Σε μια επιστολή προς τον Frans Timmermans, οι υπουργοί Οικονομικών της Γερμανίας, της Γαλλίας, των Κάτω Χωρών, της Σουηδίας και πέντε άλλων κρατών της ΕΕ απευθύνουν έκκληση για "κάποια μορφή φόρου αερομεταφορών"
Έννέα χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάλεσαν την Κομισιόν να εισαγάγει έναν ευρωπαϊκό φόρο για τις αεροπορικές μεταφορές, προκειμένου να χρεώσει την πιο ρυπογόνο βιομηχανία για τις εκπομπές της και να θέσει όλα τα κράτη μέλη σε ισότιμη κλίμακα.
Σε μια επιστολή προς τον αρμόδιο για την κλιματική αλλαγή, Frans Timmermans, οι υπουργοί Οικονομικών της Γερμανίας, της Γαλλίας, των Κάτω Χωρών, της Σουηδίας και πέντε άλλων κρατών της ΕΕ απευθύνουν έκκληση για "κάποια μορφή φόρου αερομεταφορών" χωρίς να δίνουν λεπτομέρειες.
Μία από τις μεγαλύτερες χώρες η Γερμανία, εισπράττει ήδη τον δικό της φόρο αερομεταφορών.
Ο υπουργός Οικονομικών του, Olaf Scholz, δήλωσε στο Reuters ότι μπορεί να χρησιμεύσει ως υπόδειγμα για έναν φόρο αερομεταφορών σε επίπεδο ΕΕ.
"Ο γερμανικός φόρος αεροπορίας έχει υλοποιηθεί. Μπορεί επίσης να αποτελέσει πρότυπο στην ΕΕ για μεγαλύτερη προστασία του κλίματος », δήλωσε ο Scholz.
Απαραίτητος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Οι εννέα χώρες επισημαίνουν ότι ένας φόρος αεροπορικών μεταφορών, όπου "ο ρυπαίνων πληρώνει μια δικαιότερη τιμή για τη χρήση των αεροπορικών μεταφορών" είναι απαραίτητη για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Οι μεταφορές είναι ο μόνος ευρωπαϊκός τομέας που αυξάνει σήμερα τις εκπομπές του.
"Σε σύγκριση με τα περισσότερα μεταφορικά μέσα, η αεροπορία δεν είναι αρκετά ακριβή", ανέφερε η επιστολή, τονίζοντας όλα τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνει σήμερα ο κλάδος, συμπεριλαμβανομένων των εξαιρέσεων από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης και του γεγονότος ότι δεν εισπράττεται ΦΠΑ στις διεθνείς πτήσεις.
Οι υψηλότεροι φόροι στις ρυπογόνες βιομηχανίες συζητήθηκαν έντονα μεταξύ των κρατών της ΕΕ, καθώς η ΕΕ απαιτεί ομοφωνία κατά τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την πολιτική, όπως η φορολογία.
Οι φιλόδοξοι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τουλάχιστον 50% έως το 2030 αποτελούν μέρος της ατζέντας της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πρωτοβουλίες κρατών
Τον Ιούλιο, η Γαλλία ανακοίνωσε εισφορά στις αεροπορικές εταιρείες που πετούν από τα αεροδρόμιά της για να βοηθήσουν στην υποστήριξη του περιβάλλοντος, γεγονός που η Air France είπε ότι θα πλήξει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά της και θα προσθέσει πάνω από 60 εκατομμύρια ευρώ σε πρόσθετες δαπάνες ετησίως.
Ένας από τους υπογράφοντες της επιστολής, η Σουηδία, εισήγαγε από μόνη της έναν αεροναυτικό φόρο το 2018 και οι Κάτω Χώρες, σχεδιάζουν να εισαγάγουν το 2020, εκτός εάν επιτευχθεί πριν από τότε συμφωνία της ΕΕ.
"Προσπαθώντας να αναλάβουμε δράση τώρα, ελπίζουμε ότι αυτό το σημαντικό θέμα θα ξεκινήσει και στην Ευρώπη", δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας Menno Snel την Πέμπτη.
www.worldenergynews.gr
Σε μια επιστολή προς τον αρμόδιο για την κλιματική αλλαγή, Frans Timmermans, οι υπουργοί Οικονομικών της Γερμανίας, της Γαλλίας, των Κάτω Χωρών, της Σουηδίας και πέντε άλλων κρατών της ΕΕ απευθύνουν έκκληση για "κάποια μορφή φόρου αερομεταφορών" χωρίς να δίνουν λεπτομέρειες.
Μία από τις μεγαλύτερες χώρες η Γερμανία, εισπράττει ήδη τον δικό της φόρο αερομεταφορών.
Ο υπουργός Οικονομικών του, Olaf Scholz, δήλωσε στο Reuters ότι μπορεί να χρησιμεύσει ως υπόδειγμα για έναν φόρο αερομεταφορών σε επίπεδο ΕΕ.
"Ο γερμανικός φόρος αεροπορίας έχει υλοποιηθεί. Μπορεί επίσης να αποτελέσει πρότυπο στην ΕΕ για μεγαλύτερη προστασία του κλίματος », δήλωσε ο Scholz.
Απαραίτητος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Οι εννέα χώρες επισημαίνουν ότι ένας φόρος αεροπορικών μεταφορών, όπου "ο ρυπαίνων πληρώνει μια δικαιότερη τιμή για τη χρήση των αεροπορικών μεταφορών" είναι απαραίτητη για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Οι μεταφορές είναι ο μόνος ευρωπαϊκός τομέας που αυξάνει σήμερα τις εκπομπές του.
"Σε σύγκριση με τα περισσότερα μεταφορικά μέσα, η αεροπορία δεν είναι αρκετά ακριβή", ανέφερε η επιστολή, τονίζοντας όλα τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνει σήμερα ο κλάδος, συμπεριλαμβανομένων των εξαιρέσεων από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης και του γεγονότος ότι δεν εισπράττεται ΦΠΑ στις διεθνείς πτήσεις.
Οι υψηλότεροι φόροι στις ρυπογόνες βιομηχανίες συζητήθηκαν έντονα μεταξύ των κρατών της ΕΕ, καθώς η ΕΕ απαιτεί ομοφωνία κατά τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την πολιτική, όπως η φορολογία.
Οι φιλόδοξοι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά τουλάχιστον 50% έως το 2030 αποτελούν μέρος της ατζέντας της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πρωτοβουλίες κρατών
Τον Ιούλιο, η Γαλλία ανακοίνωσε εισφορά στις αεροπορικές εταιρείες που πετούν από τα αεροδρόμιά της για να βοηθήσουν στην υποστήριξη του περιβάλλοντος, γεγονός που η Air France είπε ότι θα πλήξει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά της και θα προσθέσει πάνω από 60 εκατομμύρια ευρώ σε πρόσθετες δαπάνες ετησίως.
Ένας από τους υπογράφοντες της επιστολής, η Σουηδία, εισήγαγε από μόνη της έναν αεροναυτικό φόρο το 2018 και οι Κάτω Χώρες, σχεδιάζουν να εισαγάγουν το 2020, εκτός εάν επιτευχθεί πριν από τότε συμφωνία της ΕΕ.
"Προσπαθώντας να αναλάβουμε δράση τώρα, ελπίζουμε ότι αυτό το σημαντικό θέμα θα ξεκινήσει και στην Ευρώπη", δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας Menno Snel την Πέμπτη.
www.worldenergynews.gr