Στις 12 Απριλίου οι επικεφαλής όλων των τμημάτων του τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της νορβηγικής Equinor (της πρώην κρατικής Statoil) θα βρίσκονται στην Αθήνα, για να παρουσιάσουν σε συνέδριο αναλυτικά το ενδιαφέρον τους
Στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Τήνου, Σύρου και Μυκόνου εστιάζεται το επενδυτικό ενδιαφέρον της Νορβηγίας για την Ελλάδα, καθώς τα χαμηλά σε ύψος κύματα, σε συνδυασμό με τους ισχυρούς ανέμους που επικρατούν στο Αιγαίο, αξιολογούνται ως ιδανικές συνθήκες για τη δημιουργία υπεράκτιου αιολικού πάρκου.
Την πρόταση έχει ήδη συζητήσει ο Νορβηγός πρέσβης Γιορν Γκέλσταντ με την ηγεσία του ελληνικού υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώ στις 12 Απριλίου οι επικεφαλής όλων των τμημάτων του τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας της νορβηγικής Equinor (της πρώην κρατικής Statoil) θα βρίσκονται στην Αθήνα, για να παρουσιάσουν σε συνέδριο αναλυτικά το ενδιαφέρον τους, μέσα και από το παράδειγμα του πρώτου πλωτού αιολικού πάρκου στον κόσμο, το οποίο εγκατέστησαν πριν από μερικά χρόνια έξω από το Πίτερχεντ της Σκωτίας.
«Η Equinor εγκατέστησε το πάρκο ανεμογεννητριών ανατολικά της Σκωτίας -ένα πραγματικά πολύ πετυχημένο εγχείρημα- και στην Ελλάδα η συγκεκριμένη περιοχή στο Αιγαίο είναι πολύ ενδιαφέρουσα για μια αντίστοιχη εφαρμογή αυτού του είδους της τεχνολογίας.
Πρόκειται για έναν τομέα, όπου διαπιστώνουμε μία κοινή βάση ενδιαφέροντος και χρήσιμων δυνατοτήτων», ανέφερε ο κ. Γκέλσταντ σε συζήτηση με δημοσιογράφους, στο περιθώριο επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, εξηγώντας ότι μέσα από τη λειτουργία ενός τέτοιου αιολικού πάρκου μπορεί να εξασφαλιστεί η ενεργειακή επάρκεια για 40.000 νοικοκυριά και παράλληλα να υποστηριχθεί το ελληνικό Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την επίτευξη της συμβολής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην τελική κατανάλωση ενέργειας σε ποσοστό 20%, όπως απορρέει από την Οδηγία 2009/28/ΕΚ.
Σε ό,τι αφορά πιθανές επενδύσεις στον τομέα της ναυτιλίας, ο πρέσβης επισήμανε ότι κι εκεί σχετίζονται με την ενέργεια και συγκεκριμένα τη μετατροπή των ενεργειακών συστημάτων στα πλοία.
Όπως διευκρίνισε, τα ηλεκτρικά επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, όπως αυτά που έχουν δρομολογηθεί σε πορθμειακές γραμμές στη Νορβηγία, δύνανται να αυξήσουν την παραγωγικότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, οι οποίες -βάσει της αυτονομίας που εξασφαλίζει η σημερινή τεχνολογία- μπορούν να τα δρομολογήσουν, για παράδειγμα, σε γραμμές από τον Πειραιά στην Τουρκία.
Σχετικά με το ελληνικό επενδυτικό περιβάλλον ο πρέσβης παρατήρησε ότι «οι Νορβηγοί επενδυτές βλέπουν την Ελλάδα ως μια ενδιαφέρουσα χώρα, επειδή έχει υψηλά καταρτισμένο δυναμικό», ενώ ως αποτρεπτικούς για επενδύσεις παράγοντες ανέφερε το δικαστικό σύστημα, την πολυνομία, τις γραφειοκρατικές διαδικασίες αδειοδότησης και τις δυσκολίες στην επικοινωνία του επενδυτή με τη δημόσια διοίκηση.
«Το δικαστικό σύστημα δεν είναι πολύ αποτελεσματικό, αν προκύψει κάποιο ζήτημα μπορεί να περάσουν οκτώ χρόνια, για να επιλυθεί δια της δικαστικής οδού και αυτό είναι ένα αντικίνητρο, γιατί οι επενδυτές αποφεύγουν να εγκλωβίζονται σε δισεπίλυτα προβλήματα», σημείωσε ο πρέσβης.
Πρόσθεσε, δε, ότι τα προβλήματα γραφειοκρατίας ιεραρχούνται πιο υψηλά ακόμη και από το θέμα της φορολόγησης, για την οποία οι ενστάσεις αφορούν κυρίως τις συχνές αλλαγές και λιγότερο το ύψος της.
Αναφορικά με τη δραστηριοποίηση νορβηγικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα ανέφερε πως υπάρχουν περί τις 15 ισχυρά παρούσες εταιρείες -χωρίς να έχει αυξηθεί ο αριθμός τα τελευταία χρόνια- σε τομείς όπως της ναυτιλίας, των αμυντικών συστημάτων, των ηλεκτρονικών συστημάτων για διόδια, ασφαλιστικών για ναυτιλιακές κ.α.
www.worldenergynews.gr