Η Α.Σδούκου προανήγγειλε τη δημιουργία χρηματοδοτικών εργαλείων για την προώθηση ιδιωτικών επενδύσεων σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης
Τη δημιουργία χρηματοδοτικών εργαλείων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, ώστε να ενισχυθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις στην ανάπτυξη δημόσιων σημείων φόρτισης, προανήγγειλε πριν από λίγο η Γενική Γραμματέας του ΥΠΕΝ, Α. Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο συνέδριο «Shaping the Mobility of Tomorrow».
Η εν λόγω πρωτοβουλία υπάγεται στον στόχο δημιουργίας ενός εκτεταμένου δικτύου δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, ο οποίος αποτελεί έναν από τους πέντε άξονες πολιτικής του ΥΠΕΝ για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Προώθηση που, όπως επισήμανε η κ. Σδούκου, ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της Ευρώπης, η οποία έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2030 να κυκλοφορούν 30 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της «Γηραιάς Ηπείρου».
Αναλύοντας τους πέντε άξονες πολιτικής του ΥΠΕΝ, η Γενική Γραμματέας ξεκίνησε από την ενίσχυση της αγοράς και χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Όπως πρόσθεσε, στους πρώτους τέσσερις μήνες που «τρέχει» το πρόγραμμα έχουν υποβληθεί 9.100 αιτήσεις.
Ως συνέπεια, μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν απορροφηθεί κεφάλαια της τάξης των 8 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας στην αγορά ένα τζίρο ύψους 40 εκατ. ευρώ. Αν και «πρωταγωνιστής» στο πρόγραμμα παραμένει το ηλεκτρικό ποδήλατο, σημαντικές είναι και οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, οι οποίες έχουν καλύψει σε ποσοστό 20% τις ταξινομήσεις των τελευταίων 4 ετών.
Ο δεύτερος άξονας, σύμφωνα με την κ. Σδούκου, αφορά τη δημιουργία ενός ικανού δικτύου δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, σχεδόν «εκ του μηδενός» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά αυτή την προοπτική, εντυπωσιακή υπήρξε η ανταπόκριση των δήμων στην πρόσκληση του ΥΠΕΝ για χρηματοδότηση, ώστε να προχωρήσουν στις σχετικές χωροθετήσεις. Έτσι, σύμφωνα με την κ. Σδούκου, εντός του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους θα έχουν χωροθετηθεί 10.000 σημεία φόρτισης ανά την επικράτεια.
Ο τρίτος άξονας αφορά την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων στην ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, για τα οποία όπως προαναφέρθηκε θα δημιουργηθούν χρηματοδοτικά εργαλεία, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Όπως επισήμανε η Γενική Γραμματέας, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη ιδιωτικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, με δεδομένη εξάλλου τη δέσμευση που εξέφρασαν αρκετοί φορείς το καλοκαίρι, για τη συνδρομή τους στην «πύκνωση» των σημόσια προσβάσιμων δικτύων.
Ωστόσο, στόχος του ΥΠΕΝ είναι να ενισχύσει τις σχετικές πρωτοβουλίες, ώστε να αναπτυχθούν ανάλογες υποδομές σε αρκετά δημόσια σημεία, όπως σε λιμάνια, αεροδρόμια ή το εθνικό οδικό δίκτυο.
Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλει η μείωση της γραφειοκρατίας σε ό,τι αφορά την έκδοση αδειών εγκατάστασης σημείων φόρτισης, η οποία αποτελεί τον τέταρτο άξονα του ΥΠΕΝ. Παράλληλα, στόχος του υπουργείου είναι η διευκόλυνση χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων από τους πολίτες, μέσα από μέτρα που συνιστούν τον πέμπτο άξονα πολιτικής, και τα οποία θα αποτελέσουν μία επιπλέον δέσμη έμμεσων κινήτρων για τη στροφή των Ελλήνων οδηγών στις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων. Ένα τέτοιο κίνητρο, όπως πρόσθεσε η Γενική Γραμματέας, είναι η δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία ήδη δρομολογείται.
Τέλος, η κ. Σδούκου έκανε ειδική μνεία στα νησιά, τα οποία χάρις στον συνδυασμό της ηλεκτροκίνησης με την καθαρή ενέργεια, μπορούν να γίνουν πρότυπο «πράσινης» ανάπτυξης. Ένα τέτοιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η εμβληματική πρωτοβουλία που έχει ήδη ανακοινωθεί για την Αστυπάλαια.
Τι ανέφεραν οι υπόλοιποι ομιλητές του Συνεδρίου
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο για τη Μικροκινητικότητα και τα ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα αποκτά, για πρώτη φορά, ένα νομοθετικό πλαίσιο για τα «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα», καλύπτοντας το κενό που υπάρχει για την ασφαλή κυκλοφορία και την προστασία των οδηγών τους. Επίσης, τόνισε ότι το Υπουργείο θα επικαιροποιήσει το νομοθετικό πλαίσιο της κυκλοφορίας οχημάτων χωρίς οδηγό, προάγοντας τα ευφυή συστήματα μεταφορών. Ειδικότερα, διευρύνεται η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοματοποιημένου λεωφορείου αστικού τύπου με συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας και σε προκαθορισμένες διαδρομές. Επιπλέον, για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα να τεθεί, πιλοτικά, σε κυκλοφορία επί της οδού, όχημα τύπου van ή επιβατικό ΙΧ χωρίς οδηγό. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης «Με αυτόν τον τρόπο, η Ελλάδα θα μπορεί και πάλι να πρωτοστατήσει στις σχετικές επιστημονικές έρευνες και δοκιμές, καθώς υπάρχουν ήδη έτοιμα τέτοια προγράμματα».
Ο CEO της FREE NOW, Marc Berg και ο Γενικός Διευθυντής της BEAT, Βασίλης Ντάνιας, ζήτησαν ένα σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς των αστικών μετακινήσεων στην Ελλάδα, που θα λαμβάνει υπόψη την τεχνολογική εξέλιξη, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, και θα υιοθετεί τις καλύτερες πρακτικές της Ευρώπης. .
Όπως ανέφερε ο κ. Berg, η FREE NOW πιστεύει ότι το μέλλον της αστικής μετακίνησης βρίσκεται στις ψηφιακές πλατφόρμες και θα είναι πολυτροπικό (multimodal), δηλαδή θα περιλαμβάνει ένα σύνολο επιλογών μετακίνησης, που θα διατίθενται στους πολίτες, μέσα από μία ολοκληρωμένη τεχνολογική προσέγγιση.
«Η πλατφόρμα του μέλλοντος θα είναι ένας συνδυασμός -ειδικά διαμορφωμένων για τις ανάγκες του κάθε επιβάτη- επιλογών μετακίνησης, μέσα από το ride-hailing, το car-sharing, τα e-bikes ή τα e-scooters», επισήμανε ο CEO της FREE NOW.
Αντίστοιχα, ο Γενικός Διευθυντής της ΒΕΑΤ στην Ελλάδα, κ. Ντάνιας, ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες η BΕΑΤ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και θα παράσχει οικονομικά κίνητρα για όλους τους παλιούς και νέους συνεργάτες της οδηγούς, ώστε να αντικαταστήσουν τα συμβατικά τους οχήματα με ηλεκτρικά μέχρι το τέλος του 2021. «Είναι ανάγκη να επενδύσουμε περισσότερο σε καθαρές τεχνολογίες. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, με στοχευμένες κινήσεις στήριξης των ιδιοκτητών ταξί, όλα τα ταξί της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά μέσα σε 3-5 χρόνια, μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα», σημείωσε ο κ. Ντάνιας.
Από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars Hellas, Νίκος Γιαννουσάς, αναφέρθηκε στα οφέλη από την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τόσο για το χρήστη, όσο και το περιβάλλον. Μάλιστα, επισήμανε ότι στόχος της Volvo Cars είναι να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό αποτύπωμα ανά αυτοκίνητο έως το 2025 και παράλληλα ότι, μέχρι το 2040, η Volvo θα είναι κλιματικά ουδέτερη σε όλη την αλυσίδα των δραστηριοτήτων, εναρμονιζόμενη πλήρως με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα. Επίσης, ο κ. Γιαννουσάς τόνισε ότι ξεκάθαρη επιδίωξη της Volvo είναι να καταστεί η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα στην premium κατηγορία των επόμενων ετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπληρώνοντας ότι, μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως να προέρχεται από πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο από υβριδικά. «Από φέτος, διαθέτουμε και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, το XC40 Recharge. Είναι ένα καινοτόμο αυτοκίνητο, με μεγάλη αυτονομία και εξαιρετική απόδοση», δήλωσε ο κ. Γιαννουσάς, σημειώνοντας ότι καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξάνονται, η πτώση στις τιμές των μπαταριών θα μειώνουν σταδιακά την τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο έχει σημαντικά μικρότερο κόστος χρήσης.
Τέλος, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ERTICO-ITS Europe), Αναπληρωτής Πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΑΣΑ και Διευθυντής Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ, Άγγελος Αμδίτης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο πως στηρίζει η τεχνολογία την ηλεκτροκίνηση και την αστική κινητικότητα.
Όπως τόνισε ο κ. Αμδίτης, πέρα από τις πολιτικές και την πρόοδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση για ένα έξυπνο οικοσύστημα μεταφορών. «Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η είσοδος στην εποχή της ηλεκτροκίνησης προϋποθέτει μια μεταβατική περίοδο σε ό,τι αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, τη βελτίωση της εμπειρίας και την αποδοχή των χρηστών, την ανάπτυξη της κατάλληλης τεχνολογίας, αλλά και την προετοιμασία των κατάλληλων υποδομών φόρτισης», επισήμανε. Επίσης, σημείωσε ότι η επιτάχυνση της μετάβασης σε μια βιώσιμη, έξυπνη κινητικότητα είναι αναγκαία και αποτελεί βασικό ζητούμενο της ΕΕ για τη μείωση στο 90% των εκπομπών CO2 από τις μεταφορές, με υιοθέτηση καθαρότερων, οικονομικότερων και ασφαλέστερων τρόπων και μέσων ιδιωτικής και δημόσιας μεταφοράς, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΑ που ξεκίνησαν να κυκλοφορούν δοκιμαστικά πρόσφατα.
Κ.Δ.
www.worldenergynews.gr
Η εν λόγω πρωτοβουλία υπάγεται στον στόχο δημιουργίας ενός εκτεταμένου δικτύου δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, ο οποίος αποτελεί έναν από τους πέντε άξονες πολιτικής του ΥΠΕΝ για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Προώθηση που, όπως επισήμανε η κ. Σδούκου, ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της Ευρώπης, η οποία έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2030 να κυκλοφορούν 30 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της «Γηραιάς Ηπείρου».
Αναλύοντας τους πέντε άξονες πολιτικής του ΥΠΕΝ, η Γενική Γραμματέας ξεκίνησε από την ενίσχυση της αγοράς και χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Όπως πρόσθεσε, στους πρώτους τέσσερις μήνες που «τρέχει» το πρόγραμμα έχουν υποβληθεί 9.100 αιτήσεις.
Ως συνέπεια, μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν απορροφηθεί κεφάλαια της τάξης των 8 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας στην αγορά ένα τζίρο ύψους 40 εκατ. ευρώ. Αν και «πρωταγωνιστής» στο πρόγραμμα παραμένει το ηλεκτρικό ποδήλατο, σημαντικές είναι και οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, οι οποίες έχουν καλύψει σε ποσοστό 20% τις ταξινομήσεις των τελευταίων 4 ετών.
Ο δεύτερος άξονας, σύμφωνα με την κ. Σδούκου, αφορά τη δημιουργία ενός ικανού δικτύου δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, σχεδόν «εκ του μηδενός» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά αυτή την προοπτική, εντυπωσιακή υπήρξε η ανταπόκριση των δήμων στην πρόσκληση του ΥΠΕΝ για χρηματοδότηση, ώστε να προχωρήσουν στις σχετικές χωροθετήσεις. Έτσι, σύμφωνα με την κ. Σδούκου, εντός του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους θα έχουν χωροθετηθεί 10.000 σημεία φόρτισης ανά την επικράτεια.
Ο τρίτος άξονας αφορά την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων στην ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης, για τα οποία όπως προαναφέρθηκε θα δημιουργηθούν χρηματοδοτικά εργαλεία, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Όπως επισήμανε η Γενική Γραμματέας, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη ιδιωτικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση, με δεδομένη εξάλλου τη δέσμευση που εξέφρασαν αρκετοί φορείς το καλοκαίρι, για τη συνδρομή τους στην «πύκνωση» των σημόσια προσβάσιμων δικτύων.
Ωστόσο, στόχος του ΥΠΕΝ είναι να ενισχύσει τις σχετικές πρωτοβουλίες, ώστε να αναπτυχθούν ανάλογες υποδομές σε αρκετά δημόσια σημεία, όπως σε λιμάνια, αεροδρόμια ή το εθνικό οδικό δίκτυο.
Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλει η μείωση της γραφειοκρατίας σε ό,τι αφορά την έκδοση αδειών εγκατάστασης σημείων φόρτισης, η οποία αποτελεί τον τέταρτο άξονα του ΥΠΕΝ. Παράλληλα, στόχος του υπουργείου είναι η διευκόλυνση χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων από τους πολίτες, μέσα από μέτρα που συνιστούν τον πέμπτο άξονα πολιτικής, και τα οποία θα αποτελέσουν μία επιπλέον δέσμη έμμεσων κινήτρων για τη στροφή των Ελλήνων οδηγών στις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων. Ένα τέτοιο κίνητρο, όπως πρόσθεσε η Γενική Γραμματέας, είναι η δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία ήδη δρομολογείται.
Τέλος, η κ. Σδούκου έκανε ειδική μνεία στα νησιά, τα οποία χάρις στον συνδυασμό της ηλεκτροκίνησης με την καθαρή ενέργεια, μπορούν να γίνουν πρότυπο «πράσινης» ανάπτυξης. Ένα τέτοιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η εμβληματική πρωτοβουλία που έχει ήδη ανακοινωθεί για την Αστυπάλαια.
Τι ανέφεραν οι υπόλοιποι ομιλητές του Συνεδρίου
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο για τη Μικροκινητικότητα και τα ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα αποκτά, για πρώτη φορά, ένα νομοθετικό πλαίσιο για τα «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα», καλύπτοντας το κενό που υπάρχει για την ασφαλή κυκλοφορία και την προστασία των οδηγών τους. Επίσης, τόνισε ότι το Υπουργείο θα επικαιροποιήσει το νομοθετικό πλαίσιο της κυκλοφορίας οχημάτων χωρίς οδηγό, προάγοντας τα ευφυή συστήματα μεταφορών. Ειδικότερα, διευρύνεται η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοματοποιημένου λεωφορείου αστικού τύπου με συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας και σε προκαθορισμένες διαδρομές. Επιπλέον, για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα να τεθεί, πιλοτικά, σε κυκλοφορία επί της οδού, όχημα τύπου van ή επιβατικό ΙΧ χωρίς οδηγό. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης «Με αυτόν τον τρόπο, η Ελλάδα θα μπορεί και πάλι να πρωτοστατήσει στις σχετικές επιστημονικές έρευνες και δοκιμές, καθώς υπάρχουν ήδη έτοιμα τέτοια προγράμματα».
Ο CEO της FREE NOW, Marc Berg και ο Γενικός Διευθυντής της BEAT, Βασίλης Ντάνιας, ζήτησαν ένα σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς των αστικών μετακινήσεων στην Ελλάδα, που θα λαμβάνει υπόψη την τεχνολογική εξέλιξη, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, και θα υιοθετεί τις καλύτερες πρακτικές της Ευρώπης. .
Όπως ανέφερε ο κ. Berg, η FREE NOW πιστεύει ότι το μέλλον της αστικής μετακίνησης βρίσκεται στις ψηφιακές πλατφόρμες και θα είναι πολυτροπικό (multimodal), δηλαδή θα περιλαμβάνει ένα σύνολο επιλογών μετακίνησης, που θα διατίθενται στους πολίτες, μέσα από μία ολοκληρωμένη τεχνολογική προσέγγιση.
«Η πλατφόρμα του μέλλοντος θα είναι ένας συνδυασμός -ειδικά διαμορφωμένων για τις ανάγκες του κάθε επιβάτη- επιλογών μετακίνησης, μέσα από το ride-hailing, το car-sharing, τα e-bikes ή τα e-scooters», επισήμανε ο CEO της FREE NOW.
Αντίστοιχα, ο Γενικός Διευθυντής της ΒΕΑΤ στην Ελλάδα, κ. Ντάνιας, ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες η BΕΑΤ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και θα παράσχει οικονομικά κίνητρα για όλους τους παλιούς και νέους συνεργάτες της οδηγούς, ώστε να αντικαταστήσουν τα συμβατικά τους οχήματα με ηλεκτρικά μέχρι το τέλος του 2021. «Είναι ανάγκη να επενδύσουμε περισσότερο σε καθαρές τεχνολογίες. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, με στοχευμένες κινήσεις στήριξης των ιδιοκτητών ταξί, όλα τα ταξί της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά μέσα σε 3-5 χρόνια, μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα», σημείωσε ο κ. Ντάνιας.
Από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars Hellas, Νίκος Γιαννουσάς, αναφέρθηκε στα οφέλη από την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τόσο για το χρήστη, όσο και το περιβάλλον. Μάλιστα, επισήμανε ότι στόχος της Volvo Cars είναι να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό αποτύπωμα ανά αυτοκίνητο έως το 2025 και παράλληλα ότι, μέχρι το 2040, η Volvo θα είναι κλιματικά ουδέτερη σε όλη την αλυσίδα των δραστηριοτήτων, εναρμονιζόμενη πλήρως με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα. Επίσης, ο κ. Γιαννουσάς τόνισε ότι ξεκάθαρη επιδίωξη της Volvo είναι να καταστεί η πρώτη σε πωλήσεις μάρκα στην premium κατηγορία των επόμενων ετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπληρώνοντας ότι, μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει το 50% των πωλήσεών της παγκοσμίως να προέρχεται από πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο από υβριδικά. «Από φέτος, διαθέτουμε και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, το XC40 Recharge. Είναι ένα καινοτόμο αυτοκίνητο, με μεγάλη αυτονομία και εξαιρετική απόδοση», δήλωσε ο κ. Γιαννουσάς, σημειώνοντας ότι καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξάνονται, η πτώση στις τιμές των μπαταριών θα μειώνουν σταδιακά την τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο έχει σημαντικά μικρότερο κόστος χρήσης.
Τέλος, ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ERTICO-ITS Europe), Αναπληρωτής Πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΑΣΑ και Διευθυντής Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ, Άγγελος Αμδίτης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο πως στηρίζει η τεχνολογία την ηλεκτροκίνηση και την αστική κινητικότητα.
Όπως τόνισε ο κ. Αμδίτης, πέρα από τις πολιτικές και την πρόοδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση για ένα έξυπνο οικοσύστημα μεταφορών. «Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η είσοδος στην εποχή της ηλεκτροκίνησης προϋποθέτει μια μεταβατική περίοδο σε ό,τι αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, τη βελτίωση της εμπειρίας και την αποδοχή των χρηστών, την ανάπτυξη της κατάλληλης τεχνολογίας, αλλά και την προετοιμασία των κατάλληλων υποδομών φόρτισης», επισήμανε. Επίσης, σημείωσε ότι η επιτάχυνση της μετάβασης σε μια βιώσιμη, έξυπνη κινητικότητα είναι αναγκαία και αποτελεί βασικό ζητούμενο της ΕΕ για τη μείωση στο 90% των εκπομπών CO2 από τις μεταφορές, με υιοθέτηση καθαρότερων, οικονομικότερων και ασφαλέστερων τρόπων και μέσων ιδιωτικής και δημόσιας μεταφοράς, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΑ που ξεκίνησαν να κυκλοφορούν δοκιμαστικά πρόσφατα.
Κ.Δ.
www.worldenergynews.gr