Το τοπίο γύρω από την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης παραμένει θολό και μόνο με πολιτική απόφαση μπορεί να κλείσει στο Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου
Δύο κόφτες, έναν «κανονικό» με τον οποίο θα μειώνονται συντάξεις και αφορολόγητο και έναν «αντίστροφο» μέσω του οποίου θα επιστρέφεται το κοινωνικό μέρισμα από τους φόρους, προβλέπει η ελληνική πρόταση για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης.
Το τοπίο γύρω από την τελευταία παραμένει θολό και μόνο με πολιτική απόφαση μπορεί να κλείσει στο Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου.
Διαφορετικά στην σημερινή συνεδρίαση του Euro Working Group δεν πρέπει να τρέφονται προσδοκίες για λήψη αποφάσεων και συγκεκριμένα για την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα.
Επομένως, οι εκπρόσωποι των υπουργών Οικονομικών αναμένεται να περιοριστούν σήμερα σε έναν ακόμη απολογισμό της κατάστασης με φόντο την έκθεση του ΔΝΤ για το ελληνικό χρέος.
Παρά ταύτα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλαριάκης (που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο EWG) θα δώσει σε αυτή την συνεδρίαση το στίγμα για τα μέτρα που είναι διατεθειμένη να λάβει η Αθήνα τα οποία συζητήθηκαν σε διευρυμένη σύσκεψη του οικονομικού επιτελείου που πραγματοποιήθηκε χθες στο μέγαρο Μαξίμου παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κεντρική θέση στην ελληνική πρόταση έχει η νέα μείωση στο αφορολόγητο όριο στα επίπεδα των 7.200 ευρώ ( από 8.6363 σήμερα) για να μπορέσει η χώρα να λάβει το «εισιτήριο» για την ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Η ελληνική πλευρά προτείνει ακόμη την επιβολή δύο διαφορετικών είδη «κοφτών» στο ελληνικό πρόγραμμα.
Ενός κανονικού, ο οποίος θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα μέτρα περικοπής δαπανών και αύξησης εσόδων ( όπως, συντάξεις, αφορολόγητο, φοροαπαλλαγές κ.ά) και θα μπαίνει σε εφαρμογή εάν υπάρχουν αποκλίσεις από τον στόχο του πλεονάσματος.
Και ενός «αντίστροφου», με τον οποίο η κυβέρνηση θα μπορεί μέσω της υπεραπόδοσης των εσόδων να μειώνει φόρους και να δίνει βοηθήματα σε χαμηλόμισθους, άνεργους και χαμηλοσυνταξιούχου.
Σε ό,τι αφορά τους στόχους στα πρωτογενή πλεονάσματα που θα περιλαμβάνονται στο νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής που θα εκτείνεται ώς το 2021, δηλαδή για την τετραετία 2018 - 2021), αυτοί μάλλον θα παραμείνουν ασφυκτικοί.
Η ελληνική πλευρά προτείνει εναλλακτικά, αντί 3,5% του ΑΕΠ για 3 έτη που ορίζει το ελληνικό πρόγραμμα, 3% του ΑΕΠ για 5 έτη, έως το 2023 δηλαδή.
Η ίδια πρόταση προβλέπει ακόμη κάλυψη του «κενού» των 400 εκατ. ευρώ το 2018 από διάφορες παρεμβάσεις που έχουν σε μεγάλο βαθμό δρομολογηθεί ή προαναγγελθεί στο παρελθόν και εκτείνονται από τον ΕΟΠΥΥ και τις νέες περικοπές που θα γίνουν σε αμυντικές δαπάνες έως και τα κονδύλια των υπουργείων.
Μάριος Χριστοδούλου
www.worldenergynews.gr
Το τοπίο γύρω από την τελευταία παραμένει θολό και μόνο με πολιτική απόφαση μπορεί να κλείσει στο Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου.
Διαφορετικά στην σημερινή συνεδρίαση του Euro Working Group δεν πρέπει να τρέφονται προσδοκίες για λήψη αποφάσεων και συγκεκριμένα για την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα.
Επομένως, οι εκπρόσωποι των υπουργών Οικονομικών αναμένεται να περιοριστούν σήμερα σε έναν ακόμη απολογισμό της κατάστασης με φόντο την έκθεση του ΔΝΤ για το ελληνικό χρέος.
Παρά ταύτα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλαριάκης (που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο EWG) θα δώσει σε αυτή την συνεδρίαση το στίγμα για τα μέτρα που είναι διατεθειμένη να λάβει η Αθήνα τα οποία συζητήθηκαν σε διευρυμένη σύσκεψη του οικονομικού επιτελείου που πραγματοποιήθηκε χθες στο μέγαρο Μαξίμου παρουσία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κεντρική θέση στην ελληνική πρόταση έχει η νέα μείωση στο αφορολόγητο όριο στα επίπεδα των 7.200 ευρώ ( από 8.6363 σήμερα) για να μπορέσει η χώρα να λάβει το «εισιτήριο» για την ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Η ελληνική πλευρά προτείνει ακόμη την επιβολή δύο διαφορετικών είδη «κοφτών» στο ελληνικό πρόγραμμα.
Ενός κανονικού, ο οποίος θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα μέτρα περικοπής δαπανών και αύξησης εσόδων ( όπως, συντάξεις, αφορολόγητο, φοροαπαλλαγές κ.ά) και θα μπαίνει σε εφαρμογή εάν υπάρχουν αποκλίσεις από τον στόχο του πλεονάσματος.
Και ενός «αντίστροφου», με τον οποίο η κυβέρνηση θα μπορεί μέσω της υπεραπόδοσης των εσόδων να μειώνει φόρους και να δίνει βοηθήματα σε χαμηλόμισθους, άνεργους και χαμηλοσυνταξιούχου.
Σε ό,τι αφορά τους στόχους στα πρωτογενή πλεονάσματα που θα περιλαμβάνονται στο νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Προσαρμογής που θα εκτείνεται ώς το 2021, δηλαδή για την τετραετία 2018 - 2021), αυτοί μάλλον θα παραμείνουν ασφυκτικοί.
Η ελληνική πλευρά προτείνει εναλλακτικά, αντί 3,5% του ΑΕΠ για 3 έτη που ορίζει το ελληνικό πρόγραμμα, 3% του ΑΕΠ για 5 έτη, έως το 2023 δηλαδή.
Η ίδια πρόταση προβλέπει ακόμη κάλυψη του «κενού» των 400 εκατ. ευρώ το 2018 από διάφορες παρεμβάσεις που έχουν σε μεγάλο βαθμό δρομολογηθεί ή προαναγγελθεί στο παρελθόν και εκτείνονται από τον ΕΟΠΥΥ και τις νέες περικοπές που θα γίνουν σε αμυντικές δαπάνες έως και τα κονδύλια των υπουργείων.
Μάριος Χριστοδούλου
www.worldenergynews.gr