Όπως δήλωσε ο CEO των Ελληνικών Πετρελαίων χθες στο συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, αντίθετα οι υποδομές φυσικού αερίου δεν έχουν κάποια συνάφεια με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Ομίλου
To ενδιαφέρον των ΕΛΠΕ για την ΔΕΠΑ επιβεβαίωσε χθες μιλώντας στο συνέδριο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Ανδρέας Σιάμισιης.
«Είμαστε μέτοχοι του 35% της ΔΕΠΑ και το ενδιαφέρον μας πρέπει να θεωρείται δεδομένο», είπε ο κ. Σιάμισιης απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Ξεκαθάρισε ότι το ενδιαφέρον αφορά στη δραστηριότητα της εμπορίας, καθώς επίσης και ότι αυτό συνδέεται με την δυνατότητα πλήρους ελέγχου της εταιρίας.
«Δεν μας αρέσουν τα πολύ σύνθετα πράγματα. Θα θέλαμε η συμμετοχή μας σε μια εταιρία όπως η ΔΕΠΑ να μας δίνει τη δυνατότητα του πλήρους ελέγχου, να μπορούμε να την “τρέξουμε” μόνοι μας» είπε ο κ. Σιάμισιης, κάνοντας εμμέσως σαφές ότι στην περίπτωση που στον επικείμενο διαγωνισμό τα ΕΛΠΕ δεν κριθούν πλειοδότες, τότε θα πουλήσουν την συμμετοχή τους και θα ακολουθήσουν αυτόνομη πορεία στην αγορά του φυσικού αερίου.
ΔΕΠΑ Υποδομών: Πιθανότερη η από κοινού πώληση ΕΛΠΕ-Δημοσίου
Σε αντίθεση με την δραστηριότητα της Εμπορίας όπου τα ΕΛΠΕ θα επιδιώξουν την ενίσχυση της συμμετοχής τους, φαίνεται να προσανατολίζονται σε αποεπένδυση από τη δραστηριότητα των υποδομών.
Οπως είπε ο κ. Σιάμισιης οι υποδομές δεν έχουν κάποια συνάφεια με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Ομίλου.
Το πιθανότερο είναι ο Όμιλος των ΕΛΠΕ να διαθέσει το ποσοστό του στην ΔΕΠΑ Υποδομών από κοινού με το δημόσιο στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ κατά την πρακτική που ακολούθησε και στην περίπτωση του ΔΕΣΦΑ.
Τον Ιανουάριο ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας
Αν και η νομοθετική ρύθμιση για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ που ψηφίστηκε πρόσφατα προβλέπει δύο παράλληλους διαγωνισμούς για την ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωράει πρώτα τον διαγωνισμό για τις υποδομές.
Η σχετική προκήρυξη αναμένεται μέσα στο πρώτο 15νθήμερο του Δεκεμβρίου ενώ ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας μεταφέρεται για τον Ιανουάριο.
Κύρια σημεία ομιλίας του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΛΠΕ κ. Ανδρέα Σιάμισιη, στο 30ο Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου(Hotel Athenaeum InterContinental)
«Η μετάβαση της διεθνούς και της εγχώριας αγοράς στο νέο ενεργειακό μοντέλο προκειμένου να επιτευχθεί ο αναγκαίος παγκόσμιος στόχος μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, δημιουργεί νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, ωστόσο απαιτείται ρεαλισμός όσον αφορά τους στόχους και τις προσδοκίες και επιμονή στη συγκεκριμένη στρατηγική πορεία», επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ κ. Ανδρέας Σιάμισιης, κατά τη χθεσινή του ομιλία στο Συνέδριο “Greek Economic Summit: Turning the Odds”, που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Όπως τόνισε ο κ. Σιάμισιης, οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να κατέχουν σημαντικό ποσοστό στο ενεργειακό ισοζύγιο των χωρών-μελών της Ε.Ε. και για τα επόμενα 20 με 30 χρόνια, ενώ στις αερομεταφορές τα προϊόντα πετρελαίου ενδεχομένως να είναι απαραίτητα για ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Πρόσθεσε ωστόσο, ότι η συγκεκριμένη παραδοχή δεν θα πρέπει να λειτουργήσει αποτρεπτικά στην προσπάθεια που καταβάλλουν Κυβερνήσεις και Επιχειρήσεις ώστε να κινηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Κατά την ομιλία του στην ενότητα “The Energy Sector Going Forward: Challenges and Opportunities Ahead”, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΠΕ υπογράμμισε ότι οι αλλαγές σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι δεδομένες και πρέπει να τις λάβουν υπόψιν όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου για να διασφαλίσουν την παρουσία τους και την επόμενη ημέρα. Όπως σημείωσε, «οι συνολικές κατευθύνσεις -θέματα αδειοδοτήσεων, φορολόγησης, κλπ- θα πρέπει να είναι κεντρικά διαμορφωμένες από την Πολιτεία, αλλά είναι απαραίτητο και η κάθε εταιρεία χωριστά να πράξει όσα της αναλογούν».
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΕΛΠΕ είχε εγκαίρως εντάξει τον Ενεργειακό Μετασχηματισμό στην Στρατηγική του για την επίτευξη Βιώσιμης Ανάπτυξης και τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αξιοποιώντας τον τριπλό ρόλο που έχει: «Ως μεγάλος καταναλωτής ενέργειας λόγω της λειτουργίας των διυλιστηρίων μας, επιτυγχάνουμε βελτιστοποίηση της ενεργειακής αποδοτικότητας και αξιοποιούμε εναλλακτικές πηγές καυσίμων, ως παραγωγός τα ΕΛΠΕ παράγουν καύσιμα με τις βέλτιστες προδιαγραφές και είμαστε ήδη έτοιμοι να ανταποκριθούμε -από 1ης Ιανουαρίου του 2020- στις ανάγκες της αγοράς για ναυτιλιακά καύσιμα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο σύμφωνα με τις προδιαγραφές του νέου κανονισμού ΙΜΟ, ενώ ταυτόχρονα μέσω του χαρτοφυλακίου επιταχύνεται η ανάπτυξη σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, καθώς και στην αγορά Φυσικού Αερίου και Ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο κ. Σιάμισιης.
Αναφερόμενος ειδικότερα στο ζήτημα της ηλεκτροκίνησης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ υποστήριξε ότι καθοριστικοί παράγοντες για την αγορά υβριδικών ή ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι η γρήγορη εξέλιξη της τεχνολογίας στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά και η παροχή κινήτρων -όπως το μέτρο της απόσυρσης, ή η μειωμένη φορολογία- για να διευκολυνθεί η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων. Και πάλι, όπως δήλωσε, «υπό τις ευνοϊκότερες προϋποθέσεις θα απαιτηθούν 10 με 15 χρόνια για να υπάρξει ουσιαστική διαφοροποίηση του στόλου».
Απαντώντας σε ερώτημα που του ετέθη, ο κ. Σιάμισιης επανέλαβε ότι η αγορά φυσικού αερίου συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες του Ομίλου, ενώ υπενθύμισε ότι η ΕΛΠΕ συμμετέχει στην ΔΕΠΑ με ποσοστό 35% και το ενδιαφέρον της για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης που θα ακολουθηθεί είναι προφανές και δεδομένο. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αυτό αφορά κυρίως στη δραστηριότητα της Εμπορίας, καθώς ο κλάδος των Υποδομών φυσικού αερίου δεν ταιριάζει στο σημερινό επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου, όπως τόνισε χαρακτηριστικά.
«Είμαστε μέτοχοι του 35% της ΔΕΠΑ και το ενδιαφέρον μας πρέπει να θεωρείται δεδομένο», είπε ο κ. Σιάμισιης απαντώντας σε σχετική ερώτηση. Ξεκαθάρισε ότι το ενδιαφέρον αφορά στη δραστηριότητα της εμπορίας, καθώς επίσης και ότι αυτό συνδέεται με την δυνατότητα πλήρους ελέγχου της εταιρίας.
«Δεν μας αρέσουν τα πολύ σύνθετα πράγματα. Θα θέλαμε η συμμετοχή μας σε μια εταιρία όπως η ΔΕΠΑ να μας δίνει τη δυνατότητα του πλήρους ελέγχου, να μπορούμε να την “τρέξουμε” μόνοι μας» είπε ο κ. Σιάμισιης, κάνοντας εμμέσως σαφές ότι στην περίπτωση που στον επικείμενο διαγωνισμό τα ΕΛΠΕ δεν κριθούν πλειοδότες, τότε θα πουλήσουν την συμμετοχή τους και θα ακολουθήσουν αυτόνομη πορεία στην αγορά του φυσικού αερίου.
ΔΕΠΑ Υποδομών: Πιθανότερη η από κοινού πώληση ΕΛΠΕ-Δημοσίου
Σε αντίθεση με την δραστηριότητα της Εμπορίας όπου τα ΕΛΠΕ θα επιδιώξουν την ενίσχυση της συμμετοχής τους, φαίνεται να προσανατολίζονται σε αποεπένδυση από τη δραστηριότητα των υποδομών.
Οπως είπε ο κ. Σιάμισιης οι υποδομές δεν έχουν κάποια συνάφεια με τις υπόλοιπες δραστηριότητες του Ομίλου.
Το πιθανότερο είναι ο Όμιλος των ΕΛΠΕ να διαθέσει το ποσοστό του στην ΔΕΠΑ Υποδομών από κοινού με το δημόσιο στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ κατά την πρακτική που ακολούθησε και στην περίπτωση του ΔΕΣΦΑ.
Τον Ιανουάριο ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας
Αν και η νομοθετική ρύθμιση για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ που ψηφίστηκε πρόσφατα προβλέπει δύο παράλληλους διαγωνισμούς για την ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προχωράει πρώτα τον διαγωνισμό για τις υποδομές.
Η σχετική προκήρυξη αναμένεται μέσα στο πρώτο 15νθήμερο του Δεκεμβρίου ενώ ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας μεταφέρεται για τον Ιανουάριο.
Κύρια σημεία ομιλίας του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΛΠΕ κ. Ανδρέα Σιάμισιη, στο 30ο Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου(Hotel Athenaeum InterContinental)
«Η μετάβαση της διεθνούς και της εγχώριας αγοράς στο νέο ενεργειακό μοντέλο προκειμένου να επιτευχθεί ο αναγκαίος παγκόσμιος στόχος μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων, δημιουργεί νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, ωστόσο απαιτείται ρεαλισμός όσον αφορά τους στόχους και τις προσδοκίες και επιμονή στη συγκεκριμένη στρατηγική πορεία», επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ κ. Ανδρέας Σιάμισιης, κατά τη χθεσινή του ομιλία στο Συνέδριο “Greek Economic Summit: Turning the Odds”, που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Όπως τόνισε ο κ. Σιάμισιης, οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να κατέχουν σημαντικό ποσοστό στο ενεργειακό ισοζύγιο των χωρών-μελών της Ε.Ε. και για τα επόμενα 20 με 30 χρόνια, ενώ στις αερομεταφορές τα προϊόντα πετρελαίου ενδεχομένως να είναι απαραίτητα για ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Πρόσθεσε ωστόσο, ότι η συγκεκριμένη παραδοχή δεν θα πρέπει να λειτουργήσει αποτρεπτικά στην προσπάθεια που καταβάλλουν Κυβερνήσεις και Επιχειρήσεις ώστε να κινηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Κατά την ομιλία του στην ενότητα “The Energy Sector Going Forward: Challenges and Opportunities Ahead”, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΠΕ υπογράμμισε ότι οι αλλαγές σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι δεδομένες και πρέπει να τις λάβουν υπόψιν όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου για να διασφαλίσουν την παρουσία τους και την επόμενη ημέρα. Όπως σημείωσε, «οι συνολικές κατευθύνσεις -θέματα αδειοδοτήσεων, φορολόγησης, κλπ- θα πρέπει να είναι κεντρικά διαμορφωμένες από την Πολιτεία, αλλά είναι απαραίτητο και η κάθε εταιρεία χωριστά να πράξει όσα της αναλογούν».
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΕΛΠΕ είχε εγκαίρως εντάξει τον Ενεργειακό Μετασχηματισμό στην Στρατηγική του για την επίτευξη Βιώσιμης Ανάπτυξης και τη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αξιοποιώντας τον τριπλό ρόλο που έχει: «Ως μεγάλος καταναλωτής ενέργειας λόγω της λειτουργίας των διυλιστηρίων μας, επιτυγχάνουμε βελτιστοποίηση της ενεργειακής αποδοτικότητας και αξιοποιούμε εναλλακτικές πηγές καυσίμων, ως παραγωγός τα ΕΛΠΕ παράγουν καύσιμα με τις βέλτιστες προδιαγραφές και είμαστε ήδη έτοιμοι να ανταποκριθούμε -από 1ης Ιανουαρίου του 2020- στις ανάγκες της αγοράς για ναυτιλιακά καύσιμα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο σύμφωνα με τις προδιαγραφές του νέου κανονισμού ΙΜΟ, ενώ ταυτόχρονα μέσω του χαρτοφυλακίου επιταχύνεται η ανάπτυξη σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, καθώς και στην αγορά Φυσικού Αερίου και Ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο κ. Σιάμισιης.
Αναφερόμενος ειδικότερα στο ζήτημα της ηλεκτροκίνησης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ υποστήριξε ότι καθοριστικοί παράγοντες για την αγορά υβριδικών ή ηλεκτρικών οχημάτων θα είναι η γρήγορη εξέλιξη της τεχνολογίας στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά και η παροχή κινήτρων -όπως το μέτρο της απόσυρσης, ή η μειωμένη φορολογία- για να διευκολυνθεί η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων. Και πάλι, όπως δήλωσε, «υπό τις ευνοϊκότερες προϋποθέσεις θα απαιτηθούν 10 με 15 χρόνια για να υπάρξει ουσιαστική διαφοροποίηση του στόλου».
Απαντώντας σε ερώτημα που του ετέθη, ο κ. Σιάμισιης επανέλαβε ότι η αγορά φυσικού αερίου συγκαταλέγεται στις προτεραιότητες του Ομίλου, ενώ υπενθύμισε ότι η ΕΛΠΕ συμμετέχει στην ΔΕΠΑ με ποσοστό 35% και το ενδιαφέρον της για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης που θα ακολουθηθεί είναι προφανές και δεδομένο. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αυτό αφορά κυρίως στη δραστηριότητα της Εμπορίας, καθώς ο κλάδος των Υποδομών φυσικού αερίου δεν ταιριάζει στο σημερινό επιχειρηματικό μοντέλο του Ομίλου, όπως τόνισε χαρακτηριστικά.
www.worldenergynews.gr