Φυσικό Αέριο

Στη ΔΕΔΑ ο τομέας υποδομών της ΔΕΠΑ – Σήμερα (13/11) θα κριθεί η συμφωνία με τη Shell για το δίκτυο της Αττικής

Στη ΔΕΔΑ ο τομέας υποδομών της ΔΕΠΑ – Σήμερα (13/11) θα κριθεί η συμφωνία με τη Shell για το δίκτυο της Αττικής

Στη συνεδρίαση της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα παραβρεθούν και εκπρόσωποι της Μotor Oil, μετά τις αντιρρήσεις που εξέφρασε ο όμιλος για τη συμφωνία

Με την παρουσία και εκπροσώπων της Motor Oil, που όπως είναι ήδη γνωστό κατέθεσε υπόμνημα αντιρρήσεων, συζητείται σήμερα (13/11) στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού η εξαγορά από τη ΔΕΠΑ του 49% της ΕΠΑ Αττικής που κατέχει η Shell.
H Γενική Διεύθυνση της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει εισηγηθεί την έγκριση της συγκέντρωσης που προκύπτει από την συμφωνία ΔΕΠΑ - Shell στη λιανική αγορά φυσικού αερίου.
Αναμένεται η συνεδρίαση της Ολομέλειας όπου θα παραβρεθούν με τους νομικούς τους συμβούλους εκπρόσωποι της Μotor Oil για να στηρίξουν το Υπόμνημα αντιρρήσεων που έχει καταθέσει ο πετρελαϊκός όμιλος, ο οποίος βλέπει στρατηγικά την λιανική αγορά φυσικού αερίου.
Εφόσον υπάρξει έγκριση της συναλλαγής ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του σχεδίου ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ που στηρίζεται στο σπάσιμο της εταιρίας σε Εμπορία και Υποδομές και εν συνεχεία τη διάθεση ποσοστού 50,1% της Εμπορίας σε στρατηγικό επενδυτή μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας από το ΤΑΙΠΕΔ.
Το σενάριο που, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται να προκρίνεται σε σχέση με τον τρόπο που θα σπάσει η εταιρία, προβλέπει την απόσχιση του τομέα των Υποδομών και την προσάρτησή του στη ΔΕΔΑ, 100% θυγατρικής της ΔΕΠΑ που ελέγχει τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου στην υπόλοιπη επικράτεια πλην των περιοχών Θεσσαλονίκης και Αττικής, που ελέγχονται αντίστοιχα από την ΕΔΑ Θεσσαλονίκης και την ΕΔΑ Αττικής.
Στην ΕΔΑ Θεσσαλονίκης η ΔΕΠΑ συμμετέχει με ποσοστό 51% και στην ΕΔΑ Αττικής μετά την ολοκλήρωση εξαγοράς του ποσοστού της Shell, το 100%. 

Φορολογικές «τακτοποιήσεις»

Η απόσχιση του κλάδου της Διανομής σύμφωνα με τα σενάρια που έχει επεξεργαστεί η διοίκηση της ΔΕΠΑ από κοινού με το υπουργείο Ενέργειας περιορίζει σημαντικά την φορολογική επιβάρυνση για την εταιρία σε σχέση με την απόσχιση του κλάδου της εμπορίας.
Σε κάθε περίπτωση και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η ΔΕΠΑ από φορολογικά βάρη που θα προκύψουν από το σχέδιο ιδιωτικοποίησης αφού το τίμημα δεν θα καταλήξει στην ίδια αλλά στους μετόχους (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ), το υπουργείο Ενέργειας εξετάζει την απαλλαγή της με νομοθετική ρύθμιση.
Ένα ακόμη θέμα που χρήζει διευκρινήσεων εν όψει της ιδιωτικοποίησης είναι το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στην ΕΠΑ Αττικής, το μισθολόγιο των οποίων δεν εμπίπτει στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου του δημοσίου, λόγω της συμμετοχής στην εταιρία με ποσοστό 49% της Shell.
Μια πρώτη προσέγγιση του θέματος από πλευράς της διοίκησης της ΔΕΠΑ και του υπουργείου είναι να μην υπάρξουν μισθολογικές αλλαγές για το μεταβατικό στάδιο μέχρι την ιδιωτικοποίηση.
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται η οριστικοποίηση του σχεδίου διχοτόμησης από το υπουργείο Ενέργειας, το οποίο και θα κατατεθεί προς έγκριση στη Βουλή με τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης.
Αφού ξεκαθαρίσει το τοπίο το ΤΑΙΠΕΔ θα εκκινήσει τη διαδικασία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή σε πρώτη φάση της ΔΕΠΑ Εμπορίας και αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της του 14% του τομέα Υποδομών.
Επενδυτικό ενδιαφέρον καταγράφεται και για τις δύο δραστηριότητες της ΔΕΠΑ τόσο από εγχώριους όσο και από ξένους επενδυτές, οι οποίοι αναμένουν την οριστικοποίηση των κυβερνητικών αποφάσεων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης