Η έλλειψη κερδοφορίας από τα ηλεκτρικά οχήματα, οφείλεται κυρίως στο απαγορευτικό κόστος των πακέτων μπαταριών, που αποτελούν το 30% έως 50% του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος
Συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι επενδύσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά, με την αυτοκινητοβιομηχανία της Daimler να πραγματοποιεί επενδύσεις ύψους 100 εκατ. δολ. σε μια ιδιωτική εταιρεία μπαταριών με έδρα την Καλιφόρνια.
Σύμφωνα με τους αναγνώστες του Digest, πρόκειται μια από τις μεγαλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες των επόμενων 25 ετών.
Ενώ αυτή η επένδυση ύψους $ 100 εκατομμυρίων αποτελεί ένδειξη του αγώνα για τεχνολογία μπαταρίας επόμενης γενιάς, το μέγεθός της δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με αυτό που έχουμε δει από τη Daimler τους τελευταίους μήνες.
«Η ηλεκτρική επίθεση συνεχίζει να κερδίζει δυναμική. Μετά την επένδυση δισεκατομμυρίων ευρώ στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού στόλου και στην επέκταση του παγκόσμιου δικτύου μπαταριών μας, κάνουμε τώρα το επόμενο βήμα. Με την αγορά μπαταριών να αντιστοιχεί σε περισσότερα από 20 δισ. ευρώ, προωθούμε συστηματικά τη μετάβαση στο ηλεκτρικό μέλλον της εταιρείας μας. Επιπλέον, θα έχουμε ηλεκτρικά φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της εταιρείας Dieter Zetsche.
Παράλληλα, το πρακτορείο Reuters αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα ποσά που επενδύονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα φτάσουν σε ένα ορίζοντα δεκαετίας, στα 300 δις. δολ.
Πρόκειται για ένα τρελό ποσό, που ξεπερνά ολόκληρη την οικονομία της Αιγύπτου και της Χιλής.
Στο ερώτημα γιατί μεγάλο μέρος των χρημάτων επενδύονται στις μπαταρίες, η απάντηση είναι ξεκάθαρα και σαφής.
Η έλλειψη κερδοφορίας από τα ηλεκτρικά οχήματα, οφείλεται κυρίως στο απαγορευτικό κόστος των πακέτων μπαταριών, που αποτελούν το 30% έως 50% του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Για παράδειγμα, μια μπαταρία για 500 χλμ. κοστίζει περίπου 20.000 δολ με τον βενζινοκινητήρα να ανέρχεται στα 5.000…
Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το ζήτημα του κόστους μπαταρίας, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδίδονται σε έναν συνεχή ανταγωνισμό για να είναι οι πρώτοι που θα λύσουν αυτό το πρόβλημα - γι 'αυτό βλέπουμε εταιρείες όπως η Daimler να διαθέτουν δισεκατομμύρια για την τεχνολογία των μπαταριών.
www.worldenergynews.gr