Νέα έρευνα για τα ηλεκτρικά οχήματα παρουσιάζει το Bloomberg, επισημαίνοντας ότι είναι φθηνότερα για συντήρηση και επισκευή, αλλά οι πρώτοι τρεις μήνες κρύβουν κάποια «θέματα». Έχουν λιγότερα κινούμενα μέρη επειδή δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων και οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι πιο απλοί από τους βενζινοκινητήρες.
Σύμφωνα με την ανάλυση δεδομένων «We Predict», που κυκλοφόρησε την πρώτη της έκθεση Deepview True Cost, παρακολούθησε 801.000 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 306 διαφορετικών μοντέλων και 1,6 εκατομμυρίων παραγγελιών σέρβις και επισκευής.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι το κόστος επισκευής για EV κατά τους πρώτους τρεις μήνες της ζωής τους είναι περισσότερο κατά 60% σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Αν μάλιστα, το μέσο κόστος για ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι 123 $ σε σύγκριση με 53 $ για μοντέλα με βενζίνη. «Ήμουν λίγο έκπληκτος από τη διαφορά και τη συνεπή διαφορά μεταξύ των οχημάτων φυσικού αερίου και των EV και ακόμη και των υβριδικών», λέει η Renee Stephens, αντιπρόεδρος της συγκριτικής αξιολόγησης ποιότητας στο We Predict.
Η πραγματικότητα
Αυτήν τη στιγμή, τα EV είναι τόσο νέα που όταν υπάρχει πρόβλημα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαγράφουν ολόκληρα συστήματα, ακόμα κι αν μόνο ένα μικρό μέρος είναι λάθος. Και τα ανταλλακτικά είναι ακριβά.
Οι μπαταρίες είναι σίγουρα ακριβές, αλλά και οι κινητήρες και οι μετατροπείς που μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα σε ισχύ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την οδήγηση του αυτοκινήτου. Χρειάζονται επίσης περισσότεροι τεχνικοί για τη διάγνωση ενός προβλήματος, με αποτέλεσμα το κόστος εργασίας να είναι επίσης αυξημένο.
Το κόστος των ανταλλακτικών EV θα μειωθεί καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνονται. Ίσως χρειαστεί περισσότερη υπομονή από την αγορά.
www.worldenergynews.gr