Σχηματοποιείται το τελικό σχέδιο της μεταμνημονιακής Ελλάδος αλλά και το μοντέλο της ήπιας διευθέτησης του ελληνικού χρέους
Αρχίζει να σχηματοποιείται το τελικό σχέδιο της μεταμνημονιακής Ελλάδος αλλά και το μοντέλο της ήπιας διευθέτησης του ελληνικού χρέους.
Οι εμπλεκόμενοι παρουσιάζουν συνεχώς νέες προτάσεις ώστε να υπάρξει σύγκλιση σε ένα τελικό σχέδιο.
Μάλιστα όπως αναφέρεται τα σχέδια προτάσεων αλλάζουν συχνά και κάτι που ίσχυε πριν 5 ημέρες μπορεί να έχει αλλάξει άρδην.
Πάντως φαίνεται ότι σχηματοποιούνται
1)Το μοντέλο της μεταμνημονιακής Ελλάδος που θα στηρίζει σε μεγάλο capital buffer – κεφαλαιακό απόθεμα
2)Το μοντέλο διευθέτησης του ελληνικού χρέους που θα στηρίζεται σε επιμήκυνση 7 χρόνια από έως 5 χρόνια που αρχικώς πρότεινε η Γερμανία
Μεταμνημονιακή φάση – Έως 35 δισεκ. το κεφαλαιακό μαξιλάρι της Ελλάδος
Το bankingnews πολύ – πολύ έγκαιρα είχε παρουσιάσει το σχέδιο αύξησης του κεφαλαιακού μαξιλαριού το οποίο θα μπορούσε να φθάσει στα 35 δισεκ.
Πως προκύπτουν τα 35 δισεκ.
-6 δισεκ. η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου από τα κεφάλαια που έχει ήδη συγκεντρώσει από εκδόσεις ομολόγων
-4 με 5 δισεκ. από τα ρευστά διαθέσιμα του ευρύτερου δημοσίου τομέα
-24 δισεκ. συμμετοχή του ESM με την εξής μορφή θα δοθούν στην Ελλάδα περίπου 8 δισεκ. στον ειδικό λογαριασμό που βρίσκεται στην ΤτΕ και τα επιπλέον 16 δισεκ. θα διακρατούνται στο ταμείο του ESM του Μόνιμου Μηχανισμού Στήριξης και δανειστή της Ελλάδος χωρίς να τοκίζονται.
Ουσιαστικά εάν ληφθεί υπόψη ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδος είναι 8-9 δισεκ. ετησίως αυτό σημαίνει ότι καλύπτονται οι χρηματοδοτικές ανάγκες για 4 χρόνια.
Η Ελλάδα θα χρειαστεί να πραγματοποιήσει κάποια στιγμή μια δημοπρασία ομολόγων π.χ. για 10 χρόνια σε επόμενη φάση και εάν συγκεντρώσει 2-3 δισεκ. θα αντιμετωπιστεί θετικά από τις αγορές.
Πάντως το κεφαλαιακό μαξιλάρι φαίνεται να αποτελεί μια υβριδική λύση καθώς θα συμπληρωθεί με την αυξημένη εποπτεία 3 ή 4 φορές τον χρόνο.
Οι αγορές θεωρητικά θα πρέπει να ηρεμήσουν με την Ελλάδα καθώς οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδος για τα επόμενα 4 χρόνια θα είναι καλυμμένες.
Σημειώνεται επίσης ότι οι διεθνείς επενδυτές θα δώσουν πολύ μεγάλη βαρύτητα και σημασία στην μη χρήση του κεφαλαιακού μαξιλαριού.
Μπορεί να υπάρχει αλλά δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί, μπορεί να λειτουργεί ως μηχανισμός ασφαλείας αλλά δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί.
Εάν χρησιμοποιηθεί οι αγορές θα το εκλάβουν ως αδυναμία.
Διευθέτηση στο ελληνικό χρέος – Η Γερμανία εξετάζει επιμήκυνση στα δάνεια του EFSF έως 7 χρόνια
Η λύση στο ελληνικό χρέος θα λάβει ήπια μορφή αν και με βάση ορισμένες καλά ενημερωμένες πηγές η Γερμανία ενώ αρχικά πρότεινε για τα δάνεια του EFSF επιμήκυνση 3 χρόνια…έφθασε στα 5 χρόνια και εξετάζει και τα 7 χρόνια.
Ωστόσο ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί υπό ποιους όρους δέχεται τα 7 χρόνια αλλά υπάρχει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η 7ετής επιμήκυνση στα δάνεια του EFSF.
Επίσης ενώ αρχικά είχε εξεταστεί η μερική αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ προς την Ελλάδα δηλαδή από 10 δισεκ. που έχουν απομείνει δάνεια προς την Ελλάδα να αποπληρωθούν τα 6 δισεκ από ESM και να παραμείνουν τα 4 δισεκ. στον τελευταίο κύκλο επαφών έχουν αλλάξει τα δεδομένα.
Μάλλον αποσύρθηκε το σχέδιο μερικής αποπληρωμής του ΔΝΤ και με βάση τα νέα πλάνα το Ταμείο θα διατηρήσει τον υφιστάμενο δανεισμό του προς την Ελλάδα περίπου 10 δισεκ. τα οποία η Ελλάδα θα αποπληρώσει εντός των προσχεδιασμένων χρονοδιαγραμμάτων.
Επίσης φαίνεται ότι τα κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα ANFA και SNP που κατέχουν οι κεντρικές τράπεζες θα δίδονται κάθε χρόνο εφάπαξ.
Στο τέλος του 2018 θα δοθούν για το διάστημα 2016 και 2017 ή 2017 με 2018 και κάθε χρόνο θα καταβάλλονται σε μια δόση.
Συμπέρασμα
Το μεγάλο κεφαλαιακό απόθεμα που μπορεί να φθάσει έως 35 δισεκ. μαζί με την ίδια συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου και τα δάνεια του ESM χωρίς τα repos σε συνδυασμό με τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους και σημείο αναφοράς την 7ετή επιμήκυνση θα μπορούσε να παρέχει μια δικλείδα ασφαλείας για τις αγορές.
Εάν δεν υπάρξει όξυνση της αβεβαιότητας με την Ιταλία λογικά θα πρέπει να κοπάσει η ένταση στα ομόλογα αν και η απόσυρση της ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ θα δημιουργήσει ένα ακόμη παράγοντα αποσταθεροποίησης.
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον δεν μπορεί η Ιταλία να είναι στο 2,80% και η Ελλάδα να είναι στο 3% στην 10ετία, οπότε απόδοση 3,80% με 4% στο 10ετές για την Ελλάδα μάλλον θα είναι fair value.
www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr