Οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις δεν εφαρμόζονται ωστόσο σε νομίμως αδειοδοτημένες και ήδη λειτουργούσες εγκαταστάσεις αποσυμπίεσης
Μία από τις σημαντικότερες λεπτομέρειες για την υλοποίηση «εικονικών αγωγών» συμπιεσμένου αερίου (CNG), χάρις στους οποίους θα αποκτήσουν πρόσβαση στο καύσιμο περιοχές που βρίσκονται μακριά από το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς του ΔΕΣΦΑ, ρυθμίζει πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Πιο συγκεκριμένα η τροπολογία, η οποία κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, καθορίζονται οι περιοχές στις οποίες επιτρέπεται η χωροθέτηση εγκαταστάσεων αποσυμπίεσης CNG για την τροφοδοσία του δικτύου διανομής απομακρυσμένων από το δίκτυο μεταφοράς πόλεων.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, τα επιτρεπόμενα σημεία είναι εκτός σχεδίου περιοχές σε απόσταση τουλάχιστον 100 μέτρων από το όριο πόλεως και απόσταση τουλάχιστον 300 μέτρων από χώρους συνάθροισης κοινού, καθώς και περιοχές βιομηχανικού και βιοτεχνικού πάρκου (ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ), ανεξαρτήτως βαθμού όχλησης.
Επίσης, οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις δεν εφαρμόζονται σε νομίμως αδειοδοτημένες και ήδη λειτουργούσες εγκαταστάσεις αποσυμπίεσης CNG.
Υπενθυμίζεται πως η λύση του CNG αφορά λεγόμενους «σημειακούς καταναλωτές», δηλαδή βιομηχανίες με μεγάλη κατανάλωση, οι οποίες βρίσκονται μακριά από τις υποδομές διανομής του καυσίμου.
Αυτόνομα δίκτυα από ΔΕΔΑ και ΕΔΑ ΘΕΣΣ
Χάρη στο συμπιεσμένο φυσικό αέριο, η ΔΕΔΑ προγραμματίζει να δώσει πρόσβαση σε αρκετές περιοχές της επικράτειας.
Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο «κύμα» επέκτασης του καυσίμου στις Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, η θυγατρική της ΔΕΠΑ θα κατασκευάσει αυτόνομα δίκτυα σε τέσσερα αστικά κέντρα. Έτσι, στην Ορεστιάδα, το Καρπενήσι, την Άμφισσα και τη Βέροια, το καύσιμο θα μεταφέρεται συμπιεσμένο με ειδικά βυτία σε σταθμούς μεταφόρτωσης, όπου θα αποσυμπιέζεται και θα διοχετεύεται στα δίκτυα διανομής.
Επίσης, η ΕΔΑ ΘΕΣΣ ξεκίνησε να αξιοποιεί τη λύση των «εικονικών αγωγών» στην περιοχή του Λαγκαδά, ενώ στη συνέχεια κατασκεύασε και άλλα αυτόνομα δίκτυα στη Θεσσαλονίκη (Κουφάλια, Χαλάστρα) αλλά και τη Θεσσαλία (Τύρναβος, Ελασσόνα,Καλαμπάκα).
Με τη λύση του CNG, σχεδιάζει επίσης εντός του 2019 να προσφέρει πρόσβαση στο καύσιμο στις τοπικές κοινότητες του Παλαμά, της Αγιάς και των Σοφάδων.
Το CNG θα επιστρατεύσει επίσης η εταιρεία για την ανάπτυξη δικτύων και στη Χαλκιδική, στην περίπτωση που λάβει τη σχετική έγκριση από το Δ.Σ.
Η εταιρεία θα εκπονήσει άμεσα τη μελέτη επέκτασης, ενώ αν λάβει το «πράσινο φως» από τους μετόχους της μέσα στο καλοκαίρι, τότε η «άφιξη» του καυσίμου στην περιοχή θα μπορούσε να γίνει το 2020.
www.worldenergynews.gr