Τελευταία Νέα
Φυσικό Αέριο

Τα πρώτα 39 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότησή του εξασφάλισε το έργο του αγωγού IGB

Τα πρώτα 39 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότησή του εξασφάλισε το έργο του αγωγού IGB

Το ποσό θα διατεθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό της Βουλγαρίας

«Κλείδωσε» την Παρασκευή μία από τις τέσσερις πηγές χρηματοδότησης του Διασυνδετήριου Αγωγού Φυσικού Αερίου Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB), με την υπογραφή διοικητικής σύμβασης για την άμεση χρηματοδοτική συνεισφορά ύψους 39 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό της Βουλγαρίας, μέσω του βουλγαρικού επιχειρησιακού προγράμματος «Καινοτομία και Ανταγωνιστικότητα» 2014-2020 (OPIC).
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε από την κοινοπραξία ICGB, η οποία υλοποιεί τον IGB, και τους επικεφαλής του επιχειρησιακού προγράμματος.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ICGB, η προετοιμασία της διήρκεσε παραπάνω από έναν χρόνο, με την υλοποίησή της να αποτελεί ένα σημαντικό βήμα ώστε να λάβει «σάρκα και οστά» το έργο.
Πέρα, από τα 39 εκατ. ευρώ από τον βουλγαρικό κρατικό προϋπολογισμό, ο αγωγός IGB (ο οποίος έχει προϋπολογισμό 240 εκατ. ευρώ) θα χρηματοδοτηθεί επίσης από κεφάλαια ύψους 45 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ενεργειακό Πρόγραμμα Ανάκαμψης (ΕΕΠΑ), το οποίο διαχειρίζεται σε κεντρικό επίπεδο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Παράλληλα, θα υπάρξει άμεση εισφορά ιδίων κεφαλαίων ύψους 46 εκατ. ευρώ από τους μετόχους της κοινοπραξίας, δηλαδή την κρατική εταιρεία συμμετοχών Bulgarian Energy Holding (BEH) της γειτονικής χώρας και την ΥΑΦΑ Ποσειδών (στην οποία συμμετέχουν η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison).

Δάνειο 110 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ

Για την κατασκευή του έργου θα χορηγηθεί στην Bulgarian Energy Holding δάνειο 110 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ, ώστε στη συνέχεια να μεταβιβαστεί στην ICGB.
Μάλιστα, όπως είχε δηλώσει πρόσφατα στο αζέρικο ειδησεογραφικό πρακτορείο Trend News Agency η Teodora Georgieva, εκτελεστική διευθύντρια εκ της βουλγαρικής πλευράς της ICGB, έχει ήδη ξεκινήσει η κατάρτιση του κειμένου της δανειακής σύμβασης.
Με μήκος 182 χιλιόμετρα και αρχικά προβλεπόμενη μεταφορική ικανότητα έως 3 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, ο IGB θα συνδέει το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου με το βουλγαρικό, με αφετηρία την Κομοτηνή και κατάληξη στη Στάρα Ζαγόρα στη γειτονική χώρα.
Ο αγωγός αποτελεί τμήμα του λεγόμενου Κάθετου Διαδρόμου, ο οποίος θα δημιουργηθεί με τη διασύνδεση των συστημάτων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας.
Μέσω της διασύνδεσης του αγωγού με τον ΤΑΡ και με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς, το οποίο διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ, η Βουλγαρία αλλά και η ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης θα αποκτήσει πρόσβαση στο αέριο της Κασπίας και άλλων πηγών, καθώς και σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω των ελληνικών τερματικών σταθμών.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης