Περιβάλλον

Στόχος της ΕΕ για μείωση των εκπομπών των αερομεταφορών κατά 10%

Στόχος της ΕΕ για μείωση των εκπομπών των αερομεταφορών κατά 10%
Όλα στο τραπέζι για την αντιμετώπιση του υψηλού κόστους και τη μείωση των εκπομπών CO2

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελπίζει να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την αεροπορική βιομηχανία έως και 10%.

«Οι καθυστερήσεις στην άφιξη των αεροπλάνων αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμων» δήλωσε η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Adina Valean την Τρίτη, καθώς πρότεινε μεταρρυθμίσεις στο σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη.

Το 2019, τέτοιες διαδρομές και καθυστερήσεις κόστισαν 7,1 δισ. δολ. και εκτόπισαν 11,6 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ανέφερε η Επιτροπή. Η Valean δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι ένα αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας με πιο απευθείας δρομολόγια θα μειώσει τις εκπομπές και θα μειώσει το κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες.

Η μέθοδος

Για να το επιτύχει αυτό, η Επιτροπή πρότεινε τα τέλη αεροναυτιλίας να βασίζονται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας πτήσης. Ζήτησε επίσης μια ευρωπαϊκή αγορά υπηρεσιών δεδομένων εναέριας κυκλοφορίας.

Μάλιστα, οι συγκεκριμένες προτάσεις των αεροπορικών εταιρειών προέκυψαν μετά την πανδημία του κορωνοϊού και ζήτησαν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας για να διευκολυνθεί η προσαρμογή της χωρητικότητας στη ζήτηση.

Τα στοιχεία από την ομάδα αεροδρομίων ACI Europe δείχνουν μια «διπλή» πτώση της εναέριας κυκλοφορίας, με τον αριθμό των επιβατών να μειώνεται κατά 73% τις δύο πρώτες εβδομάδες του Σεπτεμβρίου.
Οι μεταρρυθμίσεις θα επικαιροποιήσουν την πρωτοβουλία για τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό του 2004» (Single European Sky initiative of 2004)  που επιδιώκει να τερματίσει τον κατακερματισμό του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου και να βελτιώσει την ασφάλεια και την αποδοτικότητα κόστους.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης