληματικό όνομα Mustang, το Mustang Mach-E.
Ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, αφού Tesla, Volkswagen και General Motors έχουν ήδη εκπονήσει φιλόδοξα σχέδια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Jim Farley παραδέχτηκε ότι η οικονομική απόδοση της εταιρείας δεν ήταν τόσο καλή όσο θα έπρεπε να ήταν τα τελευταία χρόνια. Η Ford έχασε κατά μέσο όρο 2 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως τα τελευταία τρία χρόνια. Ωστόσο, επισήμανε τα κέρδη που είχε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και είπε ότι η εταιρεία θα πρέπει τώρα να μπορεί να επιτύχει περιθώριο κέρδους 8% έως το 2023. Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τα σχέδια παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για να πληρούν όλο και πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την αυξανόμενη ζήτηση από αγοραστές αυτοκινήτων.
Ο Farley προέβλεψε ότι το κόστος κατασκευής EV θα μειωθεί καθώς αυξάνεται η παραγωγή, ειδικά των μπαταριών EV που αποτελούν σημαντικό μέρος της τιμής κατασκευής ηλεκτρικού οχήματος. Το κόστος της μπαταρίας θα μειωθεί κατά 40% στα μέσα αυτής της δεκαετίας. Έτσι, η μετάβαση στα EV θα είναι σε θέση να "προσφέρει υψηλότερη κερδοφορία σε σύγκριση με τις σημερινές προσφορές».
www.worldenergynews.gr