Ισχυρή ζήτηση από την Ασία - Τα διυλιστήρια προσφέρουν ελαφρύ αργό πετρέλαιο εν μέσω αβέβαιης προσφοράς από τη Σαουδική Αραβία
Η Ρωσία, ο Νο2 παγκόσμιος παραγωγός πετρελαίου, είναι ιδιαίτερα ωφελημένη από τις αμερικανικές κυρώσεις στα κινεζικά πλοία, γεγονός που οδήγησε στα ναύλα των ναυτιλιακών φορτίων, οδηγώντας σε ρεκόρ το premium για το ρωσικό αργό πετρέλαιο το οποίο χρειάζεται μόνο μερικές ημέρες να φτάσει στη Βόρεια Ασία.
Η ζήτηση ρωσικών βασικών πετρελαιοειδών που πωλούνται στην Ασία ήταν ισχυρή τον περασμένο μήνα μετά από την επίθεση στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας πετρελαίου στη Σαουδική Αραβία γεγονός που οδήγησε σε αύξηση των τιμών για το πετρέλαιο, ενώ τα ασιατικά διυλιστήρια επεξεργάζονται περισσότερους βαθμούς χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις για καθαρότερα καύσιμα από το 2020.
Ωστόσο, οι αυξανόμενες τιμές των ναύλων τις τελευταίες δύο εβδομάδες ώθησαν τους αγοραστές της Ασίας να αναζητούν προσφορά για φορτία που μεταφέρονται σε μικρότερες αποστάσεις, όπως το πετρέλαιο από τη Ρωσία.
Αυτοί οι παράγοντες ώθησαν τα spot premiums για ESPO-DUB ESPO Blend, με φόρτωση από το ρωσικό λιμάνι του Kozmino του Ειρηνικού να φθάσουν σε υψηλό όλων των εποχών ύψους περίπου 9 δολάρια το βαρέλι σε προσφορά της Surgutneftegaz για τα αποθέματα του Ντουμπάι για δύο φορτία φόρτωσης στις αρχές Δεκεμβρίου.
Εκτός 300 πετρελαιοφόρα
Η πριμοδότηση για το ρωσικό αργό Sokol έφθασε επίσης σε ένα πενταετές υψηλό περίπου 8,30 δολ. το βαρέλι καθώς η ONGC Videsh πούλησε ένα φορτίο σε αυτό το επίπεδο σε ιαπωνικό διυλιστήρι νωρίτερα αυτό το μήνα, σύμφωνα με traders που επικαλείται το Reuters
Οι ναύλοι αυξήθηκαν στα νέα υψηλά επίπεδα τις τελευταίες δύο εβδομάδες, αφού σχεδόν 300 πετρελαιοφόρα ή 3% του παγκόσμιου στόλου είχαν τεθεί εκτός, καθώς οι εταιρείες φοβούνται ότι παραβιάζουν τις κυρώσεις των ΗΠΑ εναντίον του Ιράν και της Βενεζουέλας.
"Για το ρωσικό Urals είναι μια καλή χρονιά φέτος κυρίως χάρη στις κυρώσεις εναντίον του Ιράν και της Βενεζουέλας και τώρα το ESPO έχει ωφεληθεί σαφώς. Οι κυρώσεις των ΗΠΑ κάνουν πραγματικά καλό στις ποιότητες του ρωσικού πετρελαίου ", δήλωσε trader.
Αν και τα ασφάλιστρα για το αργό πετρέλαιο αυξήθηκαν διαρκώς, οι ρωσικοί τύποι ευνοούνται από τους αγοραστές της Ασίας "κυρίως λόγω των εμπορευματικών μεταφορών", δήλωσε ένας κινέζος έμπορος.
"Τα φορτία μικρών αποστάσεων θα είναι ελκυστικά", πρόσθεσε.
Χρειάζονται τέσσερις ημέρες για να μεταφερθούν φορτίο αργού ESPO από το λιμάνι Kozmino της Ρωσίας στο λιμάνι Shandong της Κίνας και τρεις μέρες στο λιμάνι Chiba της Ιαπωνίας, σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv Eikon.
Ερωτηματικό ο χρόνος πλήρους αποκατάστασης των μονάδων στη Σαουδική Αραβία
Τα ρωσικά φορτία αναμένεται να κατευθυνθούν στην Ιαπωνία, όπου τα εργοστάσια διύλισης θα αυξήσουν την παραγωγή τους κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου για να καλύψουν τη ζήτηση αιχμής τον χειμώνα αιχμής.
Παράλληλα η αβεβαιότητα σχετικά με την παροχή αργού από την Σαουδική Αραβία μετά την επίθεση στηρίζει επίσης ελαφρά τις τιμές αργού.
Η παραγωγή πετρελαίου στον κορυφαίο εξαγωγέα παγκοσμίως ανέκαμψε σε 11,3 εκατομμύρια μονάδες βάσης και ήταν σε καλό δρόμο να φτάσει τα 12 εκατομμύρια bpd μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, αλλά ορισμένοι trader ανέφεραν ότι θα μπορούσε να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την επισκευή των μονάδων επεξεργασίας αργού πετρελαίου.
"Αν και η συνολική παραγωγή είναι πίσω, δεν σημαίνει ότι η προσφορά του Arab Light και του Arab Extra Light επανέρχεται στο φυσιολογικό", δήλωσε η πηγή του διυλιστηρίου στην Ασία.
"Ορισμένα μικρότερα διυλιστήρια πρέπει να αγοράσουν προκαταβολικά φορτία εκ των προτέρων για να αντισταθμίσουν τους κινδύνους."
www.worldenergynews.gr
Η ζήτηση ρωσικών βασικών πετρελαιοειδών που πωλούνται στην Ασία ήταν ισχυρή τον περασμένο μήνα μετά από την επίθεση στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας πετρελαίου στη Σαουδική Αραβία γεγονός που οδήγησε σε αύξηση των τιμών για το πετρέλαιο, ενώ τα ασιατικά διυλιστήρια επεξεργάζονται περισσότερους βαθμούς χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις για καθαρότερα καύσιμα από το 2020.
Ωστόσο, οι αυξανόμενες τιμές των ναύλων τις τελευταίες δύο εβδομάδες ώθησαν τους αγοραστές της Ασίας να αναζητούν προσφορά για φορτία που μεταφέρονται σε μικρότερες αποστάσεις, όπως το πετρέλαιο από τη Ρωσία.
Αυτοί οι παράγοντες ώθησαν τα spot premiums για ESPO-DUB ESPO Blend, με φόρτωση από το ρωσικό λιμάνι του Kozmino του Ειρηνικού να φθάσουν σε υψηλό όλων των εποχών ύψους περίπου 9 δολάρια το βαρέλι σε προσφορά της Surgutneftegaz για τα αποθέματα του Ντουμπάι για δύο φορτία φόρτωσης στις αρχές Δεκεμβρίου.
Εκτός 300 πετρελαιοφόρα
Η πριμοδότηση για το ρωσικό αργό Sokol έφθασε επίσης σε ένα πενταετές υψηλό περίπου 8,30 δολ. το βαρέλι καθώς η ONGC Videsh πούλησε ένα φορτίο σε αυτό το επίπεδο σε ιαπωνικό διυλιστήρι νωρίτερα αυτό το μήνα, σύμφωνα με traders που επικαλείται το Reuters
Οι ναύλοι αυξήθηκαν στα νέα υψηλά επίπεδα τις τελευταίες δύο εβδομάδες, αφού σχεδόν 300 πετρελαιοφόρα ή 3% του παγκόσμιου στόλου είχαν τεθεί εκτός, καθώς οι εταιρείες φοβούνται ότι παραβιάζουν τις κυρώσεις των ΗΠΑ εναντίον του Ιράν και της Βενεζουέλας.
"Για το ρωσικό Urals είναι μια καλή χρονιά φέτος κυρίως χάρη στις κυρώσεις εναντίον του Ιράν και της Βενεζουέλας και τώρα το ESPO έχει ωφεληθεί σαφώς. Οι κυρώσεις των ΗΠΑ κάνουν πραγματικά καλό στις ποιότητες του ρωσικού πετρελαίου ", δήλωσε trader.
Αν και τα ασφάλιστρα για το αργό πετρέλαιο αυξήθηκαν διαρκώς, οι ρωσικοί τύποι ευνοούνται από τους αγοραστές της Ασίας "κυρίως λόγω των εμπορευματικών μεταφορών", δήλωσε ένας κινέζος έμπορος.
"Τα φορτία μικρών αποστάσεων θα είναι ελκυστικά", πρόσθεσε.
Χρειάζονται τέσσερις ημέρες για να μεταφερθούν φορτίο αργού ESPO από το λιμάνι Kozmino της Ρωσίας στο λιμάνι Shandong της Κίνας και τρεις μέρες στο λιμάνι Chiba της Ιαπωνίας, σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv Eikon.
Ερωτηματικό ο χρόνος πλήρους αποκατάστασης των μονάδων στη Σαουδική Αραβία
Τα ρωσικά φορτία αναμένεται να κατευθυνθούν στην Ιαπωνία, όπου τα εργοστάσια διύλισης θα αυξήσουν την παραγωγή τους κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου για να καλύψουν τη ζήτηση αιχμής τον χειμώνα αιχμής.
Παράλληλα η αβεβαιότητα σχετικά με την παροχή αργού από την Σαουδική Αραβία μετά την επίθεση στηρίζει επίσης ελαφρά τις τιμές αργού.
Η παραγωγή πετρελαίου στον κορυφαίο εξαγωγέα παγκοσμίως ανέκαμψε σε 11,3 εκατομμύρια μονάδες βάσης και ήταν σε καλό δρόμο να φτάσει τα 12 εκατομμύρια bpd μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, αλλά ορισμένοι trader ανέφεραν ότι θα μπορούσε να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την επισκευή των μονάδων επεξεργασίας αργού πετρελαίου.
"Αν και η συνολική παραγωγή είναι πίσω, δεν σημαίνει ότι η προσφορά του Arab Light και του Arab Extra Light επανέρχεται στο φυσιολογικό", δήλωσε η πηγή του διυλιστηρίου στην Ασία.
"Ορισμένα μικρότερα διυλιστήρια πρέπει να αγοράσουν προκαταβολικά φορτία εκ των προτέρων για να αντισταθμίσουν τους κινδύνους."
www.worldenergynews.gr