Μείζον θέμα η επιβολή κανόνων που θα αφορούν τα νέα καύσιμα, η χρήση των οποίων εξασφαλίζει μειωμένες εκπομπές θείου στην ατμόσφαιρα και τη ναυτιλία
To WEN παρουσιάζει τις ευρωπαικές επενδύσεις που λαμβάνουν χώρα στα διυλιστήρια ενόψει και της εφαρμογής του ΙΜΟ για τα καθαρότερα καύσιμα που θα χρησιμοποιούν τα πλοία από το 2020.
Το κεντρικό σημείο του συγκεκριμένου θέματος είναι η επιβολή κανόνων που θα αφορούν τα νέα καύσιμα, η χρήση των οποίων εξασφαλίζει μειωμένες εκπομπές θείου στην ατμόσφαιρα από τη ναυτιλία.
Από τις 11 που έχουν εντοπιστεί, έξι έχουν ολοκληρωθεί ή θα τεθούν σε λειτουργία το τρέχον έτος, και μόνο τρεις θα τεθούν σε εξέλιξη μετά την αλλαγή των κανονισμών. Αυτό υποδηλώνει μια απαιτητικότερη αγορά για το μαζούτ το 2019, το οποίο αναμένεται να «υποστηρίζει» τα περιθώρια κέρδους.
Παράλληλα, μείζον θέμα για την αγορά είναι το τούρκικο πράσινο διυλιστήριο Star, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος έτους.
Το έλλειμμα του ντίζελ θα συρρικνωθεί στην Τουρκία από 14 εκατ. τόνους σε 8 μετά την νέα προσθήκη όγκων. Η Wood προβλέπει 50% αντίκτυπο στα περιθώρια της τουρκικής Turpas.
Αναφορικά με την εμπλοκή της Ελλάδας, αναμένεται σύμφωνα με την έκθεση μικρή επίπτωση στους ελληνικούς παραγωγούς διυλιστηρίων, οι οποίοι εξάγουν σημαντικές ποσότητες στην Τουρκία, αλλά οι πραγματικοί χαμένοι θα είναι οι Ασιάτες προμηθευτές, που εξάγουν πετρέλαιο στην Τουρκία, λόγω των αποστάσεων.
Το 2017 μάλιστα, η ζήτηση πετρελαίου στην Τουρκία ήταν 23,3 εκατ. τόνοι ενώ η Turpas παρήγαγε 9.6 εκατ. τόνους. Tο έλλειμμα ήταν επομένως 13.7 εκατομμύρια τόνοι.
Το 2014, η τουρκική ζήτηση πετρελαίου ήταν 17,6 εκατ. τόνοι και ο όγκος παραγωγής του Tupras ήταν 5,3 εκατ. τόνους, με έλλειμμα 12,3 εκατομμυρίων τόνων. Παρά την παραγωγή του Tupras κατά 4.3 περισσότερου ντίζελ, το έλλειμμα αυξήθηκε μόνο 1,4 εκατομμύρια.
www.worldenergynews.gr