Φυσικό Αέριο

Κ. Παπαλεξανδρή (TAP): Ο Διαδριατικός Αγωγός απαντά στις σύγχρονες ενεργειακές προκλήσεις – Άνω του 80% η ολοκλήρωση του έργου

Κ. Παπαλεξανδρή (TAP): Ο Διαδριατικός Αγωγός απαντά στις σύγχρονες ενεργειακές προκλήσεις – Άνω του 80% η ολοκλήρωση του έργου

Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι η κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 105 χιλιομέτρων

Ολοταχώς οδεύει προς το 2020 και την πρώτη μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ευρώπη ο Διαδριατικός Αγωγός (TAP), καθώς η κατασκευή του στις τρεις χώρες που τον φιλοξενούν - Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία - έχει ήδη ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 80%.
Στην Ελλάδα, δε, από τα περίπου 550 χιλιόμετρα της διαδρομής του αγωγού έχει καθαριστεί και διαμορφωθεί το 100% της Ζώνης Εργασίας και «το έργο βρίσκεται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση και των εργασιών ένωσης, συγκόλλησης και τοποθέτησης του αγωγού στο χώμα, ενώ παράλληλα υλοποιείται η διαδικασία αποκατάστασης της γης».
Την πορεία του αγωγού παρουσιάζει, σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η διευθύντρια του TAP στην Ελλάδα (country manager), Κατερίνα Παπαλεξανδρή, διευκρινίζοντας ότι, σε σχέση με τις τεχνικές προκλήσεις του έργου, «το επόμενο μεγάλο βήμα είναι η κατασκευή του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού, συνολικού μήκους 105 χιλιομέτρων, που θα διασχίζει την Αδριατική και θα συνδέει τις αλβανικές με τις ιταλικές ακτές - τμήμα για το οποίο ξεκίνησαν πρόσφατα οι σχετικές εργασίες» (σ.σ. βάσει χρονοδιαγράμματος, η υποθαλάσσια εγκατάσταση του αγωγού στο συγκεκριμένο τμήμα θα γίνει εντός του 2019).

Αποκατάσταση του φυσικού τοπίου 

Σχετικά με την αποκατάσταση του τοπίου στις περιοχές από όπου διέρχεται ο αγωγός, η διευθύντρια του ΤΑP για την Ελλάδα σημειώνει: «Η αποκατάσταση της γης που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του αγωγού αποτελεί για εμάς δέσμευση, διότι ο ΤΑΡ σέβεται την ελληνική γη που τον φιλοξενεί. Ως διαδικασία (σ.σ. η αποκατάσταση) έχει ήδη ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνεται σε ποσοστό της τάξης του 87% περίπου, καθώς βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης περί τα 480 χιλιόμετρα από τα περίπου 550 χλμ. της ελληνικής όδευσης. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά περισσότερα από 5.800 γεωτεμάχια έχουν ήδη επιστραφεί στους ιδιοκτήτες και χρήστες τους που συνεχίζουν κανονικά τις αγροτικές τους δραστηριότητες».
Σχετικά με τη συνεισφορά του ΤΑP στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης, το αν πρέπει να πληρούνται πρόσθετες προϋποθέσεις προκειμένου να διαφαλιστεί αυτή, αλλά και τον ρόλο των διασυνδετήριων αγωγών όπως ο IGB (Interconnector Greece- Bulgaria), η κυρία Παπαλεξανδρή υπογραμμίζει: «Η ενεργειακή ασφάλεια όχι μόνο της Ευρώπης αλλά και κάθε περιοχής ή χώρας βασίζεται σε μία σειρά από προϋποθέσεις: τη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας, τον εμπλουτισμό του ενεργειακού μείγματος με νέους και περισσότερο βιώσιμους πόρους, τις υπερεθνικές και διαπεριφερειακές συνεργασίες, την πρόσβαση ολοένα και περισσότερων αγορών σε φθηνότερη ενέργεια, και τη σταδιακή από-ανθρακοποίηση της οικονομίας. Σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο υλοποιείται και ο αγωγός ΤΑΡ που απαντά στις σύγχρονες ενεργειακές προκλήσεις ανοίγοντας μια νέα ενεργειακή οδό κι επιτρέποντας περαιτέρω διασυνδέσεις με άλλους αγωγούς ή συστήματα,  όπως ο IGB».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης