To πλοίο θα κατασκευασθεί στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος BlueHUBS, για τη δημιουργία της πρώτης πλωτής εφοδιαστικής αλυσίδας LNG στη νοτιοανατολική Μεσόγειο
Ένα ακόμη βήμα θα πραγματοποιήσει η ΔΕΠΑ τον Ιανουάριο για την επέκταση της χρήσης του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, με την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη ναυπήγηση ενός πλοίου τροφοδοσίας με LNG (LNG feeder), με σκοπό τον ανεφοδιασμό σκαφών που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Το πλοίο υλοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος BlueHUBS και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. σε ποσοστό 30%, ώστε να δημιουργηθεί η πρώτη πλωτή εφοδιαστική αλυσίδα LNG στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Θα έχει έδρα το λιμάνι του Πειραιά, ενώ θα τροφοδοτείται με LNG από τη Ρεβυθούσα, ώστε να ανεφοδιάζει σκάφη τόσο στον Πειραιά όσο και σε άλλα ελληνικά λιμάνια.
Θα έχει χωρητικότητα 3.000 κ.μ. καυσίμου, ενώ βασικοί του πελάτες αναμένεται να είναι σύγχρονα κρουαζιερόπλοια, containerships αλλά και σκάφη ακτοπλοΐας τα οποία καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η χρήση του LNG στη ναυτιλία αποτελεί την καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που θα ισχύουν παγκοσμίως για τα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020 (MARPOL Annex VI), αλλά και νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που πιθανότατα θα επιβληθούν στη συνέχεια.
Υποστήριξη υποδομών small scale LNG
Αν και βασικός σκοπός του LNG feeder θα είναι η προώθηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου, παράλληλα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη υποδομών small scale LNG, όπως για παράδειγμα για τον ανεφοδιασμό των χώρων υποδοχής LNG στην Πάτρα, από τις οποίες θα τροφοδοτούνται με αέριο καύσιμο τα δίκτυα διανομής στην πόλη.
Αντίστοιχα, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για να αποκτήσει πρόσβαση στο φυσικό αέριο η νησιωτική Ελλάδα.
Έτσι, π.χ. θα συνέβαλε στην τροφοδοσία με καύσιμο μονάδων ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου που τυχόν θα κατασκευασθούν σε μεγάλα νησιά, όπως η Κρήτη.
Νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες για τη ΔΕΠΑ
Η δραστηριοποίηση στο small scale LNG θα ανοίξει τον δρόμο ώστε η ΔΕΠΑ να ενισχύσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου μέσω της μεγαλύτερης διείσδυσης του καυσίμου.
Παράλληλα, στον σχεδιασμό της νέας διοίκησης της ΔΕΠΑ είναι να προχωρήσει σε πρωτοβουλίες που θα κάνουν πιο ανταγωνιστική την εταιρεία, διασφαλίζοντας έτσι μακροπρόθεσμα τις προοπτικές της.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία σχεδιάζει τη δυναμική είσοδό της στις ΑΠΕ αλλά και σε εναλλακτικούς τρόπους παραγωγής ενέργειας, όπως είναι το βιομεθάνιο και το υδρογόνο – δύο καύσιμα με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
Το πλοίο υλοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος BlueHUBS και συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. σε ποσοστό 30%, ώστε να δημιουργηθεί η πρώτη πλωτή εφοδιαστική αλυσίδα LNG στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Θα έχει έδρα το λιμάνι του Πειραιά, ενώ θα τροφοδοτείται με LNG από τη Ρεβυθούσα, ώστε να ανεφοδιάζει σκάφη τόσο στον Πειραιά όσο και σε άλλα ελληνικά λιμάνια.
Θα έχει χωρητικότητα 3.000 κ.μ. καυσίμου, ενώ βασικοί του πελάτες αναμένεται να είναι σύγχρονα κρουαζιερόπλοια, containerships αλλά και σκάφη ακτοπλοΐας τα οποία καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η χρήση του LNG στη ναυτιλία αποτελεί την καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που θα ισχύουν παγκοσμίως για τα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020 (MARPOL Annex VI), αλλά και νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που πιθανότατα θα επιβληθούν στη συνέχεια.
Υποστήριξη υποδομών small scale LNG
Αν και βασικός σκοπός του LNG feeder θα είναι η προώθηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου, παράλληλα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την υποστήριξη υποδομών small scale LNG, όπως για παράδειγμα για τον ανεφοδιασμό των χώρων υποδοχής LNG στην Πάτρα, από τις οποίες θα τροφοδοτούνται με αέριο καύσιμο τα δίκτυα διανομής στην πόλη.
Αντίστοιχα, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για να αποκτήσει πρόσβαση στο φυσικό αέριο η νησιωτική Ελλάδα.
Έτσι, π.χ. θα συνέβαλε στην τροφοδοσία με καύσιμο μονάδων ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου που τυχόν θα κατασκευασθούν σε μεγάλα νησιά, όπως η Κρήτη.
Νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες για τη ΔΕΠΑ
Η δραστηριοποίηση στο small scale LNG θα ανοίξει τον δρόμο ώστε η ΔΕΠΑ να ενισχύσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου μέσω της μεγαλύτερης διείσδυσης του καυσίμου.
Παράλληλα, στον σχεδιασμό της νέας διοίκησης της ΔΕΠΑ είναι να προχωρήσει σε πρωτοβουλίες που θα κάνουν πιο ανταγωνιστική την εταιρεία, διασφαλίζοντας έτσι μακροπρόθεσμα τις προοπτικές της.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία σχεδιάζει τη δυναμική είσοδό της στις ΑΠΕ αλλά και σε εναλλακτικούς τρόπους παραγωγής ενέργειας, όπως είναι το βιομεθάνιο και το υδρογόνο – δύο καύσιμα με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Κώστας Δεληγιάννης
deligkos@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr