Εντείνονται οι πίεσεις για τις εκπομπές αερίων
Η British Airways θα επενδύσει σε μια εταιρεία βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, βρίσκοντας πόρους για να υποστηρίξει τα σχέδια απαλλαγής από τον άνθρακα παρά την πανδημία κοραναϊού, καθώς αυξάνεται η πίεση στις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν τις εκπομπές όταν τα ταξίδια επανεκκινήσουν με σοβαρότητα.
Η British Airways, που ανήκει στην IAG, ανακοίνωσε την Τρίτη 9/2/2021 ότι θα επενδύσει στην LanzaJet, μια εταιρεία που κατασκευάζει ένα εργοστάσιο για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) σε εμπορική κλίμακα στη Γεωργία των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η BA είχε ανακονώσει πέρυσι ότι έπρεπε να προχωρήσει στην περικοπή 13.000 θέσεων εργασίας ή περίπου το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού της για να επιβιώσει.
Η πτητική δραστηριότητα συνεχίζει να είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε όλο τον κόσμο λόγω των περιορισμών COVID-19. Αλλά ταυτόχρονα, αυξάνεται η πίεση στους μεταφορείς για μείωση των εκπομπών άνθρακα. Η βιομηχανία ελπίζει επίσης ότι με τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, μπορεί να κερδίσει πίσω επιβάτες που, λόγω του COVID-19, συνειδητοποίησαν ότι δεν χρειάζεται να ταξιδεύουν τόσο πολύ.
Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα έχουν γενικά έως και 80% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα συμβατικά καύσιμα jet και παράγονται από βιομάζα ή ανακυκλωμένο άνθρακα. Η LanzaJet, για παράδειγμα, μετατρέπει βιώσιμη αιθανόλη σε καύσιμα αεροπορίας.
Τη Δευτέρα, η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε την πρώτη πτήση επιβατών στον κόσμο που τροφοδοτήθηκε εν μέρει από βιώσιμα παραγόμενα συνθετικά καύσιμα αεροσκαφών, τα οποία κατασκευάζονται από διοξείδιο του άνθρακα και νερό.
Η BA αρνήθηκε να αποκαλύψει το μέγεθος της επένδυσής της στην LanzaJet. Ανέφερε ότι σχεδίαζε να αγοράσει SAF από το νέο εργοστάσιο για να τροφοδοτήσει ορισμένες από τις πτήσεις της από τα τέλη του 2022. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης ότι η LanzaJet θα αναλάβει εργασίες έγκαιρου σχεδιασμού για ένα πιθανό εργοστάσιο SAF στο Ηνωμένο Βασίλειο.
"Η πρόοδος της ανάπτυξης και της εμπορικής ανάπτυξης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων είναι ζωτικής σημασίας για την αποξήρανση των εκπομπών από τον άνθρακα από την αεροπορική βιομηχανία", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BA Sean Doyle.
Τα SAF θεωρούνται ως ένα βήμα για τη μείωση των εκπομπών των αερομεταφορών προτού η υβριδική και ηλεκτρική τεχνολογία πτήσης καταστεί βιώσιμη για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μέχρι τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 2030. Η μητρική εταιρεία της BA IAG έχει δεσμευτεί να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Σχεδιάζει να επενδύσει 400 εκατομμύρια δολάρια στα SAF τα επόμενα 20 χρόνια, ανέφερε η ανακοίνωση της BA.
www.worldenergynews.gr