Το έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου τέθηκε σε αναστολή πέρυσι λόγω των αμερικανικών κυρώσεων
Η Nord Stream 2 ζήτησε άδεια που του επιτρέπει να χρησιμοποιεί σκάφη τοποθέτησης σωλήνων με άγκυρες για να ολοκληρώσει την τελική έκταση περίπου 120 χιλιομέτρων αγωγού στα ύδατα της Δανίας, ανακοίνωσε ο οργανισμός ενέργειας της Δανίας (DEA) την Τρίτη 16/6/2020.
Οι εργασίες για το έργο σταμάτησαν τον Δεκέμβριο, καθώς η εταιρεία τοποθέτησης σωλήνων η ελβετο-ολλανδική Allseas ανέστειλε τις εργασίες λόγω κυρώσεων των ΗΠΑ που στοχεύουν εταιρείες που παρέχουν σκάφη που τοποθετούν σωλήνες στον Nord Stream 2.
Η DEA δεν ανέφερε πώς θα προχωρούσε το έργο ενόψει ενός νέου κινδύνου κυρώσεων, αλλά η απόφασή της θα ήταν «καθαρά διοικητική» και σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας.
Η κυβέρνηση Trump αντιτίθεται στο έργο με το επιχείρημα ότι θα ενίσχυε την εξάρτηση της Ευρώπης από την Ρωσία.
Αυτό το μήνα, αμερικανοί γερουσιαστές ανακοίνωσαν ένα νέο νομοσχέδιο για την επέκταση των κυρώσεων στο Nord Stream 2.
Το νομοσχέδιο δεν έχει ακόμη εγκριθεί από το Κογκρέσο και υπογραφεί από τον Trump.
"Τα σκάφη τοποθέτησης σωλήνων με άγκυρα έχουν αξιολογηθεί στην εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν στην άδεια τον Οκτώβριο του 2019", ανέφερε η DEA.
Το έργο ύψους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων προσθέτει έναν δεύτερο, δίδυμο αγωγό φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία κατά μήκος της Βαλτικής Θάλασσας για να διπλασιάσει την ετήσια χωρητικότητα του Nord Stream στα 110 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
"Η τροπολογία σχετίζεται με την πιθανή χρήση σκαφών pipelay που χρησιμοποιούν άγκυρες για τοποθέτηση και αφορά μόνο την αποσαφήνιση μιας προϋπόθεσης άδειας", ανέφερε η Nord Stream 2 σε ανακοίνωση μέσω email που επικαλείται το Reuters.
Ούτε ο DEA ούτε το Nord Stream 2 ονόμασαν το σκάφος ή τα σκάφη που ενδέχεται να ολοκληρώσουν την εργασία.
Το πλοίο τοποθέτησης σωλήνων Academic Cherskiy, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η Μόσχα, είναι αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Mukran της Γερμανίας στη Βαλτική, την περιοχή στάσης για την κατασκευή του αγωγού, σύμφωνα με τα στοιχεία του Refinitiv Eikon. Η Cherskiy άλλαξε την κυριότητά της από το Gazprom Fleet σε περιφερειακή εταιρεία STIF, σύμφωνα με ρωσικό μητρώο αυτό το μήνα.
Η Ρωσική Gazprom αναλαμβάνει το ήμισυ του προγραμματισμένου κόστους του έργου. Τα υπόλοιπα μοιράζονται η αυστριακή OMV, οι γερμανικές Uniper και Wintershall , η Royal Dutch Shell και η γαλλική Engie.
www.worldenergynews.gr
Οι εργασίες για το έργο σταμάτησαν τον Δεκέμβριο, καθώς η εταιρεία τοποθέτησης σωλήνων η ελβετο-ολλανδική Allseas ανέστειλε τις εργασίες λόγω κυρώσεων των ΗΠΑ που στοχεύουν εταιρείες που παρέχουν σκάφη που τοποθετούν σωλήνες στον Nord Stream 2.
Η DEA δεν ανέφερε πώς θα προχωρούσε το έργο ενόψει ενός νέου κινδύνου κυρώσεων, αλλά η απόφασή της θα ήταν «καθαρά διοικητική» και σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας.
Η κυβέρνηση Trump αντιτίθεται στο έργο με το επιχείρημα ότι θα ενίσχυε την εξάρτηση της Ευρώπης από την Ρωσία.
Αυτό το μήνα, αμερικανοί γερουσιαστές ανακοίνωσαν ένα νέο νομοσχέδιο για την επέκταση των κυρώσεων στο Nord Stream 2.
Το νομοσχέδιο δεν έχει ακόμη εγκριθεί από το Κογκρέσο και υπογραφεί από τον Trump.
"Τα σκάφη τοποθέτησης σωλήνων με άγκυρα έχουν αξιολογηθεί στην εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν στην άδεια τον Οκτώβριο του 2019", ανέφερε η DEA.
Το έργο ύψους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων προσθέτει έναν δεύτερο, δίδυμο αγωγό φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία κατά μήκος της Βαλτικής Θάλασσας για να διπλασιάσει την ετήσια χωρητικότητα του Nord Stream στα 110 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
"Η τροπολογία σχετίζεται με την πιθανή χρήση σκαφών pipelay που χρησιμοποιούν άγκυρες για τοποθέτηση και αφορά μόνο την αποσαφήνιση μιας προϋπόθεσης άδειας", ανέφερε η Nord Stream 2 σε ανακοίνωση μέσω email που επικαλείται το Reuters.
Ούτε ο DEA ούτε το Nord Stream 2 ονόμασαν το σκάφος ή τα σκάφη που ενδέχεται να ολοκληρώσουν την εργασία.
Το πλοίο τοποθέτησης σωλήνων Academic Cherskiy, το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η Μόσχα, είναι αγκυροβολημένο κοντά στο λιμάνι Mukran της Γερμανίας στη Βαλτική, την περιοχή στάσης για την κατασκευή του αγωγού, σύμφωνα με τα στοιχεία του Refinitiv Eikon. Η Cherskiy άλλαξε την κυριότητά της από το Gazprom Fleet σε περιφερειακή εταιρεία STIF, σύμφωνα με ρωσικό μητρώο αυτό το μήνα.
Η Ρωσική Gazprom αναλαμβάνει το ήμισυ του προγραμματισμένου κόστους του έργου. Τα υπόλοιπα μοιράζονται η αυστριακή OMV, οι γερμανικές Uniper και Wintershall , η Royal Dutch Shell και η γαλλική Engie.
www.worldenergynews.gr