Το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Κίνας, η Sinopec, αναμένει ότι η εγχώρια ζήτηση για προϊόντα πετρελαίου θα κορυφωθεί έως το 2025 λόγω των επιπτώσεων του COVID αλλά και της αύξησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με την Argus, επικαλούμενη την ερευνητική ομάδα της Sinopec στην ετήσια έκθεσή της.
«Τα πετρελαϊκά προϊόντα της Κίνας θα εισέλθουν σε μια τελική φάση ανάπτυξης πριν από την κορύφωση των επόμενων πέντε ετών» σημείωσε το Ινστιτούτο Ερευνών Οικονομικών και Ανάπτυξης (EDRI) στην Sinopec. Μάλιστα, σύμφωνα με το ερευνητικό ινστιτούτο, η ζήτηση βενζίνης στην Κίνα πιθανότατα θα κορυφωθεί το 2025, ενώ η ζήτηση για ντίζελ θα μπορούσε να κορυφωθεί το επόμενο έτος.
Το 2020, η ζήτηση για κινεζικά προϊόντα πετρελαίου μειώνεται κατά 7% ετησίως, δήλωσε το EDRI, καθώς η πανδημία μείωσε την κατανάλωση στην Κίνα πρώτα. Η παραγωγή του αργού στα κινεζικά διυλιστήρια, από την άλλη πλευρά, αναμένεται να παραμείνει σταθερή σε ετήσια βάση το 2020, περίπου 13,4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd), σύμφωνα με τις προβλέψεις της δεξαμενής σκέψης.
Παρά την αναμενόμενη επικείμενη αιχμή της εγχώριας ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου, η ικανότητα των διυλιστηρίων στην Κίνα αναμένεται να φτάσει τα 20 εκατομμύρια bpd έως το 2025, από 17,83 εκατομμύρια bpd το 2020.
Η «μάχη» με τις ΗΠΑ
Η Κίνα βρίσκεται ήδη σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει τις Ηνωμένες Πολιτείες το επόμενο έτος. έρυσι, τα διυλιστήρια πρόσθεσαν περίπου 1 εκατομμύριο bpd στην υπάρχουσα χωρητικότητα και υπάρχει ακόμη 1,4 εκατομμύρια bpd χωρητικότητας υπό κατασκευή.
Η νέα ικανότητα διυλιστηρίου που πρόκειται να συνδεθεί στην Κίνα εντός των επόμενων πέντε ετών θα αυξήσει το πλεόνασμα προϊόντων πετρελαίου στη χώρα και θα οδηγήσει σε αύξηση 30% στις κινεζικές εξαγωγές προϊόντων ραφιναρισμένου πετρελαίου το 2025 σε σύγκριση με το 2021, σύμφωνα με την EDRI.
www.worldenergynews.gr