Προς το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται ότι θα ανακοινωθεί η short list με τα σχήματα και τους επενδυτές που θα προκριθούν στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών για τη ΛΑΡΚΟ.
Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, έχει ήδη ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των έξι «παικτών» που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τους «δίδυμους» διαγωνισμούς που αφορούν στη δημόσια και ιδιωτική περιουσία της ΛΑΡΚΟ, τους οποίους «τρέχουν» το ΤΑΙΠΕΔ και ο Ειδικός Διαχειριστής αντίστοιχα.
Αφότου ανακοινωθεί η short list θα ανοίξουν τα VDR των δύο διαγωνισμών, με αρχικό στόχο στα τέλη Μαΐου να υπάρχουν δεσμευτικές προσφορές, δίχως να αποκλείεται μια μικρή παράταση.
Παράλληλα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται η έγκριση από τα υπουργεία Οικονομικών και Ενέργειας της έκτακτης κρατικής ενίσχυσης των 17 εκατ. ευρώ που χρειάζεται ο Ειδικός Διαχειριστής της νικελοβιομηχανίας προκειμένου να μπορέσει να την κρατήσει «ζωντανή» μέχρι να μπει ο νέος επενδυτής.
Κι αυτό διότι το κονδύλι των 35 εκατ. ευρώ, που του είχε αρχικά δοθεί προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία της νικελοβιομηχανίας, είχε υπολογιστεί ότι θα αρκούσε έως το τέλος Φεβρουαρίου, οπότε αναμενόταν ότι θα είχε βρεθεί και ο αγοραστής.
Καθώς ο διαγωνισμός έχει ακόμη ...δρόμο μπροστά του για να ολοκληρωθεί απαιτείται νέο κονδύλι για να καλυφθούν τα έξοδα της ΛΑΡΚΟ, με μεγαλύτερο το κόστος του ρεύματος.
Έκτακτο έξοδο από την κακοκαιρία
Παράλληλα, στις 16 Φεβρουαρίου, η κακοκαιρία «Μήδεια» πρόσθεσε άλλο ένα έξοδο για τη βιομηχανία καθώς, υπό βάρος του χιονιού, κατέρρευσε η οροφή στο ένα ηλεκτροκάμινο του εργοστασίου της Λάρυμνας, ζημιά που αυτήν την περίοδο αποκαθίσταται.
Να θυμίσουμε ότι το «παρών» και στις δύο διαγωνιστικές διαδικασίες έχουν δύο μεγάλοι ενεργειακοί εγχώριοι όμιλοι της χώρας, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «Μυτιληναίος», καθώς και διεθνείς όμιλοι (Trafigura, Commodity & Mining Insight Irland Limited, AD Holdings AG σε συνεργασία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Solway Investmest Group και Thatisa PLC).
Το σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον συνδέεται με τη μεγάλη ζήτηση νικελίου και κοβαλτίου, η οποία προβλέπεται ότι θα αυξάνεται τα επόμενα χρόνια, καθώς τα δύο υλικά είναι απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας αλλά και για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Και η ΛΑΡΚΟ είναι η μοναδική παραγωγός σιδηρονικελίου στην Ευρώπη και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Επίσης, η βιομηχανία «παραδίδεται» ελεύθερη βαρών ή υποχρεώσεων σχετικά με τους εργαζομένους, γεγονός που αποτελεί άλλο ένα δέλεαρ για τους επενδυτές.
Παρόλα αυτά, κυβερνητικοί παράγοντες κρατούν ακόμη χαμηλά τον πήχη καθώς οι επενδυτές αφού μελετήσουν όλα τα δεδομένα στο data room, έχουν να κάνουν πολλές …προσθαφαιρέσεις για να πάρουν την τελική απόφαση.
Και αυτό διότι υπολογίζονται σε εκατοντάδες εκατ. ευρώ οι επενδύσεις που απαιτούνται για τον περιβαλλοντικό εκσυγχρονισμό της ΛΑΡΚΟ αλλά και για την αναγέννηση των παλαιών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού της, ενώ είναι υψηλό και το κόστος του ρεύματος.
www.worldenergynews.gr