H BMW Group δεν σχεδιάζει να κατασκευάσει ηλεκτρικές μπαταρίες αυτοκινήτων, με τον CEO του γερμανικού γίγαντα αυτοκινήτων να λέει στο CNBC ότι η εταιρεία του είχε ένα ισχυρό δίκτυο προμηθευτών για να καλύψει τις απαιτήσεις του.
«Έχουμε ισχυρές συμβάσεις με διάφορους κατασκευαστές μπαταριών από την Κίνα, από την Κορέα, επίσης από την Ευρώπη, και αυτό είναι ένα πολύ ισχυρό δίκτυο. Θα μας προμηθεύσουν αρκετές μπαταρίες για να βελτιώσουμε τα επόμενα δύο χρόνια. Eπομένως, για εμάς, δεν υπάρχει ανάγκη να πάμε στη δική μας παραγωγή», δήλωσε ο Oliver Zipse.
Το momentum της ανακοίνωσης
Σημειώνεται μάλιστα ότι αυτή η πληροφορία γνωστοποιήθηκε, όταν η Volkswagen Group ανακοίνωσε το σχέδιό της για την δημιουργία πολλών «gigafactories» στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
«Μαζί με συνεργάτες, θέλουμε να λειτουργήσουμε συνολικά έξι εργοστάσια κυττάρων στην Ευρώπη έως το 2030», δήλωσε τη Δευτέρα (15/3) ο Thomas Schmall, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Group Components.
Οι δεσμεύσεις της BMW
Παράλληλα, ο Oliver Zipse αναφέρθηκε στην παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας ότι ενδεχομένως να υπάρξουν σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα κάποιες διακοπές, που θα απαιτήσουν ιδιαίτερη προσοχή. «Έχουμε μια πολύ αυστηρή διαχείριση των προμηθευτών μας και… παραγγείλαμε ήδη το σύνολο των μαρκών μας πολύ νωρίς πέρυσι» συμπλήρωσε.
Αναφορικά με τον στόχο της ηλεκτροκίνησης, έγινε σαφές ότι: «Θα βγουν στην αγορά περίπου 12 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα στο δρόμο έως το 2023. Τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 50% των παγκόσμιων παραδόσεων έως το έτος 2030». Για το 2021, η BMW προβλέπει μια σταθερή ετήσια αύξηση των παραδόσεων σε πελάτες σε όλο τον κόσμο».
Έως το 2025, οι παραδόσεις πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων θα έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο πάνω από 50% ετησίως και ως εκ τούτου κατά 12 φορές σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020. Μέχρι το τέλος του 2025, το BMW Group θα έχει παραδώσει περί τα 2 εκατομμύρια πλήρως ηλεκτρικά οχήματα σε πελάτες του σε όλο τον κόσμο.
Η παρουσίαση των νέων μοντέλων
Σε δύο διαφορετικές εκδόσεις θα διατίθεται η Ix της BMW. Οι Γερμανοί ανακοινώνουν ότι η νέα iX θα διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με τα ονόματα xDrive40 και xDrive50. Η κατανάλωση ενέργειας στις δύο εκδόσεις θα είναι πάνω-κάτω η ίδια. Οπότε, η xDrive50 με τη μεγαλύτερη μπαταρία (θα είναι πάνω από 100 kWh) θα έχει και μεγαλύτερη αυτονομία, που θα αγγίζει τα 600 χιλιόμετρα! Περιμένουμε ότι η xDrive40 θα έχει μπαταρία των 70 kWh με περίπου 400 χιλιόμετρα.
Ο φιλικός προς το περιβάλλον χαρακτήρας της BMW iX δεν θα σταματά στην ηλεκτροκίνηση. Για την κατασκευή της, η BMW έχει επιλέξει ελεγχόμενες πηγές παραγωγής των βασικών συστατικών της μπαταρίας, όπως το κοβάλτιο και το λίθιο, ενώ η παραγωγή των μπαταριών γίνεται αποκλειστικά από ΑΠΕ.
www.worldenergynews.gr