Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Sefcovic: Η ΕΕ θα μπορούσε να είναι αυτάρκης στις ηλεκτρικές μπαταρίες οχημάτων έως το 2025

Sefcovic: Η ΕΕ θα μπορούσε να είναι αυτάρκης στις ηλεκτρικές μπαταρίες οχημάτων έως το 2025
Το 2025 οι ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις θα παράγουν αρκετά κύτταρα για την τροφοδοσία τουλάχιστον 6 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων δήλωσε ο Maros Sefcovic
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να παράγει αρκετές μπαταρίες έως το 2025 για να τροφοδοτήσει τον ταχέως αναπτυσσόμενο στόλο ηλεκτρικών οχημάτων της χωρίς να βασίζεται σε εισαγόμενα κύτταρα, δήλωσε την Τρίτη ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Maros Sefcovic.

Στο πλαίσιο του σχεδίου να καταστεί ουδέτερη για το κλίμα έως το 2050, η ΕΕ θέλει να ενισχύσει την τοπική παραγωγή των δομικών μονάδων για πράσινες βιομηχανίες - συμπεριλαμβανομένου του καυσίμου υδρογόνου για την παραγωγή χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και μπαταριών για την τροφοδοσία καθαρών αυτοκινήτων.

«Είμαι πεπεισμένος ότι έως το 2025, η ΕΕ θα είναι σε θέση να παράγει αρκετές μπαταρίες για να καλύψει τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και ακόμη και να αυξήσει την εξαγωγική μας ικανότητα», δήλωσε ο Sefcovic στο διαδικτυακό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για τις Μπαταρίες.
Σήμερα, η Κίνα φιλοξενεί περίπου το 80% της παραγωγής κυττάρων ιόντων λιθίου στον κόσμο, αλλά η ικανότητα της Ευρώπης πρόκειται να επεκταθεί γρήγορα.


Η Ευρώπη προχωρά σε σημαντικές επενδύσεις

Η Ευρώπη διαθέτει 15 εργοστάσια μπαταριών μεγάλης κλίμακας υπό κατασκευή, συμπεριλαμβανομένων των εργοστασίων της σουηδικής εταιρείας Northvolt στη Σουηδία, της εγκατάστασης της κινεζικής εταιρείας μπαταριών CATL στη Γερμανία και του δεύτερου εργοστασίου της νοτιοκορεατικής SK Innovation στην Ουγγαρία.
Ο Sefcovic δήλωσε ότι το 2025 οι ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις θα παράγουν αρκετά κύτταρα για την τροφοδοσία τουλάχιστον 6 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων.
Ενώ η πανδημία του coronavirus έχει σημειώσει συνολική πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων, οι συνδυασμένες πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων μπαταρίας και plug-in στην Ευρώπη αναμένεται να διπλασιαστούν περίπου φέτος, σε ένα εκατομμύριο μονάδες, σύμφωνα με την ΜΚΟ Transport & Environment.

Καθώς η Επιτροπή αναμένει 13 εκατομμύρια οχήματα χαμηλών εκπομπών στους δρόμους της Ευρώπης έως το 2025, θα απαιτηθούν περαιτέρω επενδύσεις.
«Πρέπει να κάνουμε σημαντικές επενδύσεις για τη δημιουργία μιας πλήρους ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού και αγοράς εργασίας για να στηρίξουμε τα εργοστάσια μπαταριών», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος της Northvolt, Jesper Wigardt.

Ο Sefcovic δήλωσε ότι το ταμείο ανάκτησης κοραναϊών 750 δισεκατομμυρίων ευρώ της ΕΕ είναι ένα «έτοιμο εργαλείο» για τη στήριξη έργων.
Οι Βρυξέλλες τον επόμενο μήνα θα προτείνουν πρότυπα για το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών, ενώ μια συμμαχία δημοσίου - ιδιωτών της ΕΕ στοχεύει στην ενίσχυση της εγχώριας προμήθειας των πρώτων υλών που απαιτούνται για την κατασκευή κυψελών.
Αυτό ακολουθεί ένα παρόμοιο σχέδιο της ΕΕ για έργα μπαταριών που ξεκίνησε το 2017.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης