Η ελληνική κυβέρνηση σταθμίζει από την μια τις παρενέργειες από την νομοθέτηση των μέτρων και από την άλλη μια πολύμηνη διαπραγμάτευση που θα οδηγούσε σε αδιέξοδο
Όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές το ελληνικό χρέος δεν θα καταστεί βιώσιμο, ούτε με τα μακροπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, ούτε με πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%.
Ενώ η ελληνική πλευρά μετά τις επιτυχημένες απειλές Schaeuble του Γερμανού υπουργού έχει εγκαταλείψει την παρελκυστική πολιτική και είναι έτοιμη να συμφωνήσει στις 20 Φεβρουαρίου του 2017 στο Eurogroup σε όλα τα μέτρα των δανειστών.
1) Και σε αφορολόγητο 5.000 ή 6.000 ευρώ.
2) Και σε μείωση συντάξεων και μισθών στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων του κόφτη δαπανών ή μηχανισμού εγγυήσεων για μετά το 2018.
3) Και σε πρωτογενή πλεονάσματα έως το 2028.
Η ελληνική κυβέρνηση σταθμίζει από την μια τις παρενέργειες από την νομοθέτηση των μέτρων και από την άλλη μια πολύμηνη διαπραγμάτευση που θα οδηγούσε σε αδιέξοδο, σε άτακτη υποχώρηση και θα εκτόξευε τον λογαριασμό στα 9 ή 10 δισεκ. ευρώ.
Η ελληνική κυβέρνηση υποστηρίζει – και αυτό θα είναι το κεντρικό επιχείρημα – ότι νομοθετεί μέτρα για να ξεκολλήσει η αξιολόγηση αλλά τα μέτρα που θα νομοθετηθούν δεν θα εφαρμοστούν γιατί η Ελλάδα βελτιώνεται και οι στόχοι θα επιτευχθούν χωρίς ενεργοποίηση του κόστη δαπανών.
Η ελληνική κυβέρνηση θα συμφωνήσει και η αξιολόγηση θα κλείσει.
Όμως το ΔΝΤ που συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο στις 6 Φεβρουαρίου του 2017 επιμένει σε μια ριζική αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους.
Όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές το ελληνικό χρέος δεν θα καταστεί βιώσιμο, ούτε με τα μακροπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, ούτε με πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%.
Ως γνωστό η έκθεση βιωσιμότητας DSA για το ελληνικό χρέος θα αναφέρει ξεκάθαρα ότι το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο.
Είχε καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και το ΔΝΤ θα άλλαζε την εκτίμηση του.
Θυμίζουμε ότι η Ευρώπη έχει προτείνει μια δέσμη βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων για το ελληνικό χρέος ώστε να καταστεί βιώσιμο.
Ήδη εφαρμόζονται τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, τα οποία ωστόσο δεν έχουν ουσιαστική επίδραση στην βιωσιμότητα.
Περιείχαν επιμήκυνση και μετατροπή των EFSF τραπεζικών ομολόγων σε τίτλους μακροπρόθεσμης διάρκειας.
Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα περιλαμβάνουν νέα επιμήκυνση και πάγωμα της καταβολής των τόκων που θα κεφαλαιοποιηθούν.
Να σημειωθεί ότι η Γερμανία και άλλα κράτη έχουν ξεκάθαρα τονίσει ότι τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για το χρέος θα εφαρμοστούν από το 2018.
Ωστόσο το ΔΝΤ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι και με τα μακροπρόθεσμα δηλαδή την τελευταία και σημαντική δέσμη μέτρων για το ελληνικό χρέος που αφορούν το 2018 αλλά και με πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% το ελληνικό χρέος συνεχίζει να θεωρείται μη βιώσιμο.
Η παράμετρος αυτή αδυνατίζει πολύ την προσπάθεια ακόμη και με θετική δεύτερη αξιολόγηση να δοθεί ποσοτική χαλάρωση.
Ωστόσο όπως έχουμε πολλές φορές αναφέρει η ένταξη των ελληνικών ομολόγων σε ποσοτική χαλάρωση αποτελεί μια υπερβολικά υπερεκτιμημένη διαδικασία…
Θεωρούμε ότι εάν ενταχθούν τα ελληνικά ομόλογα στο QE στην ποσοτική χαλάρωση θα διασωθεί η οικονομία της Ελλάδος, γιατί θα πέσουν οι αποδόσεις των ομολόγων και η Ελλάδα θα μπορεί να βγει στις αγορές.
Η ποσοτική χαλάρωση είναι ένας μύθος καθώς χωρίς μεταρρυθμίσεις και εφαρμογή των μνημονίων το 10ετές ομόλογο από 7,7% θα υποχωρήσει στο 5,5% με 5,8%.
Όταν όμως η Ελλάδα βγει στις αγορές, οι επενδυτές θα τιμολογήσουν ακριβότερα το ελληνικό χρέος.
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ
www.worldenergynews.gr
Ενώ η ελληνική πλευρά μετά τις επιτυχημένες απειλές Schaeuble του Γερμανού υπουργού έχει εγκαταλείψει την παρελκυστική πολιτική και είναι έτοιμη να συμφωνήσει στις 20 Φεβρουαρίου του 2017 στο Eurogroup σε όλα τα μέτρα των δανειστών.
1) Και σε αφορολόγητο 5.000 ή 6.000 ευρώ.
2) Και σε μείωση συντάξεων και μισθών στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων του κόφτη δαπανών ή μηχανισμού εγγυήσεων για μετά το 2018.
3) Και σε πρωτογενή πλεονάσματα έως το 2028.
Η ελληνική κυβέρνηση σταθμίζει από την μια τις παρενέργειες από την νομοθέτηση των μέτρων και από την άλλη μια πολύμηνη διαπραγμάτευση που θα οδηγούσε σε αδιέξοδο, σε άτακτη υποχώρηση και θα εκτόξευε τον λογαριασμό στα 9 ή 10 δισεκ. ευρώ.
Η ελληνική κυβέρνηση υποστηρίζει – και αυτό θα είναι το κεντρικό επιχείρημα – ότι νομοθετεί μέτρα για να ξεκολλήσει η αξιολόγηση αλλά τα μέτρα που θα νομοθετηθούν δεν θα εφαρμοστούν γιατί η Ελλάδα βελτιώνεται και οι στόχοι θα επιτευχθούν χωρίς ενεργοποίηση του κόστη δαπανών.
Η ελληνική κυβέρνηση θα συμφωνήσει και η αξιολόγηση θα κλείσει.
Όμως το ΔΝΤ που συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο στις 6 Φεβρουαρίου του 2017 επιμένει σε μια ριζική αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους.
Όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές το ελληνικό χρέος δεν θα καταστεί βιώσιμο, ούτε με τα μακροπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, ούτε με πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%.
Ως γνωστό η έκθεση βιωσιμότητας DSA για το ελληνικό χρέος θα αναφέρει ξεκάθαρα ότι το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο.
Είχε καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος και το ΔΝΤ θα άλλαζε την εκτίμηση του.
Θυμίζουμε ότι η Ευρώπη έχει προτείνει μια δέσμη βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων μέτρων για το ελληνικό χρέος ώστε να καταστεί βιώσιμο.
Ήδη εφαρμόζονται τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, τα οποία ωστόσο δεν έχουν ουσιαστική επίδραση στην βιωσιμότητα.
Περιείχαν επιμήκυνση και μετατροπή των EFSF τραπεζικών ομολόγων σε τίτλους μακροπρόθεσμης διάρκειας.
Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα περιλαμβάνουν νέα επιμήκυνση και πάγωμα της καταβολής των τόκων που θα κεφαλαιοποιηθούν.
Να σημειωθεί ότι η Γερμανία και άλλα κράτη έχουν ξεκάθαρα τονίσει ότι τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για το χρέος θα εφαρμοστούν από το 2018.
Ωστόσο το ΔΝΤ καταλήγει στο συμπέρασμα ότι και με τα μακροπρόθεσμα δηλαδή την τελευταία και σημαντική δέσμη μέτρων για το ελληνικό χρέος που αφορούν το 2018 αλλά και με πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% το ελληνικό χρέος συνεχίζει να θεωρείται μη βιώσιμο.
Η παράμετρος αυτή αδυνατίζει πολύ την προσπάθεια ακόμη και με θετική δεύτερη αξιολόγηση να δοθεί ποσοτική χαλάρωση.
Ωστόσο όπως έχουμε πολλές φορές αναφέρει η ένταξη των ελληνικών ομολόγων σε ποσοτική χαλάρωση αποτελεί μια υπερβολικά υπερεκτιμημένη διαδικασία…
Θεωρούμε ότι εάν ενταχθούν τα ελληνικά ομόλογα στο QE στην ποσοτική χαλάρωση θα διασωθεί η οικονομία της Ελλάδος, γιατί θα πέσουν οι αποδόσεις των ομολόγων και η Ελλάδα θα μπορεί να βγει στις αγορές.
Η ποσοτική χαλάρωση είναι ένας μύθος καθώς χωρίς μεταρρυθμίσεις και εφαρμογή των μνημονίων το 10ετές ομόλογο από 7,7% θα υποχωρήσει στο 5,5% με 5,8%.
Όταν όμως η Ελλάδα βγει στις αγορές, οι επενδυτές θα τιμολογήσουν ακριβότερα το ελληνικό χρέος.
Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ
www.worldenergynews.gr