Ποιες συμμαχίες χτίζονται για την διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Υποδομών - Οι αποτιμήσεις
Μέσω ενός νέου επενδυτικού σχήματος στο οποίο θα συμμετέχουν με ισορροπημένα ποσοστά και όχι της Senluga θα διεκδικήσουν την ΔΕΠΑ Υποδομών οι τρεις ξένοι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ. Στην Senfluga που ελέγχει το 66% του ΔΕΣΦΑ η ιταλική Snam κατέχει το 54%, η βελγική Fluxys και η ισπανική Enagas ποσοστό 18% εκάστη, ενώ 10% έχει αποκτήσει μέσω της Damco Energy ο ομιλος Κοπελούζου.
Οι τρεις Ευρωπαίοι Διαχειριστές έχουν σύμφωνα με πληροφορίες συμφωνήσει στην από κοινού συμμετοχή τους στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών σε κοινοπραξία με κάποιον από τους υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί, και αυτό που μένει να συμφωνηθεί είναι τα ακριβή ποσοστά συμμετοχής στο νέο επιχειρηματικό σχήμα που θα δημιουργήσουν γι αυτό το σκοπό.
Στην τελική ευθεία οι συμφωνίες των τριών μετόχων
Το βέβαιο είναι ότι οι Βέλγοι και Ισπανοί μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ διεκδικούν ενισχυμένη συμμετοχή σε αντίθεση με την περίπτωση του ΔΕΣΦΑ όπου η ιταλική Snam μπήκε με πλειοψηφικό πακέτο.
Οι τελικές συμφωνίες μεταξύ των τριών μετόχων αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα και δεν αποκλείεται, σύμφωνα με πηγές που παρακολουθούν τις εξελίξεις, οι τρεις Ευρωπαίοι Διαχειριστές να προσδεθούν στο άρμα της Italgas, που εμφανίζεται και ως το φαβορί του διαγωνισμού.
Μέχρι την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ξεκαθαρίσει και η φόρμουλα για την πώληση και του ποσοστού που κατέχει η Eni μέσω της Zeniθ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ (49%). Η ιταλική εταιρία έχει αποφασίσει την έξοδό της από τα δίκτυα λιανικής, όπου κατ εξαίρεση δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
Η φόρμουλα που συζητείται είναι η δέσμευση του επενδυτή που θα προκύψει από το διαγωνισμό να εξαγοράσει και το ποσοστό της Εni στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ στην τιμή που θα προσφέρει για την ΔΕΠΑ Υποδομών.
Επιδίωξη του ΥΠΕΝ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός 2020
Σε ό,τι αφορά στη συνέχιση της διαδικασίας, η διοίκηση της ΔΕΠΑ και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιδιώκουν την ολοκλήρωσή της μέσα στο 2020 έτσι ώστε να καταγραφούν και τα έσοδα στη χρήση του τρέχοντος έτους.
Η δέσμευση για επενδύσεις τα επόμενα πέντε χρόνια για την ανάπτυξη του δικτύου φυσικού αερίου θα αποτελέσει μαζί με το τίμημα το βασικό κριτήριο για την ανάδειξη του επενδυτή.
Μια πρώτη αποτίμηση της ΔΕΠΑ Υποδομών προκύπτει από την αξία της συμμετοχής των ΕΛΠΕ (35%) στη ΔΕΠΑ όπως αυτή καταγράφεται στα βιβλία του Ομίλου.
Η αξία της συμμετοχής των ΕΛΠΕ ανέρχεται σε 300-350 εκατ. ευρώ και εξ αυτών, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε κάνει ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ανδρέας Σιάμισιης στους μετόχους τα 250-300 αντιστοιχούν στην αξία της ΔΕΠΑ Υποδομών και τα 50-100 εκατ. στην αξία της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Με βάση την αξία του μεριδίου των ΕΛΠΕ, η συνολική αξία της ΔΕΠΑ Υποδομών αποτιμάται κατ ελάχιστον στα 650 εκατ. Ευρώ και της ΔΕΠΑ Εμπορίας στα 150 εκατ. ευρώ.
www.worldenergynews.gr
Οι τρεις Ευρωπαίοι Διαχειριστές έχουν σύμφωνα με πληροφορίες συμφωνήσει στην από κοινού συμμετοχή τους στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών σε κοινοπραξία με κάποιον από τους υποψήφιους επενδυτές που έχουν προκριθεί, και αυτό που μένει να συμφωνηθεί είναι τα ακριβή ποσοστά συμμετοχής στο νέο επιχειρηματικό σχήμα που θα δημιουργήσουν γι αυτό το σκοπό.
Στην τελική ευθεία οι συμφωνίες των τριών μετόχων
Το βέβαιο είναι ότι οι Βέλγοι και Ισπανοί μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ διεκδικούν ενισχυμένη συμμετοχή σε αντίθεση με την περίπτωση του ΔΕΣΦΑ όπου η ιταλική Snam μπήκε με πλειοψηφικό πακέτο.
Οι τελικές συμφωνίες μεταξύ των τριών μετόχων αναμένονται το αμέσως επόμενο διάστημα και δεν αποκλείεται, σύμφωνα με πηγές που παρακολουθούν τις εξελίξεις, οι τρεις Ευρωπαίοι Διαχειριστές να προσδεθούν στο άρμα της Italgas, που εμφανίζεται και ως το φαβορί του διαγωνισμού.
Μέχρι την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να ξεκαθαρίσει και η φόρμουλα για την πώληση και του ποσοστού που κατέχει η Eni μέσω της Zeniθ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ (49%). Η ιταλική εταιρία έχει αποφασίσει την έξοδό της από τα δίκτυα λιανικής, όπου κατ εξαίρεση δραστηριοποιείται στην Ελλάδα.
Η φόρμουλα που συζητείται είναι η δέσμευση του επενδυτή που θα προκύψει από το διαγωνισμό να εξαγοράσει και το ποσοστό της Εni στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ στην τιμή που θα προσφέρει για την ΔΕΠΑ Υποδομών.
Επιδίωξη του ΥΠΕΝ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός 2020
Σε ό,τι αφορά στη συνέχιση της διαδικασίας, η διοίκηση της ΔΕΠΑ και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιδιώκουν την ολοκλήρωσή της μέσα στο 2020 έτσι ώστε να καταγραφούν και τα έσοδα στη χρήση του τρέχοντος έτους.
Η δέσμευση για επενδύσεις τα επόμενα πέντε χρόνια για την ανάπτυξη του δικτύου φυσικού αερίου θα αποτελέσει μαζί με το τίμημα το βασικό κριτήριο για την ανάδειξη του επενδυτή.
Μια πρώτη αποτίμηση της ΔΕΠΑ Υποδομών προκύπτει από την αξία της συμμετοχής των ΕΛΠΕ (35%) στη ΔΕΠΑ όπως αυτή καταγράφεται στα βιβλία του Ομίλου.
Η αξία της συμμετοχής των ΕΛΠΕ ανέρχεται σε 300-350 εκατ. ευρώ και εξ αυτών, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε κάνει ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ανδρέας Σιάμισιης στους μετόχους τα 250-300 αντιστοιχούν στην αξία της ΔΕΠΑ Υποδομών και τα 50-100 εκατ. στην αξία της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Με βάση την αξία του μεριδίου των ΕΛΠΕ, η συνολική αξία της ΔΕΠΑ Υποδομών αποτιμάται κατ ελάχιστον στα 650 εκατ. Ευρώ και της ΔΕΠΑ Εμπορίας στα 150 εκατ. ευρώ.
www.worldenergynews.gr