Όλο και διευρύνονται οι επιλογές των χωρών για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Σε ένα νησί της Σκωτίας, έχει εγκατασταθεί ένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που χρησιμοποιεί παλιρροιακή ενέργεια.
Σύμφωνα με το CNBC, η συγκεκριμένη εγκατάσταση βρίσκεται στο Yell, το οποίο είναι μέρος του Shetland, ενός αρχιπελάγους περίπου 100 νησιών. Το σημείο φόρτισης τροφοδοτείται από το Shetland Tidal Array της Nova Innovation, μια εγκατάσταση τεσσάρων στροβίλων στο Bluemull Sound.
Σε ανακοίνωσή της, η Nova Innovation περιέγραψε το έργο ως «το πρώτο του είδους τους, καθώς οι οδηγοί μπορούν να« γεμίσουν» το όχημά τους απευθείας από μια παλιρροιακή πηγή ενέργειας. Έχει επίσης αναπτυχθεί ένα σύστημα αποθήκευσης μπαταριών για να διασφαλιστεί η συνεχής τροφοδοσία των οχημάτων.
Οι στόχοι της Σκωτίας
Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση της Σκωτίας είναι μία από τις πολλές σε όλο τον κόσμο που θέλει να απομακρυνθεί από τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Θέλει να καταργήσει σταδιακά την ανάγκη για νέα βενζινοκίνητα βαν και αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Η χρηματοδότηση του έργου στο Yell προήλθε από την Transport Scotland, το πρακτορείο μεταφορών της χώρας.
Οι αντιδράσεις
Μεταξύ εκείνων που αντέδρασαν στο εν λόγω σχέδιο, ήταν ο Fabrice Leveque, ο οποίος είναι επικεφαλής πολιτικής στο WWF της Σκωτίας.
«Είναι υπέροχο να βλέπουμε την παλιρροιακή τεχνολογία να βοηθά στην απανθρακοποίηση του τομέα μεταφορών της χώρας στα νησιά. Η Σκωτία ήταν σε καλή θέση για να συνεχίσει να ηγείται στην ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, η οποία θα βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών και στη δημιουργία πράσινων θέσεων εργασίας.
Τα νησιά μας έχουν μια πληθώρα ανανεώσιμων πόρων, όπως αιολική, παλιρροιακή και ηλιακή, η οποία όταν αξιοποιηθεί με προσοχή, θα μπορούσε να αποφέρει πολλαπλά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη σε απομακρυσμένες και αγροτικές κοινότητες σε ολόκληρη τη Σκωτία.
Ενώ υπάρχει ενθουσιασμός γύρω από τα offshore αιολικά, το τρέχον αποτύπωμά τους παραμένει μικρό. Πρόσφατα στοιχεία από την Ocean Energy Europe (OEE) δείχνουν ότι μόνο 260 kW χωρητικότητας παλιρροιακής ροής προστέθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι, ενώ εγκαταστάθηκαν μόλις 200 kW κυματικής ενέργειας. Αντίθετα, το 2020 εγκατέστησαν στην Ευρώπη 14,7 GW αιολικής ενέργειας, σύμφωνα με την WindEurope.
Η σημασία των υποδομών
Εάν οι χώρες πρόκειται να αυξήσουν την προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων τους τα επόμενα χρόνια και να απομακρυνθούν από τη βενζίνη και το ντίζελ, θα είναι κρίσιμη η αξιόπιστη και επαρκής υποδομή φόρτισης.
Ενώ το έργο στο Yell είναι μικρής κλίμακας, αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης αλλαγής που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης.Οι κατάλληλες επιλογές σημείων φόρτισης θα βάλουν ένα τέλος στις αντιλήψεις περί «άγχους της εμβέλειας», έναν όρο που αναφέρεται στην ιδέα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι σε θέση να κάνουν μεγάλες διαδρομές χωρίς απώλεια ισχύος.
www.worldenergynews.gr