Βασικό ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι να μην υπάρξουν εμπόδια από τις σκληρές «συνιστώσες» των χωρών της ευρωζώνης
Ένα «πακέτο» συζήτησης είναι για τους ευρωπαϊκούς θεσμούς η αλλαγή χρήσης των κερδών από τα ελληνικά ομόλογα (ANFA’s- SMP’s) και οι χαμηλότεροι στόχοι στα πρωτογενή πλεονάσματα που έχει ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση.
Και τα δύο αιτήματα της Αθήνας πρόκειται να εξεταστούν από το νέο έτος αφού πρώτα οι Βρυξέλλες «μοντάρουν» το σχέδιο της νέας συμφωνίας.
Βασικό ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι να μην υπάρξουν εμπόδια από τις σκληρές «συνιστώσες» των χωρών της ευρωζώνης, την Γερμανία και την Ολλανδία που δεν βιάζονται να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες των Αθηνών ξεκινώντας έτσι τις καθυστερήσεις…
Ανώτερος αξιωματούχος της ευρωζώνης επιβεβαίωσε χθες ότι οι υπουργοί οικονομικών των 19 αναμένεται να εγκρίνουν στο Eurogroup της Τετάρτης την επιστροφή στην Ελλάδα των κερδών της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και των υπολοίπων Κεντρικών Τραπεζών από τα ελληνικά ομόλογα συνολικού ύψους 767 εκατ. ευρώ. Μέχρι εκεί.
Τα υπόλοιπα που έχει ζητήσει η χώρα «θα βρεθούν» σε μελλοντικές υπουργικές Συνόδους της ευρωζώνης, εντός του 2020.
Έτσι αύριο ολοκληρώνεται η τέταρτη αξιολόγηση στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας και αρχίζει για την κυβέρνηση η επόμενη.
Η εκταμίευση των 767 εκατ. ευρώ θα γίνει το νέο έτος διότι απαιτείται έγκριση από ορισμένα κοινοβούλια, μεταξύ αυτών και της Γερμανίας.
Ως προς το ελληνικό αίτημα για αλλαγή χρήσης του ποσού των 767 εκατ. ευρώ, ούτως ώστε μέρος αυτών των χρημάτων να κατευθυνθεί για αναπτυξιακούς σκοπούς, ο ίδιος αξιωματούχος ανέφερε ότι υπάρχει η βούληση στους κόλπους της ευρωζώνης να αποτελέσει το εν λόγω αίτημα αντικείμενο συζήτησης στο τραπέζι των 19, αλλά εάν γίνει αυτό προβλέπεται να γίνει το 2020 και δεν θα αφορά τη χρήση της τωρινής εκταμίευσης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το αρχικό αίτημα της ελληνικής πλευράς προέβλεπε συνυπολογισμό των εσόδων από τα κέρδη του ευρωσυστήματος στο πρωτογενές πλεόνασμα, το οποίο στη συνέχεια τροποποιήθηκε ως εξής: τα κέρδη από τα ANFAs και τα SMPs να μετρούν ως έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ως εκ τούτου να συνυπολογίζονται στο κατά πρόγραμμα πρωτογενές πλεόνασμα και εμμέσως να το μειώνουν.
Με βάση, βέβαια, τη συμφωνία της 21ης Ιουνίου 2018 του ΣΥΡΙΖΑ, τα λεφτά από τα ANFAs και τα SMPs «μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μειωθούν οι καθαρές χρηματοδοτικές ανάγκες ή για αναπτυξιακούς σκοπούς», απλά δεν συνυπολογίζονται στο κατά πρόγραμμα πρωτογενές πλεόνασμα. Επομένως η Ελλάδα έχει αυτή την δυνατότητα πλην όμως θα χρειαστούν πολλές ακόμα συζητήσεις προετοιμασίας για το συγκεκριμένα θέμα.
Ενδεχομένως η ελληνική πλευρά να κληθεί να ονοματίσει τις επενδύσεις στις οποίες θα απορροφηθούν αυτά τα έσοδα.
Ερωτηθείς για το άλλο αίτημα της κυβέρνησης περί μείωσης των εξωφρενικών πρωτογενών πλεονασμάτων επί των οποίων έχει δεσμευθεί η χώρα, από 3,5% του ΑΕΠ το χρόνο μέχρι και το 2022 σε επίπεδο μεταξύ 2-2,5%, ο αξιωματούχος παρέπεμψε και για το θέμα αυτό στις συζητήσεις που θα γίνουν εντός του 2020,χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Κανείς δεν βιάζεται μόνο η Ελλάδα η οποία στο 20220 στοχεύσει σε πρωτογενές πλεόνασμα 3,58% του ΑΕΠ ή 7 δισ. ευρώ σε απόλυτα μεγέθη από 3,78% του ΑΕΠ που είναι η εκτίμηση για το 2019.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Και τα δύο αιτήματα της Αθήνας πρόκειται να εξεταστούν από το νέο έτος αφού πρώτα οι Βρυξέλλες «μοντάρουν» το σχέδιο της νέας συμφωνίας.
Βασικό ζητούμενο για την κυβέρνηση είναι να μην υπάρξουν εμπόδια από τις σκληρές «συνιστώσες» των χωρών της ευρωζώνης, την Γερμανία και την Ολλανδία που δεν βιάζονται να ικανοποιήσουν τις προσδοκίες των Αθηνών ξεκινώντας έτσι τις καθυστερήσεις…
Ανώτερος αξιωματούχος της ευρωζώνης επιβεβαίωσε χθες ότι οι υπουργοί οικονομικών των 19 αναμένεται να εγκρίνουν στο Eurogroup της Τετάρτης την επιστροφή στην Ελλάδα των κερδών της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και των υπολοίπων Κεντρικών Τραπεζών από τα ελληνικά ομόλογα συνολικού ύψους 767 εκατ. ευρώ. Μέχρι εκεί.
Τα υπόλοιπα που έχει ζητήσει η χώρα «θα βρεθούν» σε μελλοντικές υπουργικές Συνόδους της ευρωζώνης, εντός του 2020.
Έτσι αύριο ολοκληρώνεται η τέταρτη αξιολόγηση στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας και αρχίζει για την κυβέρνηση η επόμενη.
Η εκταμίευση των 767 εκατ. ευρώ θα γίνει το νέο έτος διότι απαιτείται έγκριση από ορισμένα κοινοβούλια, μεταξύ αυτών και της Γερμανίας.
Ως προς το ελληνικό αίτημα για αλλαγή χρήσης του ποσού των 767 εκατ. ευρώ, ούτως ώστε μέρος αυτών των χρημάτων να κατευθυνθεί για αναπτυξιακούς σκοπούς, ο ίδιος αξιωματούχος ανέφερε ότι υπάρχει η βούληση στους κόλπους της ευρωζώνης να αποτελέσει το εν λόγω αίτημα αντικείμενο συζήτησης στο τραπέζι των 19, αλλά εάν γίνει αυτό προβλέπεται να γίνει το 2020 και δεν θα αφορά τη χρήση της τωρινής εκταμίευσης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το αρχικό αίτημα της ελληνικής πλευράς προέβλεπε συνυπολογισμό των εσόδων από τα κέρδη του ευρωσυστήματος στο πρωτογενές πλεόνασμα, το οποίο στη συνέχεια τροποποιήθηκε ως εξής: τα κέρδη από τα ANFAs και τα SMPs να μετρούν ως έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και ως εκ τούτου να συνυπολογίζονται στο κατά πρόγραμμα πρωτογενές πλεόνασμα και εμμέσως να το μειώνουν.
Με βάση, βέβαια, τη συμφωνία της 21ης Ιουνίου 2018 του ΣΥΡΙΖΑ, τα λεφτά από τα ANFAs και τα SMPs «μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μειωθούν οι καθαρές χρηματοδοτικές ανάγκες ή για αναπτυξιακούς σκοπούς», απλά δεν συνυπολογίζονται στο κατά πρόγραμμα πρωτογενές πλεόνασμα. Επομένως η Ελλάδα έχει αυτή την δυνατότητα πλην όμως θα χρειαστούν πολλές ακόμα συζητήσεις προετοιμασίας για το συγκεκριμένα θέμα.
Ενδεχομένως η ελληνική πλευρά να κληθεί να ονοματίσει τις επενδύσεις στις οποίες θα απορροφηθούν αυτά τα έσοδα.
Ερωτηθείς για το άλλο αίτημα της κυβέρνησης περί μείωσης των εξωφρενικών πρωτογενών πλεονασμάτων επί των οποίων έχει δεσμευθεί η χώρα, από 3,5% του ΑΕΠ το χρόνο μέχρι και το 2022 σε επίπεδο μεταξύ 2-2,5%, ο αξιωματούχος παρέπεμψε και για το θέμα αυτό στις συζητήσεις που θα γίνουν εντός του 2020,χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Κανείς δεν βιάζεται μόνο η Ελλάδα η οποία στο 20220 στοχεύσει σε πρωτογενές πλεόνασμα 3,58% του ΑΕΠ ή 7 δισ. ευρώ σε απόλυτα μεγέθη από 3,78% του ΑΕΠ που είναι η εκτίμηση για το 2019.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr