Το Κατάρ καθυστερεί την επιλογή των δυτικών εταίρων για το μεγαλύτερο έργο LNG στον κόσμο
Η διεθνής επέκταση στην Αυστραλία, το Κατάρ, τη Μοζαμβίκη και την Αίγυπτο, σε συνδυασμό με τις συνεχόμενες ισχυρές αμερικανικές εξαγωγές σχιστολιθικού φυσικού αερίου, ασκούν έντονες πιέσεις στις τιμές σύμφωνα με το OilPrice.
Οι αναλυτές είχαν προειδοποιήσει προηγουμένως ότι μια πιθανή κατακρήμνιση του υγροποιημένου φυσικού αερίου θα μπορούσε να καταλήξει σε «δάκρυα», αλλά κανείς δεν περίμενε ότι την αγορά θα έπληττε ένα σοκ στη ζήτηση από τον κοροναϊό στην Κίνα.
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, τα μεγάλα φορτία εξαγωγής LNG προς την Κίνα έχουν εκτραπεί σε άλλους πελάτες ή εξακολουθούν να αναζητούν προορισμό σε μια ήδη θλιβερά υπερμεγέθη αγορά.
Σημαντικοί παραγωγοί LNG όπως το Κατάρ ή η Αίγυπτος αισθάνονται ήδη τον "πόνο".
Κατά την EGYPS2020 της Αιγύπτου, μια μεγάλη διάσκεψη για το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την ανησυχία τους για το επικείμενο μέλλον του κόμβου φυσικού αερίου East Med, καθώς δεν έχουν υπογραφεί νέες συμβάσεις εξαγωγής LNG και δεν είναι πιθανό να υπάρχουν επιπτώσεις στις τιμές.
Η σημερινή ανακοίνωση ότι το Κατάρ θα καθυστερήσει την επιλογή των δυτικών εταίρων για το μεγαλύτερο έργο υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο (LNG) για μερικούς μήνες δεν θα περάσει απαρατήρητο.
Χωρίς άμεσες δηλώσεις από την Qatar Petroleum, πηγές ανέφεραν ότι η απόφαση καθυστέρησης έχει ληφθεί με βάση τα τρέχοντα βασικά στοιχεία της αγοράς και τις ασαφείς επιπτώσεις του κορωναϊού.
Το Κατάρ δίνει μια ανησυχητική μάχη, καθώς η αγορά έχει γεμίσει από εξαγωγές φυσικού αερίου από το αμερικανικό σχιστολιθικό και πτώση της κινεζικής ζήτησης επισημαίενι το OilPrice.
Το διεθνές ενδιαφέρον για την επέκταση του LNG στο Κατάρ ήταν μεγάλο, και μεταξύ των ενδιαφερομένων ήταν οι βιομηχανικοί γίγαντες όπως η Shell και η ExxonMobil.
Η Qatar Petroleum δεν έχει προχωρήσει σε ανακοινώσεις, αλλά περίπου έξι δυτικές εταιρείες πιστεύεται ότι έχουν επιδείξει ενδιαφέρον.
Η αγορά ανέμενε την ανακοίνωση των εταίρων της Qatar Petroleum το πρώτο τρίμηνο 2020, αλλά αυτό θα καθυστερήσει για αργότερα φέτος.
Ορθώς απαιτείται απόφαση για καθυστέρηση, καθώς η επέκταση της παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου κατά 60% από την Qatar Petroleum για να φθάσει τους 126 εκατ. τόνους έως το 2027 θα είναι πραγματικός κίνδυνος.
Ταυτόχρονα, ο κοροναϊός έχει βάλει στην άκρη τη συνολική παγκόσμια αγορά.
Τα στοιχεία της τρέχουσας ζήτησης της Κίνας και άλλων είναι πολύ πάνω από αυτό που ορισμένοι αναλυτές αναμένουν τις τελευταίες εβδομάδες. Οι χαμηλότερες τιμές έχουν γεμίσει τις κινεζικές δεξαμενές αποθήκευσης.
Ακόμα, αν οι κινεζικές αρχές αποτύχουν να περιορίσουν τον ιό, οι ασιατικές οικονομίες θα μπορούσαν να επηρεσθούν εν μέρει, γεγονός που θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στη ζήτηση για τα καύσιμα μεταφοράς και το φυσικό αέριο.
IEA: Η ζήτηση πετρελαίου για πτώση για πρώτη φορά σε μια δεκαετία
Όχι μόνο οι παραδοσιακοί εξαγωγείς LNG, όπως το Κατάρ ή οι παραγωγοί της Ανατολικής Μεσογείου, όπως η Αίγυπτος ή η Αλγερία, πλήττονται από την σημερινή υπερπροσφορά.
Οι αμερικανοί εξαγωγείς φυσικού αερίου από σχιστόλιθο αντιμετωπίζουν τώρα μια μεγάλη κρίση.
Τα όνειρα για την είσοδο σε ισχυρές παγκόσμιες αγορές με υψηλές ρυθμίσεις τιμών έχουν καταστραφεί, καθώς οι τιμές ήταν ήδη χαμηλές.
Οι αμερικανικές εξαγωγές φυσικού αερίου συμβάλλουν τώρα στην επιδείνωση, πιέζοντας τις τιμές ακόμα πιο κάτω.
Οι αυξανόμενες εξαγωγές των ΗΠΑ σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη ασιατική ζήτηση είναι μια σημαντική «συνταγή» για καταστροφή, επηρεάζοντας τις περισσότερες επιχειρήσεις, και κυρίως τις Shell, Total και ENI, καθώς όλοι επικεντρώνονται στις στρατηγικές επένδυσης τους για επέκταση στο φυσικό αέριο.
Ορισμένοι παραγωγοί των ΗΠΑ, όπως η Chesapeake Energy, είναι αντιμέτωπη ήδη με την πτώχευση και οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν πληγεί από την πτώση των κερδών.
Για τους άραβες παραγωγούς, ιδίως το Κατάρ, την Αλγερία ή την Αίγυπτο, το μέλλον είναι αβέβαιο.
Οι νέες ανακαλύψεις φυσικού αερίου θα πρέπει να κερδηθούν για να στηρίξουν τα σχέδια οικονομικής ανάπτυξης και διαφοροποίησης.
Για το Κατάρ χρειάζονται τα σημερινά σχέδια επέκτασης, όχι μόνο για τις νέες εξαγωγές, αλλά και για να κρατηθούν οι διεθνείς επενδυτές και επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται για το LNG του Qatari.
Η Αλγερία, ταυτόχρονα, εξετάζει άλλες διαδρομές για να έχει πρόσθετα έσοδα προκειμένου να στηρίξει την νεοσύστατη οικονομία της τα επόμενα χρόνια.
Η στρατηγική Energy Hub της Αιγύπτου, σε συνεργασία με την Κύπρο και το Ισραήλ, αντιμετωπίζουν ζήτημα ζωής ή θανάτου.
Απαιτούνται διεθνείς συνεργασίες και επενδυτικές στρατηγικές για την περιφερειακή οικονομία.
Χωρίς αγορές ή πελάτες, ωστόσο, όλα θα «παγώσουν», καθώς κανένας επενδυτής ή επιχείρηση δεν θα είναι διατεθειμένος να δαπανήσει άλλα 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε πιθανή νέα γραμμή LNG 8 εκατομμυρίων τόνων.
Στην περίπτωση του Κατάρ, η προγραμματισμένη επέκταση θα κοστίσει περίπου 60 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όλα τα μάτια βρίσκονται σήμερα στην Κίνα, καθώς ο ασιατικός γίγαντας αντιπροσωπεύει το 40% της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης LNG από το 2015.
Οι στρατηγικές αποφασίστηκαν βάσει προβλέψεων της ζήτησης για την Κίνα η οποία θα ξεπερνούσε τα 82 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2023.
Το ίδιο αναμενόταν, σε χαμηλότερες ποσότητες, για την Ινδία και ενδεχομένως άλλες περιοχές στην Ασία και ακόμη και στην Ευρώπη.
Η τρέχουσα πτώση και το φαινόμενο του κορωνοϊού τα έθεσαν όλα αμφιβολίες.
www.worldenergynews.gr
Οι αναλυτές είχαν προειδοποιήσει προηγουμένως ότι μια πιθανή κατακρήμνιση του υγροποιημένου φυσικού αερίου θα μπορούσε να καταλήξει σε «δάκρυα», αλλά κανείς δεν περίμενε ότι την αγορά θα έπληττε ένα σοκ στη ζήτηση από τον κοροναϊό στην Κίνα.
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, τα μεγάλα φορτία εξαγωγής LNG προς την Κίνα έχουν εκτραπεί σε άλλους πελάτες ή εξακολουθούν να αναζητούν προορισμό σε μια ήδη θλιβερά υπερμεγέθη αγορά.
Σημαντικοί παραγωγοί LNG όπως το Κατάρ ή η Αίγυπτος αισθάνονται ήδη τον "πόνο".
Κατά την EGYPS2020 της Αιγύπτου, μια μεγάλη διάσκεψη για το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την ανησυχία τους για το επικείμενο μέλλον του κόμβου φυσικού αερίου East Med, καθώς δεν έχουν υπογραφεί νέες συμβάσεις εξαγωγής LNG και δεν είναι πιθανό να υπάρχουν επιπτώσεις στις τιμές.
Η σημερινή ανακοίνωση ότι το Κατάρ θα καθυστερήσει την επιλογή των δυτικών εταίρων για το μεγαλύτερο έργο υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο (LNG) για μερικούς μήνες δεν θα περάσει απαρατήρητο.
Χωρίς άμεσες δηλώσεις από την Qatar Petroleum, πηγές ανέφεραν ότι η απόφαση καθυστέρησης έχει ληφθεί με βάση τα τρέχοντα βασικά στοιχεία της αγοράς και τις ασαφείς επιπτώσεις του κορωναϊού.
Το Κατάρ δίνει μια ανησυχητική μάχη, καθώς η αγορά έχει γεμίσει από εξαγωγές φυσικού αερίου από το αμερικανικό σχιστολιθικό και πτώση της κινεζικής ζήτησης επισημαίενι το OilPrice.
Το διεθνές ενδιαφέρον για την επέκταση του LNG στο Κατάρ ήταν μεγάλο, και μεταξύ των ενδιαφερομένων ήταν οι βιομηχανικοί γίγαντες όπως η Shell και η ExxonMobil.
Η Qatar Petroleum δεν έχει προχωρήσει σε ανακοινώσεις, αλλά περίπου έξι δυτικές εταιρείες πιστεύεται ότι έχουν επιδείξει ενδιαφέρον.
Η αγορά ανέμενε την ανακοίνωση των εταίρων της Qatar Petroleum το πρώτο τρίμηνο 2020, αλλά αυτό θα καθυστερήσει για αργότερα φέτος.
Ορθώς απαιτείται απόφαση για καθυστέρηση, καθώς η επέκταση της παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου κατά 60% από την Qatar Petroleum για να φθάσει τους 126 εκατ. τόνους έως το 2027 θα είναι πραγματικός κίνδυνος.
Ταυτόχρονα, ο κοροναϊός έχει βάλει στην άκρη τη συνολική παγκόσμια αγορά.
Τα στοιχεία της τρέχουσας ζήτησης της Κίνας και άλλων είναι πολύ πάνω από αυτό που ορισμένοι αναλυτές αναμένουν τις τελευταίες εβδομάδες. Οι χαμηλότερες τιμές έχουν γεμίσει τις κινεζικές δεξαμενές αποθήκευσης.
Ακόμα, αν οι κινεζικές αρχές αποτύχουν να περιορίσουν τον ιό, οι ασιατικές οικονομίες θα μπορούσαν να επηρεσθούν εν μέρει, γεγονός που θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στη ζήτηση για τα καύσιμα μεταφοράς και το φυσικό αέριο.
IEA: Η ζήτηση πετρελαίου για πτώση για πρώτη φορά σε μια δεκαετία
Όχι μόνο οι παραδοσιακοί εξαγωγείς LNG, όπως το Κατάρ ή οι παραγωγοί της Ανατολικής Μεσογείου, όπως η Αίγυπτος ή η Αλγερία, πλήττονται από την σημερινή υπερπροσφορά.
Οι αμερικανοί εξαγωγείς φυσικού αερίου από σχιστόλιθο αντιμετωπίζουν τώρα μια μεγάλη κρίση.
Τα όνειρα για την είσοδο σε ισχυρές παγκόσμιες αγορές με υψηλές ρυθμίσεις τιμών έχουν καταστραφεί, καθώς οι τιμές ήταν ήδη χαμηλές.
Οι αμερικανικές εξαγωγές φυσικού αερίου συμβάλλουν τώρα στην επιδείνωση, πιέζοντας τις τιμές ακόμα πιο κάτω.
Οι αυξανόμενες εξαγωγές των ΗΠΑ σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη ασιατική ζήτηση είναι μια σημαντική «συνταγή» για καταστροφή, επηρεάζοντας τις περισσότερες επιχειρήσεις, και κυρίως τις Shell, Total και ENI, καθώς όλοι επικεντρώνονται στις στρατηγικές επένδυσης τους για επέκταση στο φυσικό αέριο.
Ορισμένοι παραγωγοί των ΗΠΑ, όπως η Chesapeake Energy, είναι αντιμέτωπη ήδη με την πτώχευση και οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν πληγεί από την πτώση των κερδών.
Για τους άραβες παραγωγούς, ιδίως το Κατάρ, την Αλγερία ή την Αίγυπτο, το μέλλον είναι αβέβαιο.
Οι νέες ανακαλύψεις φυσικού αερίου θα πρέπει να κερδηθούν για να στηρίξουν τα σχέδια οικονομικής ανάπτυξης και διαφοροποίησης.
Για το Κατάρ χρειάζονται τα σημερινά σχέδια επέκτασης, όχι μόνο για τις νέες εξαγωγές, αλλά και για να κρατηθούν οι διεθνείς επενδυτές και επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται για το LNG του Qatari.
Η Αλγερία, ταυτόχρονα, εξετάζει άλλες διαδρομές για να έχει πρόσθετα έσοδα προκειμένου να στηρίξει την νεοσύστατη οικονομία της τα επόμενα χρόνια.
Η στρατηγική Energy Hub της Αιγύπτου, σε συνεργασία με την Κύπρο και το Ισραήλ, αντιμετωπίζουν ζήτημα ζωής ή θανάτου.
Απαιτούνται διεθνείς συνεργασίες και επενδυτικές στρατηγικές για την περιφερειακή οικονομία.
Χωρίς αγορές ή πελάτες, ωστόσο, όλα θα «παγώσουν», καθώς κανένας επενδυτής ή επιχείρηση δεν θα είναι διατεθειμένος να δαπανήσει άλλα 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε πιθανή νέα γραμμή LNG 8 εκατομμυρίων τόνων.
Στην περίπτωση του Κατάρ, η προγραμματισμένη επέκταση θα κοστίσει περίπου 60 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όλα τα μάτια βρίσκονται σήμερα στην Κίνα, καθώς ο ασιατικός γίγαντας αντιπροσωπεύει το 40% της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης LNG από το 2015.
Οι στρατηγικές αποφασίστηκαν βάσει προβλέψεων της ζήτησης για την Κίνα η οποία θα ξεπερνούσε τα 82 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2023.
Το ίδιο αναμενόταν, σε χαμηλότερες ποσότητες, για την Ινδία και ενδεχομένως άλλες περιοχές στην Ασία και ακόμη και στην Ευρώπη.
Η τρέχουσα πτώση και το φαινόμενο του κορωνοϊού τα έθεσαν όλα αμφιβολίες.
www.worldenergynews.gr