Μιλώντας σήμερα (26/2) στο ετήσιο συνέδριο του προγράμματος, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε ότι το LNG αποτελεί μία ήδη διαθέσιμη επιλογή περιβαλλοντικά «φιλικού» ναυτιλιακού καυσίμου
Ως ένα φιλόδοξο και σημαντικό εγχείρημα για την προσαρμογή στις αλλαγές που επιφέρουν οι διεθνείς κανονισμοί περιορισμού του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, χαρακτήρισε το Poseidon Med ΙΙ ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μ.Πλακιωτάκης, στην ομιλία του σήμερα (26/2) στο ετήσιο συνέδριο του προγράμματος.
Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, είναι σημαντικό να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η οποία αποτελεί σημαντικό πυλώνας ανάπτυξης και ευημερίας, παράλληλα με την εφαρμογή των πολιτικών για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως πρόσθεσε, στην προοπτική μείωσης των εκπομπών της ναυτιλίας, η Ελλάδα προτείνει τη θέσπιση υποχρεωτικού δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων, ώστε να επιτευχθεί ο παγκόσμιος στόχος αύξησης κατά 40% την ενεργειακής αποδοτικότητας μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, πέρα από το γεγονός ότι είναι «φιλικό» προς το περιβάλλον, το LNG έχει ακόμη το πλεονέκτημα ότι αποτελεί μία ήδη διαθέσιμη λύση εναλλακτικού καυσίμου για πλοία. Επομένως, με δεδομένο ότι κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία, το Poseidon Med ΙΙ, το οποίο συντονίζεται από τη ΔΕΠΑ με τεχνικό σύμβουλο τον ΔΕΣΦΑ, αποτελεί μία δυναμική πρωτοβουλία για να καταστεί η χώρα μας ανεφοδιαστικός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή.
Το πρώτο LNG feeder στην Ελλάδα από τη ΔΕΠΑ
Το λιμάνι του Πειραιά θα εξοπλιστεί με όλες τις απαραίτητες υποδομές, ώστε να συμβάλει στη δημιουργία μίας αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας, σημείωσε από την πλευρά του ο YU Zeng Gang, πρόεδρος του ΟΛΠ και της Cosco. Σύμφωνα με τον κ. YU, υπάρχουν ευοίωνες προοπτικές ώστε να γίνει η Ελλάδα hub στην ανατολική Μεσόγειο, προωθώντας παράλληλα την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική πολιτική.
Επομένως, σύντομα η ΔΕΠΑ θα γίνει η πρώτη ελληνική εταιρεία που θα αποκτήσει ένα πλοίο της κατηγορίας. Όπως πρόσθεσε, παρά την εν εξελίξει διαδικασία ιδιωτικοποίησης, η εταιρεία θα συνεχίσει να ενισχύει τη διείσδυση του φυσικού αερίου στη ναυτιλία, συμμετέχοντας σε ανάλογα προγράμματα.
Ανταγωνιστική οικονομικά λύση
Εκτός από τη μειωμένη περιβαλλοντική επιβάρυνση, ως ναυτιλιακό καύσιμο το LNG αποτελεί επίσης πολύ ανταγωνιστική οικονομικά λύση, επισήμανε ο Fernando Alejandro Kalligas Castiella, μέλος του Δ.Σ. του ΔΕΣΦΑ. Σύμφωνα με το στέλεχος του Διαχειριστή, μέρος των υποδομών small scale LNG, που δρομολογήθηκαν μέσω του προγράμματος, θα συμβάλουν παράλληλα και στην ενίσχυση της διείσδυσης του φυσικού αερίου στην Ελλάδα.
Στην ομιλία της, η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Μαρία Σπυράκη υπογράμμισε ότι οι υποδομές φυσικού αερίου αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο ως γέφυρα προς την απανθρακοποίηση. Πρόσθεσε ότι στην 4η λίστα έργων PCI περιλαμβάνει σημαντικά πρότζεκτ , ώστε όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να επωφεληθούν από το LNG. Ωστόσο, ήδη έχει ξεκινήσει η συζήτηση εντός Ε.Ε. ώστε προϋπόθεση για τη χρηματοδότησή τους να αποτελέσει η συνέχιση της χρήσης τους και στη μετά τα ορυκτά καύσιμα εποχή, όντα συμβατά με το υδρογόνο ή το ανανεώσιμο φυσικό αέριο.
Τέλος, ο Γιώργος Πολυχρονίου, Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών & Πληροφορικής της ΔΕΠΑ και Project Manager του Poseidon Med ΙΙ, στην ομιλία του έκανε έναν απολογισμό του βημάτων που πραγματοποιήθηκαν μέσω του προγράμματος, ώστε να αναπτυχθεί μία βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα στην περιοχή.
Κ.Δ.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, είναι σημαντικό να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η οποία αποτελεί σημαντικό πυλώνας ανάπτυξης και ευημερίας, παράλληλα με την εφαρμογή των πολιτικών για την προστασία του περιβάλλοντος.
Όπως πρόσθεσε, στην προοπτική μείωσης των εκπομπών της ναυτιλίας, η Ελλάδα προτείνει τη θέσπιση υποχρεωτικού δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων, ώστε να επιτευχθεί ο παγκόσμιος στόχος αύξησης κατά 40% την ενεργειακής αποδοτικότητας μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, πέρα από το γεγονός ότι είναι «φιλικό» προς το περιβάλλον, το LNG έχει ακόμη το πλεονέκτημα ότι αποτελεί μία ήδη διαθέσιμη λύση εναλλακτικού καυσίμου για πλοία. Επομένως, με δεδομένο ότι κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία, το Poseidon Med ΙΙ, το οποίο συντονίζεται από τη ΔΕΠΑ με τεχνικό σύμβουλο τον ΔΕΣΦΑ, αποτελεί μία δυναμική πρωτοβουλία για να καταστεί η χώρα μας ανεφοδιαστικός κόμβος στην ευρύτερη περιοχή.
Το πρώτο LNG feeder στην Ελλάδα από τη ΔΕΠΑ
Το λιμάνι του Πειραιά θα εξοπλιστεί με όλες τις απαραίτητες υποδομές, ώστε να συμβάλει στη δημιουργία μίας αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας, σημείωσε από την πλευρά του ο YU Zeng Gang, πρόεδρος του ΟΛΠ και της Cosco. Σύμφωνα με τον κ. YU, υπάρχουν ευοίωνες προοπτικές ώστε να γίνει η Ελλάδα hub στην ανατολική Μεσόγειο, προωθώντας παράλληλα την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική πολιτική.
Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Ξιφαρά, CEO της ΔΕΠΑ, το Poseidon Med ΙΙ «τρέχει» σε μία συγκυρία όπου η Ευρώπη θέτει τις βάσεις όχι μόνο για μείωση των εκπομπών από τη ναυτιλία, αλλά και για πλήρη ανθρακική ουδετερότητα έως το 2050, μέσω του Green Deal. Ο κ. Ξιφαράς επισήμανε ότι τον περασμένο Δεκέμβριο η εταιρεία προκήρυξε διαγωνισμό ναυπήγησης ενός πλοίου τροφοδοσίας με LNG (LNG feeder), για τον ανεφοδιασμό σκαφών που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Επομένως, σύντομα η ΔΕΠΑ θα γίνει η πρώτη ελληνική εταιρεία που θα αποκτήσει ένα πλοίο της κατηγορίας. Όπως πρόσθεσε, παρά την εν εξελίξει διαδικασία ιδιωτικοποίησης, η εταιρεία θα συνεχίσει να ενισχύει τη διείσδυση του φυσικού αερίου στη ναυτιλία, συμμετέχοντας σε ανάλογα προγράμματα.
Ανταγωνιστική οικονομικά λύση
Εκτός από τη μειωμένη περιβαλλοντική επιβάρυνση, ως ναυτιλιακό καύσιμο το LNG αποτελεί επίσης πολύ ανταγωνιστική οικονομικά λύση, επισήμανε ο Fernando Alejandro Kalligas Castiella, μέλος του Δ.Σ. του ΔΕΣΦΑ. Σύμφωνα με το στέλεχος του Διαχειριστή, μέρος των υποδομών small scale LNG, που δρομολογήθηκαν μέσω του προγράμματος, θα συμβάλουν παράλληλα και στην ενίσχυση της διείσδυσης του φυσικού αερίου στην Ελλάδα.
Στην ομιλία της, η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Μαρία Σπυράκη υπογράμμισε ότι οι υποδομές φυσικού αερίου αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο ως γέφυρα προς την απανθρακοποίηση. Πρόσθεσε ότι στην 4η λίστα έργων PCI περιλαμβάνει σημαντικά πρότζεκτ , ώστε όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να επωφεληθούν από το LNG. Ωστόσο, ήδη έχει ξεκινήσει η συζήτηση εντός Ε.Ε. ώστε προϋπόθεση για τη χρηματοδότησή τους να αποτελέσει η συνέχιση της χρήσης τους και στη μετά τα ορυκτά καύσιμα εποχή, όντα συμβατά με το υδρογόνο ή το ανανεώσιμο φυσικό αέριο.
Τέλος, ο Γιώργος Πολυχρονίου, Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών & Πληροφορικής της ΔΕΠΑ και Project Manager του Poseidon Med ΙΙ, στην ομιλία του έκανε έναν απολογισμό του βημάτων που πραγματοποιήθηκαν μέσω του προγράμματος, ώστε να αναπτυχθεί μία βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα στην περιοχή.
Κ.Δ.
www.worldenergynews.gr