Ενέργεια

Κάτω από τα 100 δολ/kWh οι τιμές των μπαταριών έως το 2023 σύμφωνα με το BNEF

Κάτω από τα 100 δολ/kWh οι τιμές των μπαταριών έως το 2023 σύμφωνα με το BNEF

Οι τιμές μειώθηκαν κατά 13% από το 2019 και το 2020 διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 137$ / kWh με στόχο τα 58 δολ/kWh το 2030

 

Σχετικά Άρθρα

Οι τιμές της μπαταρίας βρέθηκαν κάτω από 100 $ / kWh για πρώτη φορά το 2020, ενώ ο μέσος όρος της αγοράς ανέρχεται στα 137 $ / kWh. Οι μειώσεις τιμών το 2020 οφείλονται στην αύξηση των μεγεθών παραγγελιών, στην αύξηση των πωλήσεων BEV και στην εισαγωγή νέων σχεδίων, σύμφωνα με το BloombergNEF.

Οι τιμές της μπαταρίας ιόντων λιθίου, οι οποίες ήταν πάνω από 1.100 $ ανά κιλοβατώρα το 2010, έχουν μειωθεί 89% σε πραγματικούς όρους σε 137 $ / kWh το 2020.
Μέχρι το 2023, οι μέσες τιμές θα είναι κοντά στα 100 $ / kWh, σύμφωνα με την τελευταία πρόβλεψη του BloombergNEF (BNEF).

Για πρώτη φορά, έχουν αναφερθεί τιμές μπαταρίας κάτω των 100 $ / kWh. Αυτό αφορούσε για μπαταρίες σε ηλεκτρικά λεωφορεία στην Κίνα.
Ενώ αυτές ήταν η χαμηλότερη αναφερόμενη τιμή, η μέση σταθμισμένη τιμή για τα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Κίνα ήταν ελαφρώς υψηλότερη στα 105 $ / kWh.
Η έρευνα τιμής μπαταρίας της BNEF 2020 καλύπτει διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Οι τιμές των πακέτων ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) για μπαταρίες είναι 126 $ / kWh σε μέσο όρο ανάλογα με τους όγκους.
Σε άλλες κατηγορίες (επίπεδο κελιού), οι μέσες τιμές ήταν μόλις 100 $ / kWh. Αυτό δείχνει ότι κατά μέσο όρο, το τμήμα της μπαταρίας αντιπροσωπεύει το 21% της συνολικής τιμής.
Η έρευνα για την τιμή μπαταρίας της BNEF 2020, η οποία εξετάζει τα επιβατικά EV, τα ηλεκτρικά λεωφορεία, τα εμπορικά EV και την αποθήκευση, προβλέπει ότι έως το 2023 οι μέσες τιμές θα είναι 101 $ / kWh.
Σε αυτό ακριβώς το επίπεδο τιμών οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι σε θέση να παράγουν και να πωλούν EV μαζικά στην ίδια τιμή (και με το ίδιο περιθώριο) με συγκρίσιμα οχήματα εσωτερικής καύσης σε ορισμένες αγορές.
Αυτό προϋποθέτει ότι δεν υπάρχουν επιδοτήσεις, αλλά οι πραγματικές στρατηγικές τιμολόγησης θα διαφέρουν ανάλογα με την αυτοκινητοβιομηχανία και την περιοχή.

Οι νέες τεχνολογίες μειώνουν τις τιμές

Οι μειώσεις τιμών το 2020 οφείλονται στην αύξηση των μεγεθών παραγγελιών, στην αύξηση των πωλήσεων BEV και στην εισαγωγή νέων σχεδίων πακέτων. Νέες τεχνολογίες (χημείες καθόδου) και μειωμένο κόστος κατασκευής θα μειώσουν τις τιμές στο εγγύς μέλλον.
Οι τιμές των υλικών  έχουν μειωθεί από τότε που έφθασαν σε υψηλά επίπεδα την άνοιξη του 2018, κινούμενες σταθεροποιητικά κατά τη διάρκεια του 2020.
Ο James Frith, επικεφαλής της έρευνας αποθήκευσης ενέργειας της BNEF και επικεφαλής συγγραφέας της έκθεσης, δήλωσε: «Είναι ένα ιστορικό ορόσημο για τις τιμές πακέτων κάτω των 100 $ / kWh.
Μέσα σε λίγα χρόνια θα δούμε τη μέση τιμή στον κλάδο να ξεπεράσει αυτό το σημείο εξοικονόμησης. Επιπλέον, η ανάλυση δείχνει ότι ακόμη και αν οι τιμές των πρώτων υλών επανέλθουν στα υψηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2018, θα δημιουργούσε μόνο μια απλή χρονική υστέρηση στις μέσες τιμές να φτάσουν τα 100 $ / kWh για δύο χρόνια - αντί να τις εκτροχιάσει εντελώς.
Η βιομηχανία γίνεται όλο και πιο ανθεκτική στην αλλαγή των τιμών των πρώτων υλών, με κορυφαίους κατασκευαστές μπαταριών να ανεβαίνουν στην αλυσίδα αξίας και να επενδύουν στην παραγωγή νέας τεχνολογίας
(καθόδου) ή ακόμη και στα ορυχεία.

Κλειδί οι υψηλές δυναμικότητες στην παραγωγή μπαταριών

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές μπαταριών απολαμβάνουν τώρα μεικτά περιθώρια έως και 20% και οι μονάδες τους λειτουργούν με ποσοστά δυναμικότητας άνω του 85%.
Η διατήρηση υψηλών ποσοστών δυναμικότητας είναι το κλειδί για τη μείωση των τιμών των τελικών προϊόντων.
Εάν τα ποσοστά δυναμικότητας παραγωγής είναι χαμηλά, τότε το κόστος απόσβεσης κατανέμεται σε λιγότερες κιλοβατώρες. 
Ο Daixin Li, ανώτερος συνεργάτης αποθήκευσης ενέργειας στην BNEF, πρόσθεσε: «Οι ολοένα και πιο διαφοροποιημένες χημικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται έχουν ως αποτέλεσμα ένα ευρύ φάσμα τιμών.
Οι κατασκευαστές μπαταριών αγωνίζονται να παράγουν μαζικά υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας μπαταρίες, με ορισμένες νέες χημικές ενώσεις όπως οξείδιο του κοβαλτίου μαγγανίου νικελίου λιθίου - NMC (9.5.5) - και το οξείδιο αργιλίου κοβαλτίου μαγγανίου νικελίου λιθίου - NMCA , που πρόκειται να παραχθούν μαζικά το 2021.
Το φωσφορικό σίδηρο λιθίου - LFP - ωστόσο παίζει ρόλο ανταγωνιστικό ως προς το κόστος εναλλακτικής λύσης, οδηγώντας στις χαμηλότερες τιμές κυψελών 80 $ / kWh."

Προβλέψεις για  58 $ / kWh έως το 2030

Η πορεία για την επίτευξη 101 $ / kWh έως το 2023 φαίνεται ξεκάθαρη, ακόμη και αν αναμφίβολα θα υπάρξουν εμπόδια, όπως αυξήσεις των τιμών των commodities.
Υπάρχει σαφώς αβεβαιότητα για το πώς ο κλάδος θα μειώσει ακόμη περισσότερο τις τιμές από τα 100 $ / kWh μέχρι την προσδοκία των 58 $ / kWh έως το 2030 που εκφράζει η ανάλυση.
Αυτό δεν είναι αδύνατο, επειδή ακριβώς υπάρχουν πολλές επιλογές και διαδρομές που θα μπορούσαν να ακολουθηθούν.

Μια πιθανή διαδρομή για την επίτευξη αυτών των χαμηλότερων τιμών είναι η υιοθέτηση μπαταριών στερεάς κατάστασης.
Το BloombergNEF αναμένει ότι αυτά τα στοιχεία θα μπορούσαν να κατασκευαστούν στο 40% του κόστους των σημερινών μπαταριών ιόντων λιθίου, όταν παράγονται μαζικά.
Αυτές οι μειώσεις κόστους  θα προέρχονταν από την εξοικονόμηση στο κόστος υλικών και παραγωγής, εξοπλισμού και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας.
Προκειμένου να επιτευχθούν αυτές οι μειωμένες τιμές, πρέπει να καθιερωθούν στην αλυσίδα εφοδιασμού για βασικά υλικά οι στερεοί ηλεκτρολύτες, που δεν χρησιμοποιούνται σήμερα σε μπαταρίες ιόντων λιθίου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης