Χρηματιστήριο

Αλλάζει σήμερα 27/3 σελίδα ο κατασκευαστικός Όμιλος J&P Aβαξ, νέο όνομα και ΑΜΚ

tags :
Αλλάζει σήμερα 27/3 σελίδα ο κατασκευαστικός Όμιλος J&P Aβαξ, νέο όνομα και ΑΜΚ
J&P Aβαξ: Αλλάζει σήμερα (27/3) σελίδα ο κατασκευαστικός Όμιλος - Διατηρεί την αυτονομία του και μετονομάζεται
Σελίδα αναμένεται να αλλάξει σήμερα (27/3) ο κατασκευαστικός Όμιλος J&P Aβαξ, με τους μετόχους να δίνουν το πράσινο φως για αυτή την αλλαγή στη γενική συνέλευση η οποία θα κληθεί να εκγρίνει την μετονομασία (σε Άβαξ) αλλά και την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 20 εκατ. ευρώ.
Τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, μετά την αφαίρεση των προβλεπόμενων δαπανών έκδοσης, όπως προβλέπεται και στην έκθεση του διοικητικού συμβουλίου, θα διατεθούν μεταξύ άλλων για κάλυψη υποχρεώσεων που απορρέουν από τα ομολογιακά δάνεια της, για μείωση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων, για την χρηματοδότηση της 100% θυγατρικής Volterra καθώς και για την ενίσχυση της ταμειακής της ρευστότητας.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της αύξησης, ύψους 20 εκατ. ευρώ, προβλέπεται η ενίσχυση της συμμετοχή της οικογένειας Ιωάννου από το υφιστάμενο 5% σε περίπου 24%.
Αντίθετα το ποσοστό που ελέγχει η J&P Investments θα υποχωρήσει από 41,59% σε περίπου 28%, ενώ οι έλληνες μεγαλομέτοχοι Κων. Μιτζάλης και Κων. Κουβαράς εκτιμάται ότι θα διατηρήσουν το ποσοστό που ελέγχουν αμφότεροι και το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 20% συνολικά.
Από την διάσπαση που συντελείται στη μητρική, το θετικό είναι ότι η J&P Αβαξ είχε διατηρήσει πλήρως αυτόνομο ρόλο εντός του ευρύτερου ομίλου, με αποτέλεσμα να αποφύγει τυχόν εμπλοκές από την παραπάνω εξέλιξη.
Επίσης ιδιαίτερα θετικό είναι ότι η Αβαξ μετά την διάσπαση διατηρεί πάνω από το 70% των συμμετοχών της για έργα που αφορούν τόσο την Ελλάδα όσο και ορισμένα του εξωτερικού.
Σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένω συμβάσεων του Ομίλου ανέρχεται στα 1,2 δισ. ευρώ, ενώ προ ημερών η J&P Aβαξ σε κοινοπραξία με την GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A, υπέβαλλαν προσφορά για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Επίσης προ ημερών η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ - Μεσόγειος - ΑΑΓΗΣ, υπέγραψαν τη σύμβαση για τη μονάδα επεξεργασίας στην Ηλεία, μιας τουριστικής περιοχής που αντιμετώπιζε σοβαρότατα προβλήματα με τα σκουπίδια εδώ και πολλά χρόνια.
Πρόκειται για σύμβαση ύψους 38 εκατ. ευρώ, με τα 16,8 εκατ. να προέρχονται από το ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα 21,2 εκατ. ευρώ να αφορούν ιδιωτικά κεφάλαια του αναδόχου.
Η σύμβαση ΣΔΙΤ αφορά στην κατασκευή και τη λειτουργία (για 25 χρόνια) μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων δυναμικότητας 45.000 έως 80.000 τόνων ετησίως.
Η μονάδα θα κατασκευαστεί σε έκταση που παραχώρησε η Εκκλησία, ενώ βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τον νέο Χώρο Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤΥ), στον οποίο θα θάβονται τα υπολείμματα της επεξεργασίας.
Τέλος ο κρατικός φορέας διαχείρισης οδικού δικτύου της Κροατίας (HC) επέλεξε την J&P Αβαξ για την κατασκευή του τμήματος Duboka - Šparagovići/Zaradeze, που αφορά δρόμους προς τη γέφυρα Pelješac, έναντι 464,9 εκατ. κούνα, προ ΦΠΑ (περίπου 62,3 εκατ. ευρώ).
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος της J&P Overseas είχε βρεθεί την τελευταία διετία στη δίνη εσωτερικών τριβών μεταξύ των μετόχων της J&P Overseas, δηλαδή της οικογένειας Ιωάννου και της οικογένειας Παρασκευαΐδη, εξέλιξη που είχε προκαλέσει σημαντική εσωστρέφεια, με αποκορύφωμα την επεξεργασία έως και σχεδίου για τη διάσπαση του ομίλου και τον διαχωρισμό των επιμέρους δραστηριοτήτων του μεταξύ των μετόχωνν περασμένο Οκτώβριο η J&P Overseas Limited κατέθεσε αίτηση για υπαγωγή της J&P Overseas Limited σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.
Έκτοτε έχει ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου προκειμένου να κλείσουν όλα τα ανοίγματα του Ομίλου, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, αλλά και να αντιμετωπιστούν μεγάλα προβλήματα ρευστότητας.

www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης