Φυσικό Αέριο

Προσθήκες στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για τη λειτουργία του IGB και την «έλευση» φυσικού αερίου στη Δυτ.Μακεδονία

Προσθήκες στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για τη λειτουργία του IGB και την «έλευση» φυσικού αερίου στη Δυτ.Μακεδονία
Η ΡΑΕ ζητά μεταξύ άλλων από τον Διαχειριστή την κατασκευή εξόδου του ΤΑΡ στον Περδίκκα Κοζάνης, για την τροφοδοσία με καύσιμο του Αμυνταίου, της Φλώρινας, της Πτολεμαΐδας και της Κοζάνης
Την επανυποβολή του προγράμματος ανάπτυξης 2020-2029 του ΔΕΣΦΑ έχει ζητήσει η ΡΑΕ σύμφωνα με πηγές του Διαχειριστή, με την προσθήκη υποδομών που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB), αλλά και την τροφοδοσία μέσω του ΤΑΡ σημαντικού τμήματος της Δυτικής Μακεδονίας με φυσικό αέριο.
Όσον αφορά τον IGB, σύμφωνα με τους κύκλους του ΔΕΣΦΑ οι υποδομές αυτές αφορούν την κατασκευή ενός σταθμού συμπίεσης στους Κήπους καθώς και ενός ρυθμιστικού σταθμού στην Κομοτηνή.
Τα δύο αυτά έργα αυτά κρίνονται αναγκαία ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη ροή καυσίμου ανάμεσα στην Κομοτηνή, δηλαδή το σημείο εκκίνησης του αγωγού, και την κατάληξή του στη Stara Zagora στην όμορη χώρα, για τη σύνδεση των δικτύων μεταφοράς Ελλάδας και Βουλγαρίας.
Μάλιστα, στόχος της ΡΑΕ είναι να επιταχυνθεί η κατασκευή τους, με δεδομένο ότι ο αγωγός βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι το 2021. Έτσι, η Αρχή ζητά την επίσπευσή τους, ώστε να υλοποιηθούν εντός 3ετιας.

Μετρητικός-ρυθμιστικός σταθμός στον Περδίκκα

Η δεύτερη προσθήκη αφορά την έξοδο του ΤΑΡ στον Περδίκκα Κοζάνης, δηλαδή έναν μετρητικό-ρυθμιστικό σταθμό, με τον οποία θα εξασφαλίζεται η τροφοδοσία της περιοχής με καύσιμο από τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου.  
Η έξοδος είναι αναγκαία ώστε να ανεφοδιάζονται με καύσιμο τα δίκτυα διανομής που πρόκειται να κατασκευάσει η ΔΕΔΑ σε Κοζάνη, Φλώρινα, Αμύνταιο και Εορδαία.
Έτσι, με δεδομένο ότι αυτή δεν υπήρχε στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, οι τέσσερις Δήμοι κινδύνευαν να μείνουν εκτός παροχής φυσικού αερίου, παρατείνοντας για χρόνια τη μη πρόσβασή τους στο καύσιμο.
Κανονικά, ο σταθμός στον Περδίκκα προοριζόταν κυρίως για μεγάλες επιχειρήσεις στην περιοχή, καθώς για τις αντίστοιχες πόλεις προβλέπονται δίκτυα τηλεθέρμανσης με τροφοδοσία θερμότητας από τις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ.
Ωστόσο, με δεδομένη την επιτάχυνση της απολιγνιτοποίησης, το φυσικό αέριο θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα τροφοδοσίας των τηλεθερμάνσεων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης