Ένα φιλόδοξο έργο υδρογόνου στη δυτική Αυστραλία που επιδιώκει να γίνει η μεγαλύτερη εγκατάσταση εξαγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον κόσμο πήρε την έγκριση της κυβέρνησης.
Όπως αναμεταδίδει το Bloomberg, ο ασιατικός κόμβος των ΑΠΕ. Είναι πλέον σε θέση να παρακολουθεί γρήγορα τις διαδικασίες έγκρισης προς τον στόχο των πρώτων εξαγωγών του έως το 2028. Το έργο στην περιοχή, που είναι πλούσια σε μεταλλεύματα, ενίσχυσε τις φιλοδοξίες του έθνους για να γίνει κορυφαίος εξαγωγέας καυσίμου μηδενικών εκπομπών.
Θέσεις εργασίας
«Αυτό το έργο έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει στη μείωση των παγκόσμιων εκπομπών, ενώ δημιουργεί μια νέα αυστραλιανή βιομηχανία που δημιουργεί θέσεις εργασίας και ευκαιρίες στην περιφερειακή Αυστραλία» τόνισε ο υπουργός Ενέργειας Angus Taylor.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 20.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας κατά τη δεκαετή φάση της κατασκευής του έργου. Οι περισσότεροι αναζητούν το υδρογόνο, που θεωρείται ως η καθαρότερη εναλλακτική λύση έναντι του φυσικού αερίου, με στόχο τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Η Αυστραλία επιδιώκει να χρησιμοποιήσει τους τεράστιους άδειους χώρους της και τον άφθονο ήλιο και άνεμο για να κερδίσει ένα πλεονέκτημα στη νεοσυσταθείσα βιομηχανία, η οποία θα μπορούσε να καλύψει σχεδόν το ¼ των ενεργειακών αναγκών του κόσμου έως το 2050, σύμφωνα με το BloombergNEF.
To σχέδιο της κυβέρνησης
Η κυβέρνηση παρουσίασε πέρυσι μια εθνική στρατηγική υδρογόνου με στόχο τις εμπορικές εξαγωγές έως το 2030 και το καύσιμο είναι μία από τις πέντε τεχνολογίες προτεραιότητας στον οδικό της χάρτη για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η Αυστραλία έχει επίσης συνάψει συνεργασίες για να διερευνήσει τρόπους αύξησης της χρήσης των καυσίμων με τη Γερμανία, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.
«Δημιουργούμε αποτελεσματικά έναν νέο βιομηχανικό τομέα», δήλωσε ο Alex Tancock, διευθύνων σύμβουλος της Intercontinental Energy, ο κύριος επενδυτής στο έργο. «Το μειωμένο κόστος της αιολικής και ηλιακής ενέργειας, οι προσεκτικά επιλεγμένες τοποθεσίες μας και η μεγάλη κλίμακα της εγκατάστασης που κατασκευάζουμε, όλα σημαίνουν αναπόφευκτο ότι θα είμαστε σε θέση να παράγουμε πράσινα καύσιμα που είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος με τα ορυκτά καύσιμα».
Το εμπόδιο – ευκαιρία
Η εύρεση ενός τρόπου οικονομικής μεταφοράς υδρογόνου είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πρωταθλητές του καυσίμου. Ο κόμβος σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τα λιμάνια σιδηρομεταλλεύματος της Pilbara για τη μεταφορά αμμωνίας, η οποία είναι ευκολότερη για μετακίνηση σε εμπορικό όγκο και στη συνέχεια τη μετατροπή της σε υδρογόνο στον προορισμό.
Τέλος, η εξασφάλιση αγοραστών μπορεί επίσης να είναι μια πρόκληση, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον. Ενώ το υδρογόνο έχει χαρακτηριστεί ως καθαρότερο καύσιμο για χρήση σε βαριές μεταφορές και στη διαδικασία κατασκευής χάλυβα, θα απαιτήσει επιδοτήσεις αξίας 150 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030 για να επιτευχθεί εμπορική κλίμακα και να μειωθεί το κόστος παραγωγής σε επίπεδα ανταγωνιστικά με πιο παραδοσιακά καύσιμα πηγές, σύμφωνα με το BloombergNEF.
www.worldenergynews.gr