Συζήτηση στρογγυλής τράπεζας από ΣΕΒ, ΙΟΕ και ILO για το θεσμό της Μαθητείας στις επιχειρήσεις

tags :
Συζήτηση στρογγυλής τράπεζας από ΣΕΒ, ΙΟΕ και ILO για το θεσμό της Μαθητείας στις επιχειρήσεις
Η Μαθητεία αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένα σημαντικό μέσο για τη διευκόλυνση της μετάβασης των νέων από την εκπαίδευση στην απασχόληση, ενώ, παράλληλα, υποστηρίζει τις επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στις νέες και διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες που επιβάλλουν η παγκοσμιοποίηση, οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και οι δημογραφικές μεταβολές. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα, που προέκυψε από την πρόσφατη (18/3/19) συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, με πρωτοβουλία του ΣΕΒ, για τα θέματα της Μαθητείας και την εφαρμογή της στις ελληνικές επιχειρήσεις με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων της Διεθνούς Οργάνωσης Εργοδοτών (ΙΟΕ) και της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO), με εξειδίκευση και τεχνογνωσία στα θέματα της μαθητείας, οι οποίοι και παρουσίασαν σύγχρονα εργαλεία, επιτυχημένες πολιτικές και καλές πρακτικές που εφαρμόζονται σε διεθνές επίπεδο.
Όπως τονίστηκε αρχικά, η Ελλάδα καταλαμβάνει την υψηλότερη θέση μεταξύ των χωρών της ΕΕ όσον αφορά στην αναντιστοιχία δεξιοτήτων. Η συμμετοχή των νέων στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση είναι χαμηλή. Ακόμα, όμως, και για όσους ακολουθούν τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδρομή, η ένταξη στην αγορά εργασίας συνιστά σημαντική πρόκληση. Ασφαλώς, η επί σειρά ετών αποδυνάμωση της παραγωγικής βάσης της ελληνικής οικονομίας και η παρατεταμένη μακροοικονομική αστάθεια επιδρούν αρνητικά στην απασχόληση των νέων, ωστόσο κρίσιμο επιβαρυντικό παράγοντα αποτελεί και η διαχρονική απουσία ισχυρών δεσμών μεταξύ αγοράς εργασίας και εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, στη συνάντηση η εκπρόσωπος της Διεθνούς Οργάνωσης Εργοδοτών (IOE), κα Agustina Morni, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, τη σημασία της συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στη λήψη αποφάσεων για τη διαμόρφωση κατάλληλου πλαισίου και την αναγκαιότητα αναγνώρισης του ηγετικού ρόλου του ιδιωτικού τομέα στα ζητήματα της Μαθητείας.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO), κος Ashwani Aggarwal, αναφέρθηκε εκτενώς στις δυσκολίες εννοιολογικού προσδιορισμού του θεσμού της Μαθητείας σε σχέση με άλλες μορφές μάθησης, με βάση την εργασία. Επίσης, αναφέρθηκε στην εργαλειοθήκη του ILO για τη Μαθητεία, με σημεία αιχμής τον ουσιαστικό κοινωνικό διάλογο, το συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο και τη διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης, καθώς και της διασύνδεσης με άλλα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Η εκπρόσωπος του Διεθνούς Δικτύου για τη Μαθητεία (GAN), κα Anna Gallet, ανέλυσε το ρόλο του δικτύου και τη συμβολή του στην ενθάρρυνση των επιχειρήσεων για ενίσχυση όλων των μορφών μάθησης, με βάση την εργασία και στην υποστήριξη πολιτειακών για τη δημιουργία ευνοϊκότερου πλαισίου για τη Μαθητεία.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της συζήτησης, παρουσιάστηκε η πρωτοβουλία της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ) σε συνεργασία με το Ελληνο-γερμανικό Επιμελητήριο (ΑΗΚ), η οποία αφορά την υλοποίηση προγράμματος Μαθητείας για την ειδικότητα Ζυθοποιού-Βυνοποιού. Το πρόγραμμα, συνολικής διάρκειας 6.720 ωρών, συνδυάζει θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα, με παράλληλη εκπαίδευση στην επιχείρηση. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι σπουδαστές λαμβάνουν πιστοποίηση από το Ελληνο-γερμανικό Επιμελητήριο, η οποία αναγνωρίζεται διεθνώς.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης