Έχουν εκτοξευτεί οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla στην Κίνα λόγω της κατασκευής του εργοστασίου της εταιρείας στη Σαγκάη, με αποτέλεσμα να ασκείται μεγάλη πίεση στους τοπικούς ανταγωνιστές, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ειδικότερα, οι Bordrin Motors και Jiangsu Saleen Automotive Technology τερμάτισαν τις δραστηριότητές τους στις αρχές του τρέχοντος έτους. Έπεσαν θύματα της πτώσης της ζήτησης εν μέσω του εμπορικού πολέμου, πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς και τη μείωση των επιδοτήσεων από την κυβέρνηση της χώρας στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Ωστόσο, η Tesla κατάφερε να εξασφαλίσει ένα μεγάλο μέρος της αγοράς, που συνεχώς διευρύνεται. Οι πωλήσεις της πλησιάζουν το ¼ του συνολικού αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την China Passenger Car Association (PCA), καθώς οι εύποροι αγοραστές προσελκύονται από το εμπορικό σήμα της Tesla.
«Είναι ολοένα και πιο δύσκολο για τις νεοσύστατες επιχειρήσεις να συγκεντρώσουν κεφάλαια. Τα οχήματα της ηλεκτροκίνησης δεν έχουν ακόμη γίνει δημοφιλή σε μεγάλη κλίμακα» δήλωσε ο Cui Dongshu, γενικός γραμματέας της PCA.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες η κυβέρνηση της Κίνας έχει πείσει μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, όπως την Tesla και την Volkswagen να αρχίσουν να κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα οχήματα στη χώραΜια αγορά στην οποία κυριαρχούσαν αρχικά οι τοπικές εταιρείες έγινε πιο ανταγωνιστική, καθιστώντας τους επενδυτές ολοένα και πιο προσεκτικούς στις νεοσύστατες τοπικές επιχειρήσεις.
Ενδεικτικό στοιχείο της δυσοίωνης πραγματικότητας των νεοσύστατων επιχειρήσεων το γεγονός ότι τα προβλήματά τους επιδεινώθηκαν κατά τη διάρκεια του 2019, ενώ η Tesla κατασκεύασε τις εγκαταστάσεις της. Από τις περίπου 100 νεοσύστατους επιχειρήσεις της Κίνας που ανέπτυξαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μόλις 11 κατάφεραν να συγκεντρώσουν κεφάλαια, σύμφωνα με τον Bill Russo, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Automobility Ltd στη Σαγκάη.
www.worldenergynews.gr