Ηλεκτρισμός

ΙΕΑ: Αύξηση 60% στα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων - Οι προβλέψεις του 2020 λόγω του COVID-19

ΙΕΑ: Αύξηση 60% στα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων - Οι προβλέψεις του 2020 λόγω του COVID-19
Επεκτείνονται οι υποδομές φόρτισης σύμφωνα με τον Οργανισμό

Ο αριθμός των προσβάσιμων στο κοινό σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα (EV) αυξήθηκε κατά 60% το 2019, πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια και ξεπέρασε τις πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρία, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).

Ο IEA ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων αργής και γρήγορης φόρτισης έφτασε τα 862.118 σημεία παγκοσμίως, με την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, να λαμβάνει μερίδιο 60%.
Οι γρήγοροι φορτιστές αντιπροσώπευαν το 31% του συνόλου. Ο IEA ορίζει την αργή φόρτιση ως παροχή ισχύος έως 22 κιλοβάτ (kW), που απαιτεί όμως πολλές ώρες για τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος. Οι γρήγοροι φορτιστές, συμπεριλαμβανομένων των υπερσυμπιεστών της Tesla, μπορούν να ολοκληρώσουν την φόρτιση σε λίγα λεπτά.
Από κοινή πρίζα χρειάζονται από 8-30 ώρες, ανάλογα με την χωρητικότητα της μπαταρίας. Οι πανάκριβοι ταχυφορτιστές DC 50 KW, αξίας 30.000-35.000 ευρώ ο καθένας, εξασφαλίζουν φόρτιση στο 80% σε περίπου 35 λεπτά, 95% σε 45 λεπτά και 100% σε 1 ώρα.
Στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 13 ταχυφορτιστές, στους αυτοκινητοδρόμους και ένας στο Polis Park, στη Ριζάρη.
Οι ταχυφορτιστές, δεν επιβαρύνουν υπέρμετρα την κατάσταση της μπαταρίας, αν αποφεύγεται η συχνή χρήση. Οι εταιρείες κατασκευής μπαταριών ετοιμάζουν νέας γενιάς συστοιχίες με πρωτόγνωρα χαρακτηριστικά.Η αυτονομία είναι το σημαντικότερο μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μόνο το νέο VW ID.3, με την πιο μεγάλη και ακριβότερη μπαταρία, μπορεί να φθάσει στη Θεσσαλονίκη, χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.
Η αύξηση των σημείων φόρτισης, αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες για την κατασκευή της απαραίτητης υποδομής πριν από την αναμενόμενη άνοδο των πωλήσεων EV, οι οποίες αντιπροσώπευαν μόλις το 1% του παγκόσμιου αποθέματος αυτοκινήτων πέρσι, σύμφωνα με τον IEA.

Ενώ η περισσότερη φόρτιση των EV πραγματοποιείται στο σπίτι ή στη δουλειά, η διάθεση των δημόσιων υποδομών είναι το κλειδί για να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να μείνουν στο δρόμο από μια άδεια μπαταρία, αναφέρει το Reuters.
Στο πλαίσιο του σχεδίου οικονομικής τόνωσης, η Γερμανία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι θα παράσχει 500 εκατομμύρια ευρώ για την υποστήριξη της διάθεσης σημείων ιδιωτικής χρέωσης.
Εκτός από την Tesla, οι πάροχοι σημείων χρέωσης περιλαμβάνουν τον αγγλο-ολλανδικό όμιλο Shell, τον γαλλικό Engie, τον γερμανικό E.ON, το Volkswagen και το Charge Point, των οποίων οι μέτοχοι περιλαμβάνουν Daimler, BMW και Siemens.

Οι μεγαλύτερες αγορές

Η Κίνα ήταν η μεγαλύτερη αγορά όπου πωλήθηκαν περίπου 1,06 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2019. Η Ευρώπη ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2019 με πωλήσεις 561.000 ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ με 327.000 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ωστόσο, η Νορβηγία ήταν ο παγκόσμιος ηγέτης με βάση τις μετοχές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο 13% του συνολικού αποθέματος το 2019. Η δεύτερη Ισλανδία, έφτασε το 4,4% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο σύνολο των αποθεμάτων.
Πέρυσι, οι δαπάνες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 13% και έφτασαν τα 90 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι κρατικές δαπάνες ανήλθαν σε 11 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ οι καταναλωτικές δαπάνες ανήλθαν σε 79 δισεκατομμύρια δολάρια.
Καθώς ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως αυξάνεται, η υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να επεκτείνεται. Πέρυσι, υπήρχαν περίπου 7,3 εκατομμύρια φορτιστές παγκοσμίως, εκ των οποίων περίπου 6,5 εκατομμύρια ήταν ιδιωτικοί.

Ο παράγοντας COVID-19

Με βάση τα στοιχεία πωλήσεων αυτοκινήτων μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου 2020, ο Oργανισμός εκτιμά ότι η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων θα συρρικνωθεί κατά 15% σε σχέση με το 2019, ενώ οι ηλεκτρικές πωλήσεις επιβατικών και επαγγελματικών ελαφρών οχημάτων θα παραμείνουν σε γενικές γραμμές στα επίπεδα του 2019.
«Αναμένουμε επί του παρόντος οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020 να είναι περίπου 15% χαμηλότερες από το 2019, με τις μεγαλύτερες πτώσεις να καταγράφονται στην Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Αυτό αντιπροσωπεύει μια ιστορική πτώση διπλάσια από το μέγεθος της πτώσης που σημειώθηκε μεταξύ 2008 και 2009» τόνισε ο ΙΕΑ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης