Τελευταία Νέα
Αναλύσεις

Σε δύο φάσεις η ολοκλήρωση της αξιολόγησης και ο ρόλος του ΔΝΤ – Τι δέχεται η κυβέρνηση

Σε δύο φάσεις η ολοκλήρωση της αξιολόγησης και ο ρόλος του ΔΝΤ – Τι δέχεται η κυβέρνηση
Εάν είχε προηγηθεί η συμφωνία και εάν το Eurogroup παρείχε τις διαβεβαιώσεις που ζητάει η ΕΚΤ, τότε και μόνο τότε θα εντάσσονταν τα ελληνικά ομόλογα σε QE.
Στις 20 Φεβρουαρίου του 2017 κατά το πιθανότερο σενάριο θα τεθούν οι βάσεις για να κλείσει η β΄ αξιολόγηση, με προοπτική έως στις 20 Μαρτίου του 2017 να έχουν κλειδώσει τόσο η αξιολόγηση, όσο και ο ρόλος του ΔΝΤ στο 3ο μνημόνιο, αναφέρει πολιτική πηγή που μίλησε στο bankingnews.
Το ζήτημα είναι πως θα κλείσει η αξιολόγηση όταν όλες οι πλευρές έχουν ανοίξει τα χαρτιά τους και οι απαιτήσεις ειδικά της Γερμανίας και του ΔΝΤ είναι πολλές.
«Το βασικό σενάριο τουλάχιστον όπως ερμηνεύω τα γεγονότα και όσα διαδραματίζονται στο παρασκήνιο θέλει η αξιολόγηση να κλείνει στο Eurogroup στις 20 Φεβρουαρίου του 2017 ή να μπαίνουν οι βάσεις για να κλείσει η αξιολόγηση.  
Στο επόμενο Eurogroup 20 Μαρτίου του 2017 θα κλείσει και το θέμα της συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα.
Η πιθανότητα κάτω από οποιαδήποτε σενάριο να μην συμμετάσχει το ΔΝΤ είναι πολύ περιορισμένη, ακόμη και ως τεχνικός σύμβουλος με πολύ αυξημένο εποπτικό ρόλο θα συμμετάσχει το ΔΝΤ στο τρίτο πρόγραμμα της Ελλάδος.
Άρα ως προς το χρονοδιάγραμμα στις 20 Φεβρουαρίου θα κλείσει η αξιολόγηση ή θα τεθούν οι βάσεις για να κλείσει η αξιολόγηση και στις 20 Μαρτίου θα οριστικοποιηθεί εάν έχουν μείνει εκκρεμότητες από τις 20 Φεβρουαρίου και μαζί θα κλείσει και το ζήτημα του ΔΝΤ.
Το ΔΝΤ επαναλαμβάνω δεν είμαι σίγουρος εάν θα συμμετάσχει με 4-5 δισ. νέα κεφάλαια αλλά υπάρχει μια συζήτηση εάν θα έχει αυξημένο εποπτικό ρόλο στο ελληνικό πρόγραμμα ικανοποιώντας την Γερμανία.
Το ζητούμενο είναι ποιες οι παραχωρήσεις της Ελλάδος ώστε να κλείσει η αξιολόγηση.
Είναι προφανές ότι ο μηχανισμός εγγυήσεων ή κόφτης θα λειτουργήσει 100% ως λύση για το πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% μετά το 2018.
Ήδη η ελληνική πλευρά δέχεται  ότι εάν υπάρχουν αποκλίσεις πάνω από ένα ποσοστό ως προς το ΑΕΠ 0,75% με 1% τότε οριζόντια θα μειώνονται μισθοί και συντάξεις.
Οπότε η ελληνική κυβέρνηση και επίσημα θα αποδειχθεί μειώσεις μισθών και συντάξεων αλλά στα πλαίσια ενός κόφτη δαπανών ή μηχανισμού εγγυήσεων.
Είναι προφανές ότι η ελληνική πλευρά διαβλέπει ότι όσο καθυστερεί η αξιολόγηση τόσο θα αυξάνεται η πιθανότητα να επανέλθει το Grexit οπότε είναι 100% βέβαιο ότι ουδείς θέλει να επανέλθουν τα σενάρια τρόμου στην Ελλάδα και σίγουρα δεν τα θέλει ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ αλλά δεν τα θέλουν ούτε οι δανειστές.
Εάν έως τον Μάρτιο του 2017 έχουν κλείσει αξιολόγηση και ρόλος ΔΝΤ το ερώτημα είναι τι θα συμβεί με την έκθεση βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους και την ποσοτική χαλάρωση.
Η έκθεση βιωσιμότητας από το ΔΝΤ και την ΕΚΤ προαπαιτεί τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
Η ΕΚΤ να σημειωθεί έχει ρητά αναφέρει ότι για να εντάξει τα ελληνικά ομόλογα σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης θα πρέπει να έχουν συμφωνηθεί τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος.
Επειδή τα μεσοπρόθεσμα είναι αδύνατο να συμφωνηθούν σε αυτή την φάση να υπάρξει μια ρήτρα εγγύησης από το Eurogroup προς την ΕΚΤ ώστε να μπορεί να δώσει το πράσινο φως»

Ποια θα είναι τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος

Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος μπορεί να είναι δύο ειδών
-Νέα επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των ομολόγων
-Πάγωμα της καταβολής των τόκων οι οποίοι θα κεφαλαιοποιούνται και θα καταβάλλονται μετά από χρόνια διευκολύνοντας την διαδικασία αποπληρωμής του χρέους.
Η Γερμανία διαφωνεί με την προοπτική τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος να εξεταστούν σε αυτή την φάση.
Θεωρεί ότι πρέπει να εξεταστούν προς το τέλος του 2017 ή αρχές 2018.
Η Γερμανία διαφωνεί γιατί υπάρχει αρνητικό κλίμα στους γερμανούς ψηφοφόρους και φορολογούμενους.
Έχουν δανείσει οι Γερμανοί 94 δισ. στην Ελλάδα και δεν θέλουν να παράσχουν άλλες διευκολύνσεις στους «προβληματικούς Έλληνες» όπως υποστηρίζουν πολλά μπλοκ στην Γερμανία.
Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα ακόμη και εάν ανακοινώνονταν τον Μάρτιο του 2017 θα υλοποιούνταν μετά τα μέσα του 2018.
Οπότε η αποδοχή και ψήφιση αυτών των μέτρων δεν θα είχε τόσο ουσιώδεις πολιτικές συνέπειες στην Γερμανική πολιτική ελίτ.
Υπό αυτούς τους όρους, εάν δηλαδή είχε προηγηθεί η συμφωνία και εάν το Eurogroup παρείχε τις διαβεβαιώσεις που ζητάει η ΕΚΤ, τότε και μόνο τότε θα εντασσόντουσαν τα ελληνικά ομόλογα σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Σε ένα τέτοιο σενάριο η ένταξη των ελληνικών ομολόγων σε πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης δεν μπορεί να υλοποιηθεί στις 9 Μαρτίου, ούτε στις 27 Απριλίου και μάλλον μεταφέρεται για 8 Ιουνίου του 2017.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης