Η υποδομή φόρτωσης βυτίων LNG στη Ρεβυθούσα συμβατή με τον σχεδιασμό της ΔΕΔΑ για την έλευση του καυσίμου στην Ήπειρο
Ο υπάρχων σχεδιασμός για την τροφοδότηση των πόλεων της Ηπείρου με φυσικό αέριο παραμένει σταθερός, παρά το γεγονός ότι ο αγωγός Θεσπρωτίας-Κομοτηνής δεν συμπεριλαμβάνεται στο νέο Δεκαετές σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2030 του ΔΕΣΦΑ, το οποίο τέθηκε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση.
Αυτό αναφέρουν κύκλοι του ΔΕΣΦΑ, επισημαίνοντας επίσης ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μέρος ενός διακρατικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, το οποίο τη δεδομένη χρονική στιγμή εκτιμάται ότι δεν είναι αρκετά ώριμο, ώστε να ενταχθεί στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ.
Όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές, ο Διαχειριστής συνεχίζει να υποστηρίζει την ανάπτυξη των υποδομών φυσικού αερίου μέσω των έργων μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου (Small Scale LNG) και, πιο συγκεκριμένα, των φορτηγίδων μεταφοράς, τροφοδοσίας και διανομής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG truck loading), που αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα στα τέλη του 2021, προωθώντας την έλευση του φυσικού αερίου σε κάθε περιοχή της χώρας και παρέχοντας στους πολίτες την επιλογή για την πρόσβαση σε διαφορετικές μορφές ενέργειας.
Όπως συμπληρώνουν, το συγκεκριμένο έργο (LNG truck loading) είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με το Πενταετές Πρόγραμμα της ΔΕΔΑ, που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη ΡΑΕ, για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής στις πόλεις των Ιωαννίνων, της Άρτας, της Πρέβεζας και της Ηγουμενίτσας, μέσω σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), που θα παρέχουν τη δυνατότητα στην περιοχή της Ηπείρου να αποκτήσει πρόσβαση στο φυσικό αέριο, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί.
Καμία ένδειξη για την «ωρίμανση» του αγωγού Θεσπρωτίας-Κομοτηνής
Η απένταξη του αγωγού Θεσπρωτίας-Κομοτηνής προκάλεσε αντιδράσεις από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ήπειρο, όπως τον Δήμο Ιωαννιτών, οι οποίοι παρερμήνευσαν τη συγκεκριμένη εξέλιξη, εκτιμώντας ότι συνιστά «ναυάγιο» στην προοπτική τροφοδοσίας της Ηπείρου με φυσικό αέριο.
Για το συγκεκριμένο έργο στο Πρόγραμμά του αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ πως εντάχθηκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα ανάπτυξης 2010-2014 και παρέμεινε για δέκα χρόνια στον προγραμματισμό, χωρίς να προχωρήσει σε κατασκευή, ενώ δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι συνθήκες για αυτή́ θα καλυφθούν στο άμεσο μέλλον.
Εάν ξαναεμφανιστεί́ ενδιαφέρον για το έργο, ο ΔΕΣΦΑ θα το αξιολογήσει σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο και θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.
Κ.Δ.
www.worldenergynews.gr
Αυτό αναφέρουν κύκλοι του ΔΕΣΦΑ, επισημαίνοντας επίσης ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μέρος ενός διακρατικού αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου, το οποίο τη δεδομένη χρονική στιγμή εκτιμάται ότι δεν είναι αρκετά ώριμο, ώστε να ενταχθεί στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ.
Όπως προσθέτουν οι ίδιες πηγές, ο Διαχειριστής συνεχίζει να υποστηρίζει την ανάπτυξη των υποδομών φυσικού αερίου μέσω των έργων μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου (Small Scale LNG) και, πιο συγκεκριμένα, των φορτηγίδων μεταφοράς, τροφοδοσίας και διανομής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG truck loading), που αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα στα τέλη του 2021, προωθώντας την έλευση του φυσικού αερίου σε κάθε περιοχή της χώρας και παρέχοντας στους πολίτες την επιλογή για την πρόσβαση σε διαφορετικές μορφές ενέργειας.
Όπως συμπληρώνουν, το συγκεκριμένο έργο (LNG truck loading) είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με το Πενταετές Πρόγραμμα της ΔΕΔΑ, που εγκρίθηκε πρόσφατα από τη ΡΑΕ, για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής στις πόλεις των Ιωαννίνων, της Άρτας, της Πρέβεζας και της Ηγουμενίτσας, μέσω σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ), που θα παρέχουν τη δυνατότητα στην περιοχή της Ηπείρου να αποκτήσει πρόσβαση στο φυσικό αέριο, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί.
Καμία ένδειξη για την «ωρίμανση» του αγωγού Θεσπρωτίας-Κομοτηνής
Η απένταξη του αγωγού Θεσπρωτίας-Κομοτηνής προκάλεσε αντιδράσεις από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ήπειρο, όπως τον Δήμο Ιωαννιτών, οι οποίοι παρερμήνευσαν τη συγκεκριμένη εξέλιξη, εκτιμώντας ότι συνιστά «ναυάγιο» στην προοπτική τροφοδοσίας της Ηπείρου με φυσικό αέριο.
Για το συγκεκριμένο έργο στο Πρόγραμμά του αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ πως εντάχθηκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα ανάπτυξης 2010-2014 και παρέμεινε για δέκα χρόνια στον προγραμματισμό, χωρίς να προχωρήσει σε κατασκευή, ενώ δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι συνθήκες για αυτή́ θα καλυφθούν στο άμεσο μέλλον.
Εάν ξαναεμφανιστεί́ ενδιαφέρον για το έργο, ο ΔΕΣΦΑ θα το αξιολογήσει σύμφωνα με το ευρωπαϊκό και ελληνικό ρυθμιστικό πλαίσιο και θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες.
Κ.Δ.
www.worldenergynews.gr