Σύμφωνα με τον ΥΠΕΝ, Κωστή Χατζηδάκη, ένα τόσο σημαντικό πρότζεκτ δεν έπρεπε να χρειαστεί 10 χρόνια για να αρχίσει να υλοποιείται
Στη Σόφια βρίσκεται από χθες το βράδυ ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, καθώς μαζί με την ομόλογό του από την όμορη χώρα, Temenuzhka Petkova, θα υπογράψουν σήμερα τη Διακυβερνητική Συμφωνία για τον Διασυνδετικό Αγωγό Φυσικού Αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB).
Πέραν της διακρατικής συμφωνίας, στη βουλγαρική πρωτεύουσα θα υπογραφούν και όλα τα υπόλοιπα σχήματα, όπως το σύμφωνο μετόχων (Shareholders Agreement) καθώς και η συμφωνία δανειοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EΙB), γεγονός που σημαίνει ότι ανοίγει πλέον ο δρόμος για την έναρξη κατασκευής του έργου.
Αναφορά στην υπογραφή της Διακυβερνητικής Συμφωνίας έκανε χθες ο ΥΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης, κατά την ομιλία του στο συνέδριο Athens Investment Forum.
Όπως επισήμανε ο υπουργός, ένα τόσο σημαντικό project, που ξεκίνησε από τον ίδιο πριν από δέκα χρόνια, δεν θα έπρεπε να χρειαστεί τόσο καιρό για να αρχίσει να υλοποιείται.
Ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου
Ο αγωγός θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου Τrans Αdriatic Pipeline (TAP) καθώς και το σύστημα μεταφοράς της Βουλγαρίας.
Θα ξεκινά από την Κομοτηνή θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγόρα στην όμορη χώρα, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020, με αρχική δυναμικότητα 3 δισ. κυβικών μέτρων η οποία στο μέλλον θα μπορεί να αυξηθεί.
Μέσω του ΤΑΡ, θα εφοδιάζει τη Βουλγαρία με καύσιμο από το κοίτασμα Ζαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν.
Παράλληλα, αποτελεί μέρος του λεγόμενου «Κάθετου Διαδρόμου», ώστε σε συνδυασμό με τον υπό ωρίμανση διασυνδετήριο αγωγό Σερβίας-Βουλγαρίας και την υφιστάμενη διασύνδεση Βουλγαρίας- Ρουμανίας, θα δώσει πρόσβαση στις χώρες αυτές στην παγκόσμια αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Κι αυτό γιατί, μέσω της διασύνδεσης του IGB με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς, ο τερματικός σταθμός του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα και το μελλοντικό πλωτό τέρμιναλ της Αλεξανδρούπολης θα μετατραπούν σε «πύλες εισόδου» LNG και για τις εν λόγω αγορές.
Σε αυτό το πλαίσιο, θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης, ελληνικό «χρώμα» έχει και υλοποίηση του έργου, η προμήθεια των σωλήνων θα γίνει από τη Σωληνουργεία Κορίνθου, ενώ η κατασκευή από την ΑΒΑΞ.
www.worldenergynews.gr
Πέραν της διακρατικής συμφωνίας, στη βουλγαρική πρωτεύουσα θα υπογραφούν και όλα τα υπόλοιπα σχήματα, όπως το σύμφωνο μετόχων (Shareholders Agreement) καθώς και η συμφωνία δανειοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EΙB), γεγονός που σημαίνει ότι ανοίγει πλέον ο δρόμος για την έναρξη κατασκευής του έργου.
Αναφορά στην υπογραφή της Διακυβερνητικής Συμφωνίας έκανε χθες ο ΥΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης, κατά την ομιλία του στο συνέδριο Athens Investment Forum.
Όπως επισήμανε ο υπουργός, ένα τόσο σημαντικό project, που ξεκίνησε από τον ίδιο πριν από δέκα χρόνια, δεν θα έπρεπε να χρειαστεί τόσο καιρό για να αρχίσει να υλοποιείται.
Ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου
Ο αγωγός θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου Τrans Αdriatic Pipeline (TAP) καθώς και το σύστημα μεταφοράς της Βουλγαρίας.
Θα ξεκινά από την Κομοτηνή θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγόρα στην όμορη χώρα, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020, με αρχική δυναμικότητα 3 δισ. κυβικών μέτρων η οποία στο μέλλον θα μπορεί να αυξηθεί.
Μέσω του ΤΑΡ, θα εφοδιάζει τη Βουλγαρία με καύσιμο από το κοίτασμα Ζαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν.
Παράλληλα, αποτελεί μέρος του λεγόμενου «Κάθετου Διαδρόμου», ώστε σε συνδυασμό με τον υπό ωρίμανση διασυνδετήριο αγωγό Σερβίας-Βουλγαρίας και την υφιστάμενη διασύνδεση Βουλγαρίας- Ρουμανίας, θα δώσει πρόσβαση στις χώρες αυτές στην παγκόσμια αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Κι αυτό γιατί, μέσω της διασύνδεσης του IGB με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς, ο τερματικός σταθμός του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα και το μελλοντικό πλωτό τέρμιναλ της Αλεξανδρούπολης θα μετατραπούν σε «πύλες εισόδου» LNG και για τις εν λόγω αγορές.
Σε αυτό το πλαίσιο, θα ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης, ελληνικό «χρώμα» έχει και υλοποίηση του έργου, η προμήθεια των σωλήνων θα γίνει από τη Σωληνουργεία Κορίνθου, ενώ η κατασκευή από την ΑΒΑΞ.
www.worldenergynews.gr