Τα λέιζερ Lidar μπορούν να στείλουν αόρατα φωτεινά κύματα μέσω χιονιού ή ομίχλης σύμφωνα με το Bloomberg
Αρχικά χρησιμοποιήθηκε από τον στρατό για να χαρτογραφήσει το έδαφος, το lidar θα είναι ζωτικής σημασίας για τα αυτοκίνητα που οδηγούν αυτόματα, λόγω της ικανότητάς του να βλέπει πράγματα που οι κάμερες και οι αισθητήρες ραντάρ δεν μπορούν.
Τα λέιζερ Lidar μπορούν, για παράδειγμα, να στείλουν αόρατα φωτεινά κύματα μέσω χιονιού ή ομίχλης για να δημιουργήσουν μια εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.
Τα τελευταία χρόνια, οι καθιερωμένες εταιρείες και δεκάδες νεοσύστατες έχουν επικεντρωθεί στην προώθηση της τεχνολογίας lidar και οι επενδυτές χαίρονται να επενδύουν.
Οι επενδυτές επιχειρηματικών συμμετοχών των ΗΠΑ έδωσαν ποσό ρεκόρ 650 εκατομμυρίων δολαρίων σε νεοσύστατες εταιρείες lidar το 2020, σύμφωνα με το PitchBook και η έκρηξη του SPAC έχει αυξήσει τις προσδοκίες.
Έξι startups έχουν προχωρήσει σε δημόσια εγγραφή στις ΗΠΑ μέσω συγχώνευσης τον τελευταίο χρόνο και υπάρχουν περισσότερες από 70 νεοσύστατες επιχειρήσεις παγκοσμίως, σύμφωνα με το Guidehouse Insights.Όλοι συμφωνούν για τη σημασία του lidar πλην του Έλον Μασκ
Οι περισσότεροι geeks AV - με την αξιοσημείωτη εξαίρεση τον Elon Musk - συμφωνούν ότι το lidar είναι κρίσιμο για την πλήρη αυτο-οδήγηση.Αλλά η συναίνεση τελειώνει εκεί. Η ζούγκλα των αντιπάλων εκεί επιμένει ότι οι διάφορες προσεγγίσεις είναι ο καλύτερος, πιο ακριβής και οικονομικός τρόπος για να επιτρέπεται η αυτο-οδήγηση αυτοκινήτων.
Στο ένα στρατόπεδο, υπάρχουν οπαδοί σε αυτό που είναι γνωστό ως lidar φωτός κυματομορφών διαμορφωμένο με συχνότητα ή FMCW.
Οι υποστηρικτές, συμπεριλαμβανομένης της Aurora Innovation, λένε ότι η τεχνολογία είναι ανώτερη για ορατότητα μεγάλων αποστάσεων, ειδικά όταν ταξιδεύετε με υψηλές ταχύτητες. Λένε επίσης ότι χρησιμοποιεί λιγότερη ισχύ και είναι φθηνότερη στην κατασκευή από τις περισσότερες εναλλακτικές μεθόδους lidar.
Η Aurora απέκτησε πρόσφατα μια εταιρεία με την ονομασία OURS Technology που χρησιμοποιεί FMCW. Η Intel's Mobileye, που κυριαρχεί σήμερα στην αγορά αισθητήρων που βασίζονται σε κάμερα στο δρόμο, ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι θα κατασκευάσει το δικό της FMCW lidar in-house.
Το ίδιο και η πρόσφατα εισηγμένη Aeva, που ιδρύθηκε από πρώην μηχανικούς της Apple.Η Luminar είναι η... άλλη πλευρά
Ο Austin Russell, ο 26χρονος θαυμαστής φυσικής και ιδρυτής της Luminar Technologies, συγκαταλέγεται μεταξύ εκείνων που βρίσκονται στην άλλη πλευρά της συζήτησης.
Το Luminar χρησιμοποιεί ένα διαφορετικό είδος lidar που ονομάζεται ώρα πτήσης. Στέλνει διακριτούς παλμούς φωτός για να κρίνει πόσο μακριά είναι κάτι από πόσο καιρό χρειάζεται αυτό το φως για να αναπηδήσει αντικείμενα και να επιστρέψει, και από το πόσο έντονο είναι.
Ο Russell αντλεί μεγάλη αυτοπεποίθηση από τον έλεγχο της διαδικασίας κατασκευής, την οποία θεωρεί ως κλειδί για να αποδείξει ότι θα λειτουργήσει.
To Luminar κοίταξε το FMCW στις πρώτες μέρες του, είπε, αλλά αποφάσισε ότι οι αντισταθμίσεις δεν άξιζαν. Δεν ντρέπεται να προβλέψει ότι οι αντίπαλοί του στο FMCW θα αποτύχουν. "Είμαι πολύ δύσπιστος ότι η φυσική λειτουργεί πραγματικά πίσω από τις διαφάνειες των ανθρώπων", δήλωσε.
«Έχω ακούσει το ίδιο επίπεδο πεποίθησης και περιφρόνηση για τον διαγωνισμό από σχεδόν κάθε εκτελεστικό στέλεχος που έχω πάρει συνέντευξη , αναφέρει ο δημοσιογράφος του Bloomberg. Παρά τα εκατομμύρια των δολαρίων που δαπανήθηκαν και τα χρόνια της ανάπτυξης, όπως και πολλά άλλα στον κόσμο των αυτόνομων αυτοκινήτων, είναι ακόμα νωρίς για να κριθεί ο αγώνας. Κάποιοι θα επικρατήσουν. Είναι απλά πάρα πολλά για να μην αποτύχουν, κάτι που μας φέρνει σε ένα σημείο στο οποίο πολλοί συμφωνούν: έρχεται η ενοποίηση».
www.worldenergynews.gr