Το κόστος κατασκευής των νέων πρατηρίων θα ανέλθει στα 9 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί κατά 50% από κοινοτικά κονδύλια
«Πυκνώνει» φέτος το δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (CNG) στις εθνικές οδούς, καθώς πρόκειται να δημιουργηθούν νέα σημεία τροφοδοσίας με το σήμα «Fisikon» που αναπτύσσει η ΔΕΠΑ.
Οι νέοι σταθμοί θα υλοποιηθούν με συγχρηματοδότηση από τον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility – CEF), μετά την έγκριση της σχετικής πρότασης που είχε υποβάλει η ΔΕΠΑ με τρεις ακόμη εταιρείες.
Η πρόταση προβλέπει την εγκατάσταση 13 σημείων ανεφοδιασμού σε υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, τα οποία βρίσκονται στο εθνικό δίκτυο της χώρας που αποτελεί μέρος των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων.
Από αυτά τα πρατήρια, φέτος προβλέπεται να υλοποιηθούν τουλάχιστον οι 5 πρώτοι σταθμοί ανεφοδιασμού.
Με την ολοκλήρωση του project, οι οδηγοί οχημάτων CNG θα μπορούν πλέον να ανεφοδιαστούν στο εθνικό οδικό δίκτυο στο ύψος της Λάρισας, της Θήβας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κοζάνης, του Κιάτου, των Ιωαννίνων, της Ξάνθης και των Σερρών.
Το κόστος της κατασκευής των πρατηρίων θα ανέλθει σε περίπου 9 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί κατά 50% από το CEF και κατά 50% από ίδιους πόρους.
Τα παραπάνω πρατήρια θα έρθουν να συμπληρώσουν το υπάρχον δίκτυο 11 σταθμών ανεφοδιασμού (6 στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Λάρισα, Βόλο και Λαμία), ώστε όταν ο αριθμός των πρατηρίων αγγίξει μία «κρίσιμη μάζα» τότε να αρχίσει να αυξάνεται εκθετικά ο αριθμός των οχημάτων με CNG, κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο από τη βενζίνη και το ντίζελ.
Φθηνότερο καύσιμο έως 60%
Εξάλλου, το φυσικό αέριο είναι το πιο οικονομικό καύσιμο για ιδιωτική, επαγγελματική και δημόσια χρήση.
Είναι κατά 60% φθηνότερο από τη βενζίνη, κατά 25% - 30% από το πετρέλαιο και κατά 40% από το υγραέριο κίνησης (LPG).
Παράλληλα, με το φυσικό αέριο οργανισμοί και υπηρεσίες εκπληρώνουν την ανάγκη για πιο αποδοτικές χρήσεις, καθώς περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα.
Την ίδια στιγμή, οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο είναι πολύ πιο «φιλικοί» στο περιβάλλον, αφού παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από αυτούς της βενζίνης και 35% λιγότερο από αυτούς του πετρελαίου.
Έτσι, το CNG μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών που προκαλούν οι μεταφορές, αποτελώντας μία πιο «ώριμη» τεχνολογικά λύση από όλες τις υπόλοιπες νεοεμφανιζόμενες εναλλακτικές μεθόδους κίνησης, όπως τους κινητήρες υδρογόνου και τα ηλεκτρικά οχήματα.
www.worldenergynews.gr