Στους στόχους που έχει θέσει από την αρχή της χρονιάς βαδίζει η BMW, αρά το αυξανόμενο κόστος πρώτων υλών σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παραγωγή της συνεχίζεται κανονικά ενώ υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία για την πορεία των πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ο φόβος των τσιπς
Ο προϊστάμενος της Volkswagen, Herbert Diess, δήλωσε την Πέμπτη (6/5) ότι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βρισκόταν σε «κατάσταση κρίσης» λόγω της έλλειψης chip, η οποία θα χτυπήσει τα κέρδη το δεύτερο τρίμηνο, ενώ η Ford την περασμένη εβδομάδα δήλωσε ότι η έλλειψη τσιπς θα μπορούσε να επιφέρει μειώσεις κατά 50% στην παραγωγή οχημάτων του β’ τριμήνου.
Αγαστή συνεργασία
Η BMW είναι γνωστή για τις ισχυρές σχέσεις της με τους προμηθευτές και συνεργάζεται μαζί τους για την αποφυγή διαταραχών. Εκτός από την προσωρινή διακοπή της παραγωγής MINI στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει επηρεαστεί περαιτέρω.
Αντιθέτως, οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της διπλασιάστηκαν το πρώτο τρίμηνο, όταν επωφελήθηκε επίσης από τις υψηλότερες τιμές και την ισχυρή ζήτηση στην Κίνα. Η BMW είχε ήδη αναφέρει αύξηση κατά 370% στα κέρδη προ φόρων, καθώς ανέκαμψε πιο έντονα από το αναμενόμενο για το α’ τρίμηνο σε σύγκριση με το περασμένο του 2020 ελέω της πανδημίας.
Τρένο… στην Κίνα
Οι πωλήσεις στην Κίνα σχεδόν διπλασιάστηκαν το πρώτο τρίμηνο έναντι της ίδιας περιόδου το 2020, ανέφερε η εταιρεία. Η ανάκαμψη της ζήτησης από τους καταναλωτές στην Κίνα το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους βοήθησε την BMW και τους γερμανούς αντιπάλους της Volkswagen και Daimler να σημειώνουν σταθερά κέρδη για το 2020 παρά την παγκόσμια πανδημία κορονοϊού.
Η BMW σημείωσε επίσης σταθερή αύξηση του πρώτου τριμήνου σε άλλες περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των πωλήσεων κατά 17,4% στη Βόρεια Αμερική, λόγω της έντονης ζήτησης από τους οδηγούς των ΗΠΑ. «Το πρώτο τρίμηνο δείχνει ότι το παγκόσμιο επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι επιτυχές, ακόμη και σε περιόδους κρίσης. Παραμένουμε σταθερά στο δρόμο για συνεχή βιώσιμη, κερδοφόρα ανάπτυξη» τόνισε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος Oliver Zipse.
ο μεγαλύτερο μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πληγεί από μια παγκόσμια έλλειψη τσιπ ημιαγωγών, κλείνοντας πολλά εργοστάσια συναρμολόγησης, μειώνοντας τα αποθέματα και ανεβάζοντας τις τιμές τόσο για τα νέα όσο και για τα μεταχειρισμένα οχήματα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου έλαβαν επίσης ώθηση από την πώληση παλαιότερων μισθωμένων οχημάτων, ιδίως στην αγορά των ΗΠΑ. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι αναμένει να έχει 2 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο έως το 2025.
www.worldenergynews.gr