Πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα η «πρώτη ηλεκτρική πτήση εμπορικής κλίμακας του Ηνωμένου Βασιλείου» σύμφωνα με το CNBC.
Ειδικότερα, το εξαθέσιο Piper M-class, το οποίο χρησιμοποίησε ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης της εταιρείας ZeroAvia, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Cranfield στην ανατολική Αγγλία τη Δευτέρα (22/6) και έκανε ένα ταξίδι μετ 'επιστροφής περίπου 60 ναυτικών μιλίων.
Ο Val Miftakhov, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ZeroAvia, δήλωσε ότι η πτήση ήταν η τελευταία σε μια σειρά δοκιμαστικών ενεργειών που θα φέρουν εις πέρας τις πτήσεις μηδενικών εκπομπών.
«Όλοι θέλουμε η αεροπορική βιομηχανία να επανέλθει μετά την πανδημία σε σταθερή βάση, με στροφή στην πράσινη ανάκαμψη. Αυτό όμως δεν θα είναι δυνατό χωρίς ρεαλιστικές, εμπορικές επιλογές για πτήση μηδενικών εκπομπών, κάτι που θα φέρουμε στην αγορά ήδη από το 2023».
Παράλληλα, εκτός από τα ηλεκτρικά συστήματα μπαταρίας, η ZeroAvia επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και εμπορευματοποίηση αεροσκαφών που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Αναπτύσσει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται HyFlyer μαζί με τους εταίρους του έργου Intelligent Energy και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC).
Ένας στόχος της HyFlyer είναι να πραγματοποιήσει μια πτήση μεταξύ 250 και 300 ναυτικών μιλίων από τα νησιά Orkney, ένα αρχιπέλαγος που βρίσκεται σε ύδατα στα βόρεια παράλια της ηπειρωτικής Σκωτίας. Το αεροπλάνο σε αυτήν την πτήση θα χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Το ταξίδι της Δευτέρας είναι το τελευταίο παράδειγμα ηλεκτρικών αεροσκαφών με μπαταρία ικανό να μεταφέρει επιβάτες. Μόλις τον περασμένο μήνα, ένα Grand Caravan Cessna 208B με έναν ηλεκτροκινητήρα 750 ίππων ολοκλήρωσε την παρθενική του πτήση.
www.worldenergynews.gr