Παρόντες στο συνέδριο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς και οι επικεφαλής του ΟΛΠ, της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ
Τα πρόσφατα βήματα για την «έλευση» του LNG bunkering στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και οι επόμενες κινήσεις για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας για την τροφοδοσία πλοίων με LNG στην περιοχή, αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο του ετήσιου συνεδρίου του προγράμματος Poseidon Med II, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου.
Στο συνέδριο θα δώσει το «παρών» ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννης Πλακιωτάκης, καθώς και ο πρόεδρος του ΟΛΠ και της Cosco, YU Zeng Gang. Επίσης, χαιρετισμό θα απευθύνουν οι επικεφαλής της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ, Κωνσταντίνος Ξιφαράς και Nicola Battilana, καθώς η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου αποτελεί συντονιστή του προγράμματος, ενώ ο Διαχειριστής τεχνικός σύμβουλος.
Εκτός από τη ΔΕΠΑ και τον ΔΕΣΦΑ, στο Poseidon Med II συμμετέχουν άλλοι 24 εταίροι από τρεις χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Iταλία), ενώ ένα από τα βασικά αντικείμενα του προγράμματος είναι η τεχνικοοικονομική προετοιμασία για την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών σε έξι λιμένες της Ανατολικής Μεσογείου (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός, και Βενετία). Επίσης, έχει προχωρήσει σε σειρά τεχνικοοικονομικών μελετών σε υπάρχοντα και νεότευκτα πλοία με στόχο τη χρήση LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο, όπως επίσης σε μελέτες για δύο πλοία μεταφοράς και διανομής LNG (LNG feeder vessels).
Πλούσιος απολογισμός
Σε αυτό το πλαίσιο, το φετινό ετήσιο συνέδριο έρχεται έπειτα από έναν πλούσιο απολογισμό των δράσεων του προγράμματος κατά το τελευταίο έτος. Ενδεικτικά, μόλις τον περασμένο μήνα ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην ανάθεση των τεχνικών μελετών για τη δημιουργία εγκαταστάσεων small scale LNG στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου Κρήτης.
Παράλληλα, ο ΔΕΣΦΑ έχει συμπεριλάβει στο υπό έγκριση αναπτυξιακό του πρόγραμμα ένα νέο σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων LNG στη Ρεβυθούσα καθώς και ένα νέο προβλήτα LNG μικρής κλίμακας στο ίδιο τερματικό, με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων χωρητικότητας από 1.000 m3 έως 20.000 m3. Δύο υποδομές που θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας στην περιοχή.
Την ίδια στιγμή, τον Δεκέμβριο ξεκίνησε η κατασκευή του πλοίου μεταφοράς & ανεφοδιασμού (Semi-Ballastable Barge Transporter-SBBT) για τον λιμένα της Βενετίας. Το SBBT, με χωρητικότητα φορτίου 4.000 m3 LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και 1.000 m3 MDO (πετρέλαιο), θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του καινοτόμου τύπου στην περιοχή της Μεσογείου που θα χρησιμοποιηθεί για ανεφοδιασμό πλοίων στη Βόρειο-Αδριατική θάλασσα.
www.worldenergynews.gr
Στο συνέδριο θα δώσει το «παρών» ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννης Πλακιωτάκης, καθώς και ο πρόεδρος του ΟΛΠ και της Cosco, YU Zeng Gang. Επίσης, χαιρετισμό θα απευθύνουν οι επικεφαλής της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ, Κωνσταντίνος Ξιφαράς και Nicola Battilana, καθώς η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου αποτελεί συντονιστή του προγράμματος, ενώ ο Διαχειριστής τεχνικός σύμβουλος.
Εκτός από τη ΔΕΠΑ και τον ΔΕΣΦΑ, στο Poseidon Med II συμμετέχουν άλλοι 24 εταίροι από τρεις χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Iταλία), ενώ ένα από τα βασικά αντικείμενα του προγράμματος είναι η τεχνικοοικονομική προετοιμασία για την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών σε έξι λιμένες της Ανατολικής Μεσογείου (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός, και Βενετία). Επίσης, έχει προχωρήσει σε σειρά τεχνικοοικονομικών μελετών σε υπάρχοντα και νεότευκτα πλοία με στόχο τη χρήση LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο, όπως επίσης σε μελέτες για δύο πλοία μεταφοράς και διανομής LNG (LNG feeder vessels).
Πλούσιος απολογισμός
Σε αυτό το πλαίσιο, το φετινό ετήσιο συνέδριο έρχεται έπειτα από έναν πλούσιο απολογισμό των δράσεων του προγράμματος κατά το τελευταίο έτος. Ενδεικτικά, μόλις τον περασμένο μήνα ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στην ανάθεση των τεχνικών μελετών για τη δημιουργία εγκαταστάσεων small scale LNG στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου Κρήτης.
Παράλληλα, ο ΔΕΣΦΑ έχει συμπεριλάβει στο υπό έγκριση αναπτυξιακό του πρόγραμμα ένα νέο σταθμό φόρτωσης βυτιοφόρων LNG στη Ρεβυθούσα καθώς και ένα νέο προβλήτα LNG μικρής κλίμακας στο ίδιο τερματικό, με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων χωρητικότητας από 1.000 m3 έως 20.000 m3. Δύο υποδομές που θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας στην περιοχή.
Την ίδια στιγμή, τον Δεκέμβριο ξεκίνησε η κατασκευή του πλοίου μεταφοράς & ανεφοδιασμού (Semi-Ballastable Barge Transporter-SBBT) για τον λιμένα της Βενετίας. Το SBBT, με χωρητικότητα φορτίου 4.000 m3 LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και 1.000 m3 MDO (πετρέλαιο), θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του καινοτόμου τύπου στην περιοχή της Μεσογείου που θα χρησιμοποιηθεί για ανεφοδιασμό πλοίων στη Βόρειο-Αδριατική θάλασσα.
www.worldenergynews.gr